Gå til innhold

Hvorfor kjøpe wrx når gtx/gtr går minst like bra?

Ranger emnet


Rafo

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe, morro å starte litt krangling.... Regner nå uansett med at vedkommende hadde full gass, det hadde jeg, og han kom jo ikke akkurat forbi... Var vel derfor han ga seg på 150 da... Jeg hadde antageligvis tapt når det gjelder toppfart uansett, men hvor ofte kjører man 200+....

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krangler ikke.. Bare forsvarer æren til impreza'en og har litt morro av å erte litt samtidig ;) :wave

 

Og en liten kommentar til mazdafun. En kan ikke sammenligne en modefisert bil direkte med en annen. Bilens egenskaper blir drastisk forandret utifra hva en gjør og det gjelder å trykke på de rette knappene for å få den til å gå som du vil.

 

Og sammenligne å kjøre en bil med å sitte på med er heller ikke rettferdig.

Du lærer å kjøre en impreza med tiden, en kan ikke hoppe inn i en bil å tro at den går like bra som når en som kjenner bilen kjører den. Dessuten blir fartsopplevelsen en annen når en er passasjer. Men for all del 22b er en fin samlerbil og med de modefikasjoner som er gjort så går den passe bra også. cheers

------------------------------------

2002 subaru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djeeez.....

 

det måtte komme.....

 

jeg gidder ikke si mer.....

 

 

 

 

jo forresten.... hva om du stiller opp med imprezan din, og vi stiller med en GTR.... og du blir frakjørt da........

er du villig til å spise subarucapsen din? og subarujakka? og subarubuksa? og norgesflagget med isydd subarumerke, velbrukt i de svenske skoger? og varmedressen din,også påsydd subarumerke, velbrukt i de svenske skoger? og seff. dekalene dine...? bare lurer.... siden du er cocky nok til å i det heletatt gidde å komme inn på mazdabiten for å gjødsle litt rundt deg.....?

 

snakk om å være hårsår på bilen sin.....jeg skjønner ikke at du gidder å bruke tid på å komme inn her å forsvare det engang, hvis subaruen virkelig ER så mye bedre.....

 

trådstarter bare delte en erfaring med oss andre...

Takk for støtten.. Morsomt innlegg forresten :hammer

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kiss

 

Og en liten kommentar til mazdafun. En kan ikke sammenligne en modefisert bil direkte med en annen. Bilens egenskaper blir drastisk forandret utifra hva en gjør og det gjelder å trykke på de rette knappene for å få den til å gå som du vil.

 

Og sammenligne å kjøre en bil med å sitte på med er heller ikke rettferdig.

Du lærer å kjøre en impreza med tiden, en kan ikke hoppe inn i en bil å tro at den går like bra som når en som kjenner bilen kjører den. Dessuten blir fartsopplevelsen en annen når en er passasjer. Men for all del 22b er en fin samlerbil og med de modefikasjoner som er gjort så går den passe bra også. cheers

 

Hei.

 

Hvorfor kan man ikke sammenligne en moddet bil med en annen? Jeg tenkte ikke på det med en gang, men der har vi også ett ess til Mazda'n (nå snakker vi om GT-R). Turboen, og motorstyringen er helt sjef på denne bilen, og klar for mye mer effekt enn de futtige 185 hk som Mazda leverte den med.

 

Å sitte på med en bil synes jeg sier ganske mye faktisk. Seff er det forskjell å sitte på enn å kjøre selv, men om man er litt vant, er det ganske enkelt å kjenne hvordan bilen oppfører seg/akselerere/etc..Jeg tok bare 22B som ett ytterpunkt, da jeg anser den bilen for å være den råeste Scoobyen jeg har fått gleden av å være i bevegelse i. Ellers begrenser min Scooby-erfaring seg til 2000 GT (noe som føltes som en std GTX), 95 RA Sti (som var en kvikk bil med masse moment, men lite sprut på toppen (noen mods, men ikke mange - Banebilern til 22B-Andre/Inge), og noen 22B turer. Desverre har jeg ikke fått anledningen til å teste noen 200? STI (men her er det bare å invitere yummy ).

 

Scooby vs Mazda er som epler og pærer. Begge er gode, men det er forskjell.

 

"Ikke kunne hoppe inn i en bil, å regne med at den skal yte sitt beste med en gang"? Hvor lenge skal jeg vente på effekt? Du burde prøve en Mazda. Den går som Fa** fra første meter (-varmkjør motoren, pliis)......He-He, skjønner hva du mener. Men dette er også en av styrkene til Mazdaen. Den er veldig lett å kjøre, og sier fra før det går galt på en måte som jeg føler er helt unik. Når man lukker øynene (-ikke gjør det under kjøring, dette er ett utrykk), så føles det som om bilen slutter rett bak ryggen. Dette er en følelse jeg aldri har følt i en annen bil (Scooby, Evo, Sunny). Den nærmeste var Sunnyen. Nr.2 var faktisk RA'n. Har hørt dette fra flere som har hatt GT-R, og gått til Celica GT-4, Evo, etc.. Mazdaen er liten, og de andre føles tyngre/lengre(ræva går i brøyta).

 

Det er gøy å diskutere erfaringer med bil. Det hadde vært gøy med en "fight" også, men da på bane, og på tid. Har du tilgang til en isbane i vinter, er det bare å si ifra. En vennskapslek mellom merkeklubber hadde bare vært gøy, og med premie til alle blir det akkurat som ett barneskirenn (-herregud, vi er jo bare voksne barn, er vi ikke?). :cocain:

 

Ha en god kveld uansett om du kjører et eple, eller en pære.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha, du har bare noen innlegg som jeg ler meg ihjel av!!!!! :pray

 

ja, det er et glimrende forslag!

 

hva med å stille til vennskapsduell?

 

merketreff på isbane, samme type dekk. først noen runder i egen bil, så noen runder i byttelånt bil mazdafører prøver subaru og omvendt), så får vi kost oss alle sammen, grilla noen pølser, delt noe varm sjoklade og en støyt fra metallflaska etter kjøring, og delt erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jaja rafo! å hær er krangelen i full gang! hehe! synes mazdan er tøffest uansett jeg! morro med en så liten bil me masse hester da!

og foresten! rafo: jeg tar ikke imot utfordringa om å kjøre omkamp me deg hhe! vet jeg har tapt før jeg bynner! men det har ike med kjøre ferdigheter og gjøre men bilen! hehe! e vell glatt å færra utpå stranda no å tenke æ! hehe! kjør med stil volvo som er bil! hehe tenke d e nånn som komentere denj! hehe

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på oss "vanlige" folk her så er det ikke bilen som er begrensningen på hvem som vinner på bane!! men huet til vær enkelt;)

 

En med dødsønske mot en "pyse", vel ikke vanskelig å si hvem som vinner.

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

 

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe eg tror eg ville gått for wrx eg, enda eg er en renspikka mazdafreaks, pga eg har hørt så mye negativt om disse girkassene på gtr, vet det er lett å bytte girkasser, men problemet er vel å skaffe disse etterhvert på wrx så er vel disse sterkere har ikkje hørt noe annet,men letter å skaffe om man er uheldigt, men skaffer du en gtr med denne racing kassen de brukte på rally, så er valget enkelt.. Drømmer ofte om en gtr, men har ikkje turt ennå pga denne kassen, eg er jo kjent i område her for å vera en mazda girkasse dødarer,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa......er....ikke.....en.....svakhet......!

 

vel... det er iallefall brukern som er feilen i 95% av tilfellene!

 

nok en gang, bytt olje på hoved og transferkasse hver 5000(som det står i brukermanualen), og ikke riv løs på 6500 på tørr asfalt og legg igjen doughnuts, så gåre helt fint!

 

litt sunn fornuft på bruk av bil, så holder de kassene veldig bra mtp. størrelse på kasse, og ytelser på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår