acoupe Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hei! Det har vært en post om dette før, men fikk ikke helt gode svar fra de, så da starter jeg en ny. Kan noen gi meg en eksakt liste som trengs for turbokonvertering av g60? hva mer enn grenrør,downpipe,bunnpanne med oljeretur og turbo trenger jeg? Er dette en jobb som hvem som helst kan gjøre så lenge det er så og si "bolt on" eller må det erfarene folk til? Håper på gode svar :) mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Uansett hvor "bolt on" ting er så er det aldri bolt on desverre. -Grenrør/eksos manifoil -Turbo med eksos videre -Olje retur fra turbo til bunnpanne med slanger -Bruk oljeslangen til g-laderen, til turboen -Eventuelt vannslanger om d er vannkjøling på turbo -Rør og silikon slanger til og fra IC -Chip evnt. større dyser -Ladetrykk måler/af måler Om du ikke har skrudd så mye bil så burde du latt en med erfaring hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 er det noen spesifike ting jeg burde la erfarne folk gjøre som jeg selv som uerfaren ikke burde prøve meg på? Kan jeg bruke den orginal IC? hvis jeg ikke ska lade mer en 1 bar? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Viktigste er vel å få eksosen til å bli tett. Sveising av downpipe og planering av manifoil/turbo må gjøres skikkelig. Olje returen til bunnpannen må også fikses til slik at det ikke lekker eller kommer inn for lavt/høyt. Du kan bruke den orginale ic'en inntil videre. Tipper du vil opp med trykket en måned etter du har fått den ferdig :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Dette er vel det nærmeste plug and play du kommer http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=VVWTK Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 grunnen til jeg lurer på alt dette er pga at jeg så denne karen solgte noen deler relativt billig : http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4504 Noen som har noen formeninger om hvor mye styr i tillegg jeg vil få hvis jeg kjøper disse turbogreiene ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre.. Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre.. Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb så de delene jeg viste til er ett godt utganspunkt å starte med, så kan jeg evnt går for større snurre senere i tiden? er vel ikke veldig mye mer enn tingene som er i annonsen jeg trenger eller? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 grunnen til jeg lurer på alt dette er pga at jeg så denne karen solgte noen deler relativt billig :http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4504 Jeg hadde samme turbo på min gamle golf. Funker som bare det. Den manifoilen der vet jeg ikke om passer på G60. Turboen står helt inn mot gir kassen så gir overføringen kommer borti. Spør han som selger d om det passer for sikkerhets skyld. Ligner på en caravelle manifoil det derre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 har Manifoil med T3 flens om du trenger! Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 gir deg beskjed om jeg trenger den, mye forlanger du? Tror jeg nå starter å samle opp deler til turbo konvertering til sommeren. Kan noen gi meg en spesifik liste over hva jeg trenger, og da mener jeg ALT for å få 200hk ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 ikke at jeg har så god peil akkurat, men ekstern waste er vel å foretrekke. Er ikke det kittet fra ATP med intern wg? Justering av trykk er vel ikke mulig uten ekst. wastegate. å heller ikke dump? Rett meg visst jeg tar feil.. Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Finn deg heller en manifold med T3 flens.. :thumb og kjør på med en T3 "super 60" Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Finn deg heller en manifold med T3 flens.. :thumb og kjør på med en T3 "super 60" hva er prisen på det da? hva er ca pris på en brukt t3 turbo? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 gir deg beskjed om jeg trenger den, mye forlanger du? tenkte jeg skulle ha det samme jeg gav for den, 700,- har ikke brukt denne selv, Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg