Gå til innhold

Noe bilverksted som har peiling på motronic??

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen som vet om noe bilverksted som har peiling på bosch motronic-innsprut? Eller er det i det heletatt noe her som er mester på sånt?

Dra innom nærmeste volvo-verksted og spør om å få snakke med noen av gamle-gutta som har litt peil på de litt eldre volvo`ene, kanskje noen av dem kan gi deg råd eller tips ang problemet ditt... litt lettere å få noe ut av dem, hvis du møter opp og spør om de kan bli med ut å se på den feilen du har evt, hvis dem har tid da... (så passer dårlig å stikke innom rett før stengetid på fredag :) )

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, kan jo skrive hva problemet er. men har aldri fått noen løsning på det, så jeg begynner å bli ganske desperat nå (oppsøke bilverksted).

Problemet er at b230et'en ikke vil gå reint på tomgang. Har bytta tomgangsregulatoren, sjekka luftmengdemåleren, og trykktesta trykk-rørene, for å sjekke etter falskluft, alt var ok der. Den jager på tomgang mellom 900 og 2000rpm sånn ca. den vil aldri stabilisere seg. Jeg får heller ikke justert tomgangen med den plast-skruen på innsuget. Stenger jeg den plastskruen (skrur den helt inn) så jager den fortsatt, bare litt kjappere opp og ned... motoren er chippa, tror jeg skal prøve å sette inn originalchippen før jeg evt. leverer den inn noe sted. Bilen går normalt ved pådrag, dvs: når jeg strammer gass-wire'n til etter klikket på den gass-spjeld-bryteren på innsuget. Tar jeg av kabelen til den bryteren stabiliserer tomgangen seg på ca. 3000rpm :( Så jeg tror det er noe galt med selve kretsen som har med tomgangen å gjøre...

Hvis noen vet noe, eller har noen seriøse forslag, så skrik ut :)

Tror verken krb eller volvo-gutta kan så alt for mye om detta. kai driver jo med trimming og vil bare selge datasprut, så der blir det uaktuelt å levere inn bilen. Har vært å spurt på volvo, men dem var ikke interessert i det heletatt til å hjelpe meg. Dem ville bare ha inn bilen på verksted å melke mest mulig penger ut av meg (forbanna pakk, han mannen bak verksted-disken der ass).

Så jeg vurderer å sende bilen inn til et bosch merkeverksted (drammen) skal ringe å høre om dem har noe peiling og erfaring med det først!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert prøvd en annen LMM?

Men er jo noen som har fått lignende problem som deg, når dem har chippet...!

Så ville ha prøvd orginalen før j hadde tenkt noe mer på verksted-besøk evt...

Kompisen min har en B230ET i en 740 som er chippet, og den oppfører seg akkurat sånn som din, og den fungerer akkurat som den skal ellers, bortsett fra den irriterende tomgangen som pendler...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, takker :) Det har ingen sagt til meg før. skal prøve den originale chippen jeg... MEN hva gjør egentlig den chippen, annet enn å fjerne ladetrykssperra? (er sånn 210?hk chip) jeg lader 0,65 sånn ca og trenger ikke mere ladetrykk, siden det er bruksbilen... Fikk bytta kam i helgen og det hjelp, har mye mer bånndrag nå.

Har ikke byttet luftmengdemåleren nei. Dro ut kabelen, og starta den, men den dævva med en gang. Så jeg vil tro den virker normalt, har jo et gigantisk K&N-filter på da, men det skal jo ikke ha noe å si, siden det er sånn LMM med klaff og ikke tråer. Den tåler jo ganske mye den med klaffen i forhold til den med dem trådene etter min erfaring.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å nappe ut kontaktene til tomgangshjernen (sitter ved venstrebeinet ditt kuka til bak nok deksler og slikt) og se hva som skjer.. kanskje den har tatt kvelden eller er ledningsbrudd mellom denne selve tomgangssystemet. liten svart boks. står lehrlaufettelerannet på den

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å nappe ut kontaktene til tomgangshjernen (sitter ved venstrebeinet ditt kuka til bak nok deksler og slikt) og se hva som skjer.. kanskje den har tatt kvelden eller er ledningsbrudd mellom denne selve tomgangssystemet. liten svart boks. står lehrlaufettelerannet på den

aha, visste det var en slik boks et sted, så den sitter på motsatt side av der MotronicBrødristerBoksen sitter den ja... takker :) Skal se om jeg finner den...

THolandsli: Flott at noen har papirer, men hva gjør dem i trøndelag da tru :D hehehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider