Gå til innhold

Registerreim-havari

Ranger emnet


methano

Anbefalte innlegg

Historien:

Her på lørdag ladet jeg opp for en helaften på byen (bak rattet selvfølgelig).

Kom meg over til en kamerat og brant ut ei "råne"plate med dunk-dunk musikk.

Satte meg inn i bilen og kjørte mot byen... Dro forbi en annen bil og "snapp"!!!

Motoren døde momentant... Kinnet motoren og det virket ikke som om det var noe kompresjon.. Bil stoppet! Ringte da onkelen min og han hørte bare lyden over telefonen og konstanterte 99% sikkert at det var reg.reima (han har jobbet som renault mekaniker de siste 15 årene)..

Tauet bilen til jobben min (Renault i Mandal) og ventet i spenning til mandagen..

 

Idag åpnet vi motoren.

4 ventiler med en halvcentimeters "glipe", reima lå i bunnen av dekslet som beskytter reima..

 

Selve motoren tenker jeg ikke noe særlig på siden Renault Norge sponser total gjenoppbygging av motoren. Reima røk ved 106.000 km, og intervallen min er på 120.000km/5år i henhold til serviceskjemaene (bilen min er snart 4år).

 

Spørsmålet:

Hva "gøy" kan jeg gjøre med motoren nå (bytte ut til noe vassere)???

 

Edit: Tenker da på motorkomponenter som f.eks. kvassere kam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien:

Her på lørdag ladet jeg opp for en helaften på byen (bak rattet selvfølgelig).

Kom meg over til en kamerat og brant ut ei "råne"plate med dunk-dunk musikk.

Satte meg inn i bilen og kjørte mot byen... Dro forbi en annen bil og "snapp"!!!

Motoren døde momentant... Kinnet motoren og det virket ikke som om det var noe kompresjon.. Bil stoppet! Ringte da onkelen min og han hørte bare lyden over telefonen og konstanterte 99% sikkert at det var reg.reima (han har jobbet som renault mekaniker de siste 15 årene)..

Tauet bilen til jobben min (Renault i Mandal) og ventet i spenning til mandagen..

 

Idag åpnet vi motoren.

4 ventiler med en halvcentimeters "glipe", reima lå i bunnen av dekslet som beskytter reima..

 

Selve motoren tenker jeg ikke noe særlig på siden Renault Norge sponser total gjenoppbygging av motoren. Reima røk ved 106.000 km, og intervallen min er på 120.000km/5år i henhold til serviceskjemaene (bilen min er snart 4år).

 

Spørsmålet:

Hva "gøy" kan jeg gjøre med motoren nå (bytte ut til noe vassere)???

Råna du med en 1,2 liters clio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råna du med en 1,2 liters clio?

 

Motor volum betyr ingen ting når man skal ut å "råne".

 

Funke hæst med bare 1L. :thumb

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porte og høvle ned toppen

montere litt kvassere kam med justerbart kamdrev

så den vanlige sulamitten,

konfilter, effektanlegg, og chipp !

 

Kollevold.no

pedersens-racing.no

 

Di 2 hjelper deg godt på vei

 

Konfilter har jeg mekka selv med noen "turbo"slanger fra V70 og et K/N filter fra en R-sykkel (samme motorvolum...) :)

 

Kvassere kam sliter jeg litt med... Har leita rundt til min bil.. Finner ikke noe

Er snakk om en 1,2i på 58hk..

 

Effektanlegg har de ifra supersprint, til og med grenrør... :)

 

Hvem kan porte denne lille råtassen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfilter har jeg mekka selv med noen "turbo"slanger fra V70 og et K/N filter fra en R-sykkel (samme motorvolum...) :)

 

Kvassere kam sliter jeg litt med... Har leita rundt til min bil.. Finner ikke noe

Er snakk om en 1,2i på 58hk..

 

Effektanlegg har de ifra supersprint, til og med grenrør... :)

 

Hvem kan porte denne lille råtassen?!?[/quote

 

ta å hør med tc-motor på dalane hva de kan gjøre

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke finns kvasse kammer å få kjøpt til bilen, finns det jo endel verksteder som sliper opp gamle kammer. Vet en kompis av meg gjorde det med noen Fiat kammer for noen år siden iallefall. Sendte begge til ett firma i Sverige han. Kostet ikke all verden heller. Mye billigere enn nye kammer iallefall.

Når jeg kjørte bilcross med boble først på 90 tallet, fikk vi også kjøpt både nye og slipte kammer til disse.

Porting av topp kan du vel få gjort på bilverksted eller hos ett tuningfirma.

Håper noen vet hvem som omsliper kammer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår