opel freak Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Er det noen skiver fra andre biler som kan passe på gd for å få en liten bremse oppgradering? Tenker da mest på skivene fremme. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 tja, alt med rette boltsirkelen kan jo modifiseres på, selv har eg gått til innkjøp av borra skiver rundt om hele bilen :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 tja, alt med rette boltsirkelen kan jo modifiseres på, selv har eg gått til innkjøp av borra skiver rundt om hele bilen :) Hvilken bil kommer de fra da? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 tja, alt med rette boltsirkelen kan jo modifiseres på, selv har eg gått til innkjøp av borra skiver rundt om hele bilen :) hvor mye kosta det skivene a? Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 det er laget for vår biler :) så er bare å montere, hmm pris ? hmmm... 2500kr :) for skiver og klosser :) men får ca 50$ avslag pga dem sendte feil farge :) skulle ha svarte, men fikk sølv :( Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 nais... Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 det er laget for vår biler :) så er bare å montere, hmm pris ? hmmm... 2500kr :) for skiver og klosser :) men får ca 50$ avslag pga dem sendte feil farge :) skulle ha svarte, men fikk sølv :( Kan du legge ut et bilde? Var det Black Diamond? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 var ikke black diamond...har ikke fått dem til meg enda, eg sender alt eg bestiller til en eg kjenner i USA, også sender han en samla pakke til meg :D men kan finne et bilde fra siden deres... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Det var jo litt tøft med de bremseskivene da. Jeg har tenkt å bytte til Black Diamond skiver framme på min bil, før jeg skal på EU-kontroll. De skivene ser veldig nais ut.. Og er vel ikke så gærnt dyr heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Er det noen skiver fra andre biler som kan passe på gd for å få en liten bremse oppgradering? Tenker da mest på skivene fremme. Du treger vel strengt tatt ikke større skviver framme og heller ikke bak på denne bilen. Skivene foran og bak er stor nok, men det kan være lurt å kjøpe f.eks Black Diamond skiver som er slisset og borret for bedre kjøling og friksjon, da vil du få bedre bremser samtidig som at du får meget bedre kjøling. Men hvis du nå allikavel vil ha større diameter på bremsene framme så kan du gå på brembo og dertetter velge "Search by dimension". Da kan du finne skiver som kan passe på våre biler. Si ifra om du finner noe som kan passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 viss du ikke har tenkt å legge alt for mye penger i bremsene så vil eg anbefale det eg har gjort, skiver + klosser til alle 4 hjørner 2500kr + nye kaliprer til frambremsene fra en subaru legacy (1996) så vil du GARANTERT merke forskjeld :) (fikk eg beskjed om) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Er virkelig caliperne fra Legacy et "direct fit"? Og den eneste forskjellen mellom en caliper i fra Legacy til 626 er vel at Legacy caliperen har 2 stempel og ikke 1 stempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 dem er litt større og 2 stempels :) og passer fint :) bilder og litt info: subaru kaliperen det er snakk om selve kaliperfestet er 2 - 3mm feil.... :confused: men men... brakketen til subaruen og mazdaen (subaru på toppen) og de er helt like(på den gode måten ;)) det du da må gjøre er å ta denne kaliperbraketen til mazda, og montere subaru kaliperen på den (det passer) legden på slidepinnene til subaruen er litt lenger, så du må bare bytte dem, så passer det 100% :D håper det hjelper :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 dem er litt større og 2 stempels :) og passer fint :) bilder og litt info: subaru kaliperen det er snakk om selve kaliperfestet er 2 - 3mm feil.... :confused: men men... brakketen til subaruen og mazdaen (subaru på toppen) og de er helt like(på den gode måten ;)) det du da må gjøre er å ta denne kaliperbraketen til mazda, og montere subaru kaliperen på den (det passer) legden på slidepinnene til subaruen er litt lenger, så du må bare bytte dem, så passer det 100% :D håper det hjelper :) Hvilken årsmodell kommer de fra da? motorstørrelse?? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 hmmm var snakk om en subaru legacy gt 2.5l US spec, er fra en 96model Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg