methano Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Historien: Her på lørdag ladet jeg opp for en helaften på byen (bak rattet selvfølgelig). Kom meg over til en kamerat og brant ut ei "råne"plate med dunk-dunk musikk. Satte meg inn i bilen og kjørte mot byen... Dro forbi en annen bil og "snapp"!!! Motoren døde momentant... Kinnet motoren og det virket ikke som om det var noe kompresjon.. Bil stoppet! Ringte da onkelen min og han hørte bare lyden over telefonen og konstanterte 99% sikkert at det var reg.reima (han har jobbet som renault mekaniker de siste 15 årene).. Tauet bilen til jobben min (Renault i Mandal) og ventet i spenning til mandagen.. Idag åpnet vi motoren. 4 ventiler med en halvcentimeters "glipe", reima lå i bunnen av dekslet som beskytter reima.. Selve motoren tenker jeg ikke noe særlig på siden Renault Norge sponser total gjenoppbygging av motoren. Reima røk ved 106.000 km, og intervallen min er på 120.000km/5år i henhold til serviceskjemaene (bilen min er snart 4år). Spørsmålet: Hva "gøy" kan jeg gjøre med motoren nå (bytte ut til noe vassere)??? Edit: Tenker da på motorkomponenter som f.eks. kvassere kam.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Historien:Her på lørdag ladet jeg opp for en helaften på byen (bak rattet selvfølgelig). Kom meg over til en kamerat og brant ut ei "råne"plate med dunk-dunk musikk. Satte meg inn i bilen og kjørte mot byen... Dro forbi en annen bil og "snapp"!!! Motoren døde momentant... Kinnet motoren og det virket ikke som om det var noe kompresjon.. Bil stoppet! Ringte da onkelen min og han hørte bare lyden over telefonen og konstanterte 99% sikkert at det var reg.reima (han har jobbet som renault mekaniker de siste 15 årene).. Tauet bilen til jobben min (Renault i Mandal) og ventet i spenning til mandagen.. Idag åpnet vi motoren. 4 ventiler med en halvcentimeters "glipe", reima lå i bunnen av dekslet som beskytter reima.. Selve motoren tenker jeg ikke noe særlig på siden Renault Norge sponser total gjenoppbygging av motoren. Reima røk ved 106.000 km, og intervallen min er på 120.000km/5år i henhold til serviceskjemaene (bilen min er snart 4år). Spørsmålet: Hva "gøy" kan jeg gjøre med motoren nå (bytte ut til noe vassere)??? Råna du med en 1,2 liters clio? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Ja... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Råna du med en 1,2 liters clio? Motor volum betyr ingen ting når man skal ut å "råne". Funke hæst med bare 1L. :thumb Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Ja... :) Hehe, rått;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 det er anlegget og felgene som betyr..samt hvor mye skog du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 det er anlegget og felgene som betyr..samt hvor mye skog du har. Sant det:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 porte og høvle ned toppen montere litt kvassere kam med justerbart kamdrev så den vanlige sulamitten, konfilter, effektanlegg, og chipp ! Kollevold.no pedersens-racing.no Di 2 hjelper deg godt på vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 porte og høvle ned toppenmontere litt kvassere kam med justerbart kamdrev så den vanlige sulamitten, konfilter, effektanlegg, og chipp ! Kollevold.no pedersens-racing.no Di 2 hjelper deg godt på vei Konfilter har jeg mekka selv med noen "turbo"slanger fra V70 og et K/N filter fra en R-sykkel (samme motorvolum...) :) Kvassere kam sliter jeg litt med... Har leita rundt til min bil.. Finner ikke noe Er snakk om en 1,2i på 58hk.. Effektanlegg har de ifra supersprint, til og med grenrør... :) Hvem kan porte denne lille råtassen?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Konfilter har jeg mekka selv med noen "turbo"slanger fra V70 og et K/N filter fra en R-sykkel (samme motorvolum...) :) Kvassere kam sliter jeg litt med... Har leita rundt til min bil.. Finner ikke noe Er snakk om en 1,2i på 58hk.. Effektanlegg har de ifra supersprint, til og med grenrør... :) Hvem kan porte denne lille råtassen?!?[/quote ta å hør med tc-motor på dalane hva de kan gjøre Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 evt mobeck. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 ta å hør med tc-motor på dalane hva de kan gjøre Geir, tror du ikke jeg allerede har hørt med dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 evt mobeck. Disse har jeg aldri hørt om.. Internettside? Har ei god uke på å skaffe "gøy"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Geir, tror du ikke jeg allerede har hørt med dem? ikke godt for meg å vite:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Om det ikke finns kvasse kammer å få kjøpt til bilen, finns det jo endel verksteder som sliper opp gamle kammer. Vet en kompis av meg gjorde det med noen Fiat kammer for noen år siden iallefall. Sendte begge til ett firma i Sverige han. Kostet ikke all verden heller. Mye billigere enn nye kammer iallefall. Når jeg kjørte bilcross med boble først på 90 tallet, fikk vi også kjøpt både nye og slipte kammer til disse. Porting av topp kan du vel få gjort på bilverksted eller hos ett tuningfirma. Håper noen vet hvem som omsliper kammer da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.