Gå til innhold

Gelebatteri Problem?

Ranger emnet


msh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har Honda Civic 1.5Lsi.Jeg har begynnt å få startsproblemer etter at jeg skiftet mitt orginal batteri til gelebatteri.Altså noen ganger så starter bilen,men noen ganger vil ikke den ikke starte.Det er hoved relen som skaper problemet.

 

Det som skjer er at når jeg vri tenninga,så skal bensinpumpa starte.Men det gjør den ikke,så må jeg vente ca 2-3min.Da starter den plutslig.

 

Kan det være på grunn av at gelebatteri har for høy spenning??At det skaper problemt med relen i bilen.Den ligger på rundt 13.4v når bilen ikke er på.

 

Jeg hadde samme batteri i Toyota Carina E.Hadde aldri problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullt mulig dette her ja....hadde samme dritet på biln min for ei uke sia, skrudde til klemmene å nå startern hver gang :thumb

 

Altså bilen har nok strøm før jeg skal starte,det er noen med hoved rele den skaper problemer tror jeg.Kansje relen ikke takler mer enn 12v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du gel-batteri som startbatteri? Vanligvis er ikke gel-batterier spesielt egnet som startbatteri. De egner seg bedre til mindre/medium strømuttak over lengre tid (fritidsbatteri).

Er ikke sikkert gel-batteriet ditt klarer å levere nok startstrøm.

Bytt til rekombinasjonsteknologi (Optima Red Top og Sønnak/Exide Maxxima). Da får du batteri som kan levere mye startstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du gel-batteri som startbatteri? Vanligvis er ikke gel-batterier spesielt egnet som startbatteri. De egner seg bedre til mindre/medium strømuttak over lengre tid (fritidsbatteri).

Er ikke sikkert gel-batteriet ditt klarer å levere nok startstrøm.

Bytt til rekombinasjonsteknologi (Optima Red Top og Sønnak/Exide Maxxima). Da får du batteri som kan levere mye startstrøm.

 

Jeg har MAXXIMA 900A 14.4v.Men det er liksom nok strøm,men relen i bilen starter ikke noen ganger etter at jeg skiftet til gele-batteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår