Gå til innhold

Hvorfor kjøpe wrx når gtx/gtr går minst like bra?

Ranger emnet


Rafo

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruke flerehundretusen på Impreza wrx, når du kan bruke 80000,- på Mazda gtx og dra fra Impreza'en på e6? Det ble sikkert lagt ut salgsannonse på wrx igår:-P Hehe Det skal sies at han hang på ganske bra opp til 150, men da var det slutt...(bare måtte dele dette med dere, for det ble ganske morsomt når jeg så hva det var jeg kjørte fra)

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har oppdaget hva et snøfall kan gjøre for en som eier en sånn bil nå skjønner jeg... Du tilber kong vinter og ber han sende ned mere snø! Du må passe på gamlebilen min nå og ikke brette den rundt et tre eller stolpe i vinter! Det var så vidt jeg fikk testet GTR'en på snøføre for en par uker siden også, men gleden gikk over dagen etter. Må si at GTX'n er litt bedre på vinterføre da turboen på GTR'en ikke viser seg frem før nermere 4000rpm. Men på helt nye piggdekk med 14mm stålpigger (vanlig er 9mm alupigger) og 1.4bar var det moro alikevel!!

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 8000, da er den fabrikksny... Har ikke tenkt å trimme bilen mere enn den er, så da holder det med originalturbo for min del... Kjekt med bunndrag.. Kan jo uansett ikke lade noe mer en ca 1 bar, før ting må forsterkes i motor etter det jeg vet. 1,3 er vel smertegrensa på gtx motoren...?

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, uansett, lader det nå mye over 1.1, så får jeg tenningskutt da, men det er jo like så greit... Går vel an å montere fuelcut defender fra Greddy også da....

 

 

Litt off topic men: På 323 4wd Turbo / BF Turbo (1.6versjonen altså, som ble laget fra 86-89). Der slår fuel cut'en inn på ca 1bar. Men er en egen fuelcutboks som henger på torpedoveggen, bare til å dra utav pluggen, og VOILA! Skru opp ladtrykket til 1.3+ og herje villt!

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår