freimann Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Det er en 1997-98 modell stasjonsvogn. 2.0 liter. Der sa dem at jeg måtte bytte foring i nedre fremre bærearm. Det ville koste 4600,- med EU kontrollen. Dem anbefalte med og bytte hele bærearmen, for det var mindre jobb og kostet ikke så mye mer. I tilfelle bærearmen skulle ryke senere. Det kostet meg da 5100,- Er dette dyrt eller billig? Dem sa at bilen hadde gått 95000,- og da måtte foring byttes, stemmer dette? I såfall kan jeg slå meg til ro med at speedometer på bilen faktisk ikke er "stilt" på. ? Noen ford eksperter her som kan svare :) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Er nok desverre helt vanlig det! Prisen var vel drøy, var det med 4-hjulskontroll? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Det er en 1997-98 modell stasjonsvogn. 2.0 liter. Der sa dem at jeg måtte bytte foring i nedre fremre bærearm. Det ville koste 4600,- med EU kontrollen. Dem anbefalte med og bytte hele bærearmen, for det var mindre jobb og kostet ikke så mye mer. I tilfelle bærearmen skulle ryke senere. Det kostet meg da 5100,- Er dette dyrt eller billig? Dem sa at bilen hadde gått 95000,- og da måtte foring byttes, stemmer dette? I såfall kan jeg slå meg til ro med at speedometer på bilen faktisk ikke er "stilt" på. ? Noen ford eksperter her som kan svare :) ? mekonomen har komplet bærearmer med bærekule til under 1000 lappen, å skift gjør du selv (som meg) deleliste her Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Nye foringer på min mk1 kom på 3000 kr då bilen var inne på service på ford autorisert verksted her i Bergen ( nedre bærearmer framme, begge) Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Jeg har kjøpt dette billig og greit på Ford her i byen, så bytta jeg sjøl... til under halve prisen... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freimann Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 4500,- kom det på. (hvis jeg trekker fra EU kontrollen). Bærearmen koster 950 per stk så jeg på linken over, så han tok 2500 for jobben Så var vel ikke akkurat rå billig. Men kan ikke skru selv så må sette det bort! Ringte Ford i oslo forresten, dem skulle ha 7500,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Anbefaler deg også å sjekke prisene på http://www.krogslund.no, eks, Bærearm,højre,incl. bærekugle & bøs 555,10 inkl. mva Jeg har kjøpt mine Golf deler der og de har stort sett vært en god del rimeligere enn f.eks Mekonomen. Jeg kjøpte for en måned siden en Mondeo stasjonsvogn 98 2.0L Ghia. På den har hele forstillingen blitt byttet for litt over et år siden på verksted(pris litt over kr 13000,-). Husker ikke ikke hva som spesifikt hadde blitt gjort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 jeg jobber på ford verksted i trondheim.. dette er en vanlig feil på mondeo,, det som er problemet med og bytte bærearm er at man må slippe ned rammen i forstillingen viss det er på venstre side. det er fordi at girboksen er i veien,, når man slipper ned rammen er det viktig og henge opp radiatoren.. har mye info om dette.. men lite tid til og skrive,, Siter Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell. senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro C Kadett 79 mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebjørn Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Hvorfor ikke bare kappe bolten til brua? D gjorde no jeg.. Kjøpte bare nye bolter fra ford. Snudde di oppned. Ble bra! :) Boltn kosta vell 30kr eller no.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Hvorfor ikke bare kappe bolten til brua? D gjorde no jeg.. Kjøpte bare nye bolter fra ford. Snudde di oppned. Ble bra! :) Boltn kosta vell 30kr eller no.. hva gjør du når motorfestet ditt blir dårli og bolten gnager hull på girboksen? eller tar borti den.. tror du de står den veien bare for og gjøre det vanskelig? Siter Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell. senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro C Kadett 79 mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azz-Kill Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 jeg jobber på ford verksted i trondheim.. dette er en vanlig feil på mondeo,, det som er problemet med og bytte bærearm er at man må slippe ned rammen i forstillingen viss det er på venstre side. det er fordi at girboksen er i veien,, når man slipper ned rammen er det viktig og henge opp radiatoren.. har mye info om dette.. men lite tid til og skrive,, Fikk tips på ford verksted at det bare var å løsne to skruer på rammen, ett motorfeste og bruke noe til å bøye ned rammevangen nok til å lure bolten utav. Funket fint som juling, og tipper det sparer mye tid. Blir vel det fremdre nedre motorfeste eller no i den duren. Siter Mondeo 2GLX stv 94mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Fikk tips på ford verksted at det bare var å løsne to skruer på rammen, ett motorfeste og bruke noe til å bøye ned rammevangen nok til å lure bolten utav. Funket fint som juling, og tipper det sparer mye tid. Blir vel det fremdre nedre motorfeste eller no i den duren. ja du løsner det motorfestet, tre av fire bolter og bryter ramma ned ja:P slik gjør vi og det! Siter Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell. senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro C Kadett 79 mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvorfor ikke bare kappe bolten til brua? D gjorde no jeg.. Kjøpte bare nye bolter fra ford. Snudde di oppned. Ble bra! :) Boltn kosta vell 30kr eller no.. Traff på mr.telehiv i påsken med min bil, tidligere eier har jo selvsagt gjort dette å den slo hull i girkassen..hurraaa!!! well Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Traff på mr.telehiv i påsken med min bil, tidligere eier har jo selvsagt gjort dette å den slo hull i girkassen..hurraaa!!! well er en grunn til at den skal stå sånn vettu:) :crazysant Siter Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell. senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro C Kadett 79 mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remedy 66 Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 hva gjør du når motorfestet ditt blir dårli og bolten gnager hull på girboksen? eller tar borti den.. tror du de står den veien bare for og gjøre det vanskelig? men..men...men...men... hvis en kapper gjengene rett etter mutteren da? Blir ikke da avstanden til girkassen den samme? Jeg må nemlig skifte foringene jeg også..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg