Follostyling Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Har nettopp satt nedi en b230et motor i 240`n. orginalt var det en b21e motor i den som hadde blitt bytta ut med en 230a. det som er greia er alle de jævla ledningene. har kobla opp mesteparten av lednings nette men det som gjenstår er å koble sammen de ledningene som var i bilen fra før over på det nye nette.++++++ det er helt forrskjellige farger på de kablene fra kontaka på 230a til b230et. noen som kan hjelpe meg???????? :confused: Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 så lenge du har komplett ledningsnett til et motoren er det ikke mange ledninger som trenger å kobles inn på orginalt ledningsnett. stort sett strøm, strøm når tenning, på og signal til starter når du vrir nøkkel. er bare å sette seg ned å lese koblingskjema. er endel ledninger som skal kobles sammen "internt" i sprutet, men altå ikke mye som skal kobles sammen med det gamle. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 jeg har kobla på + og - polen, å den ledningen fra tenninga når man starter. motoren går rundt nå når man vrir på nøkkelen men jeg får ikke gnist med det nye nette. men når jeg kobla på den gamle tennings modulen å kablene som jeg brukte på 230a motoren fikk jeg gnist. å bensin pumpen går som den skal. men motoren starter fortsatt ikke. har som sakt bare kobla på den ene kablen som inn på det gamle nette. (starter kablen) Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 det må da være noen andre her som har noe å komme med da. hehe hvis noen har gjort det samme før hadde jo det hvert kjempe fint. vil ha motoren til å gå... heeh Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 akkurat kobla opp detta i bilen min i dag... er du sikker påa at sensorene bak på motoren står riktig? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 vet ikke om de er siktige for det er jo lik kontakt på de. tror du det kan ha noe med at jeg ikke får gnist med det nye systeme? men de ledningene som skal til det som ligger i bil fra før av da. hva med det. ossen kobla du det. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/m-volvo.html se om du evt. kan finne noe der.. er ikke direkte 240 men gammel 740 har vel mye likt. sjekk at det kommer bensin fram og at dysene åpner. får du gnist med gamle systemet så prøv med det først og feilsøk på det nye senere.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 det kommer bensin ut av røre i motoren fra pumpa. men i går dro jeg den på starteren ganske lenge å tokk ut pluggene men de hva helt tørre. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 når jeg bruker de "nye" ledningene til coilen går ikke bensin pumpa. men når jeg bruker deg gamle systeme går den. men får ikke bensin inn i motoren a den grunn Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 da åpner vel ikke dysene dine da.. hvilket sprut er det du har? 230et har vel lh2.2? eller har den k-jet....? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 motonic, og du får hverken gnist eller bensin om du har kobla de kontatkene til sensorene bak på motoren motsatt, prøv og bytte om de før du feilsøker på noe annet! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 har prøvd å bytte om på de kontaktene men det er fortsatt like døtt. ossen har du kobla sammen de ledingene som var til den gamle motoren over på den nye da LMS. (de kablene fra bilen) det er en kontakt som kommer fra bilen med plass til 8 kabler (sitter vell 7 der eller no) å det kommer en kontakt fra motoren med plass til 8 og en med 4 kabler i. hvor skal de? jeg har ET sprut med motronic boks Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Hiv det til helvete og kjøp datasprut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 har tenkt å bruke det som det er nå en stund så får vi se hva som skjer videre. men om noen har noe mer å tilføye om ledningene hadde det vært kjempe fint. vil ha motoren til å gå Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 har prøvd å bytte om på de kontaktene men det er fortsatt like døtt.ossen har du kobla sammen de ledingene som var til den gamle motoren over på den nye da LMS. (de kablene fra bilen) det er en kontakt som kommer fra bilen med plass til 8 kabler (sitter vell 7 der eller no) å det kommer en kontakt fra motoren med plass til 8 og en med 4 kabler i. hvor skal de? jeg har ET sprut med motronic boks jeg har ikke brukt none av de som sitter i bilen.. den med 4 i skal det sitte et rele i, skal i grunn ikke få start uten at det er der da.. men min funker uten det av en eller anne merkilig grunn.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.