Gå til innhold

Kjøp av bil.. Toyota mr2 vs Honda crx

Ranger emnet


TTi

jeg hville ha valgt :!  

70 stemmer

  1. 1. jeg hville ha valgt :!

    • Honda crx 1.6 (ikke Vtec)mod: 1994
      11
    • Toyota Mr2 2.2Ia mod:1990
      60


Anbefalte innlegg

hei.

 

Sitter her og tenker og tenker klarer ikke helt og bestemme meg. skal ha en Automat gear. og har funnet meg frem til disse 2

 

Hva ville dere ha valgt? :

 

Mr2: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=887266&username=

 

Crx: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6264588&sid=6a_zD3pjS784582&pos=5&tot=13

Toyota guru jah.. why not :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg jo eid mr2 i tre år ca og den gangen jeg skulle kjøpe meg bil så stod det faktisk mellom en slik crx (men den hadde vtec), en prelude og mr2.

 

sånn utsenedemessig så liker jeg mr2'en definitvt best. Og den der har jeg sett i trondheim selv. reagerte veldig på den i og med at den vra utrolig pen i lakken. muligens så er den blitt hellakkert for ikke så lenge siden. felgene er veldig pene på den også.

 

forsikringsmessig ligger de temmelig likt.

 

kjøreegenskapene til crx digger jeg. men desverre så er jeg ikke så keen på de uten vtec. litt ekstra for pengene bør man ha igjen mener nå jeg:)

 

personlig så ville jeg per i dag uansett tilfelle kun ha valgt mr2. det er ingen biler rundt samme prisklasse som kan måle seg. skal du ha noe heftigere, så er det nermeste etter min mening 200sx s14. med tanke på trimmuligheter o.l. men dog igjen, så synes jeg kanskje at s14 får et litt vel "vanlig" utsende om du spør meg.

 

nei gå for mr2'en og jeg garanterer deg at du kommer til å bli storfornøyd. som jan erik larsen sa i autofil under testen av mr2, "om 15 andre ikke har prøvd å ta livet av den tidligere, så skal det gå helt greit med regelmesige servicer o.l" ;)

 

lykke til med handelen og hvaenn du velger:) :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at dette er en amerikansk utgave (MR2en) og bare har 133hk. Går riktignok nesten like bra/dårlig som den europeiske/japanske utgaven, men er sikkert ikke like moro å kjøre (har aldri prøvd amerikansk utgave, så jeg vet ikke).

 

Men selv om det er den amerikanske utgaven så ville jeg nok foretrukket den over en CRX ja;) Har hatt mye moro med min bil, og targatak er bare herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo eid mr2 i tre år ca og den gangen jeg skulle kjøpe meg bil så stod det faktisk mellom en slik crx (men den hadde vtec), en prelude og mr2.

 

sånn utsenedemessig så liker jeg mr2'en definitvt best. Og den der har jeg sett i trondheim selv. reagerte veldig på den i og med at den vra utrolig pen i lakken. muligens så er den blitt hellakkert for ikke så lenge siden. felgene er veldig pene på den også.

 

forsikringsmessig ligger de temmelig likt.

 

kjøreegenskapene til crx digger jeg. men desverre så er jeg ikke så keen på de uten vtec. litt ekstra for pengene bør man ha igjen mener nå jeg:)

 

personlig så ville jeg per i dag uansett tilfelle kun ha valgt mr2. det er ingen biler rundt samme prisklasse som kan måle seg. skal du ha noe heftigere, så er det nermeste etter min mening 200sx s14. med tanke på trimmuligheter o.l. men dog igjen, så synes jeg kanskje at s14 får et litt vel "vanlig" utsende om du spør meg.

 

nei gå for mr2'en og jeg garanterer deg at du kommer til å bli storfornøyd. som jan erik larsen sa i autofil under testen av mr2, "om 15 andre ikke har prøvd å ta livet av den tidligere, så skal det gå helt greit med regelmesige servicer o.l" ;)

 

lykke til med handelen og hvaenn du velger:) :wave

 

Du mener at S13 ikke kan måle seg med en mr2 i nesten samme modell??

Har ikke den trim muligheter o.l?

Har iallefall hørt stikk motsatt...

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at S13 ikke kan måle seg med en mr2 i nesten samme modell??

Har ikke den trim muligheter o.l?

Har iallefall hørt stikk motsatt...

 

Vær så snill og ikke ødelegg posten me OFFTOPIC tøv ! den diskusjon kan du ta med han på pm.

 

Mye bra her ellers men vill gjerne høre mer :thumb

Toyota guru jah.. why not :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr2 er penere enn den Honda'en i hvertfall.

 

Og MR2 er dritartig å kjøre. Og er den laget i tråd med de andre Toyotaene er den vel mer eller mindre skuddsikker hva driftsikkerhet angår.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at S13 ikke kan måle seg med en mr2 i nesten samme modell??

Har ikke den trim muligheter o.l?

Har iallefall hørt stikk motsatt...

 

jojo det har den. men akkurat her sammenlignet jeg ikke med s13, men s14.

s13 er helt klart en bil som du kan få mye utav uten tvil. skal du sammenligne trimmulighetene med en mr2 uten turbo og en s13 og s14, så ligger mr2 ganske langt bak i rekkene. å få f.eks en org gti til å passere 200hk er som å kaste penger i lufta. da skaffer man seg heller en turbomotor en mye mindre penge og da er det inkl, hele bakparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo det har den. men akkurat her sammenlignet jeg ikke med s13, men s14.

s13 er helt klart en bil som du kan få mye utav uten tvil. skal du sammenligne trimmulighetene med en mr2 uten turbo og en s13 og s14, så ligger mr2 ganske langt bak i rekkene. å få f.eks en org gti til å passere 200hk er som å kaste penger i lufta. da skaffer man seg heller en turbomotor en mye mindre penge og da er det inkl, hele bakparten.

 

Jepp. Takk. Var den jeg ville høre :D :D

Sorry OT btw

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår