råny Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Lurte på om noen her har noen tips og råd på hvordan man går fram for og bytte d?så slipper man kanskje og demontere mere enn nødvendig.... sikkert en drittjobb uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 off det er ikke kjekk jobb , jeg byttet en gang for lenge siden på en 240 ,måtte av med hele dash bordet så vidt jeg husker vet ikke om det var nødvendig ,men uansett må du ut med hele vifte kassen for å komme til viftemotoren , jeg hadde en masse ekstra ledninger til alarm og stereo rundt den i tillegg da tok litt tid men er en grei anledning å legge opp ledninger til stereo etc. skikkelig iallefall... lykke til Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 først må du ganske enkelt rydde opp på ene siden (passasjersiden) så du får ut varmeapparatet. strips sammen ledninger og fest med stripsfeste, enten med skruer eller dobbeltsidig tape. demonter støydempingsmattene over bena, midtkonsollen og de dekslene op hver side av midtkonsollen. IKKE nødvendig å ta ut hele dash'en tapp av all kjølevæske så du ikke får gulvet ditt fullt i kjølevæske! bruk dreneringstappen på blokkens eksosside. resten er egentlig ikke noe problem, litt trangt men finnes verre biler å skifte varmeapparat på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Trenger ikke ta ned dæsjbordet nei.. jeg har akkurat demonter et aparat og det som må gjøres er å løsne slange inn til varmeapparatet som er i motorrommet og skru ut de 2 skruene på braketten.. så løsner du det du finner av skruer på midtkonsolen.. og skru ut ut skruene som holder apparatet.. noen på torpedoveggen og noen nede ved gulvet.. å løsne alle kablene.. bare la midtkonsolen henge løst og ta den ut sammen med varmeapparatet. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 huff.. jeg må antageli gjøre det også.. da det kommer ulyder fra 1 og 3-trinnet... såe kan bare bruke 2 trinnet violin Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Jeg må antelig gjøre det jeg å:/ Noen som har noen bilder ?? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hadde ikke tid til å ta bilder når jeg demonterte 240'n.. men er bare å løsne alt til midtkonsollen så kommer det ut.. ganske enkelt egentlig.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Det er en ganske lett/banal jobb, men en DRITTJOBB uten like! :p Om du blir plaget med at ikke slangene vil løsne så blir det enda vanskeligere! De koster noen hundre stykket hos volvo-forhandler! (Et lite tips for å løsne di er å vri på slangene, men det er vanskelig og du kommer til å kutte deg masse på hendene og sikkert ende opp med å kutte den til slutt uansett!) Ellers må du av med midtkonsollen (IKKE hele dashbordet). Tappe kjølevesken. Ta ut mattene over føttene. Jeg tok ut ventilasjons-kanalene til de-frosterne helt på begge sider for å komme bedre til og hanskerommet! Så må du løsne alle skruer og slikt som holder det, og så lirke og lure for å få det ut mot passasjersiden. Jeg vred hele apparatet litt for å få det til! Og om du synes det er tungt og vanskelig og vondt på hendene så tenk på at det er ingenting mot når du skal ha det inn igjen!! ;) ;) Men som Locked sier: det finnes værre biler å skru på! ;) Bare husk på å sette den gummi pakninga/lista som er ved inntaket til varmeapparatet skikkelig på og med en gang, er jo litt kjipt og måtte ta apparatet ut igjen! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Gleder meg allerede:p får se pått snart... trenger vifteapp, spes om mårran... lang tid tok det sånn ca? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jeg brukte vel 3-4 timer på å få det ut siden slangene satt sånn fast og hvis jeg kutta dem ville jeg ikke få klar bilen før over helga, men hvis jeg hadde kutta med en gang kansje litt over en time!? Så plagdes jeg en del med å få den nye vifta til å passe siden den ikke var lik den ganle (selv om begge var original) så der gikk det vel en time eller to, så gikk det nok 2 timer å få det skikkelig på plass! Ville nok brukt MYE kortere tid om jeg skulle gjøre det igjenn, men det kommer jeg nok forhåpentlig vis ALDRI til å gjøre!!! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Noen som har noen bilder ?? Det er en ganske bra tråd med bilder her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hvis du er tolmodig så går det greit. men hvis ikke så er det en drittjobb.... men har du haynes som beskriver det ,så går det som regel bra:) :afro Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 plagdes endel når jeg skifta vifta.. jeg tok nesten bort alt jeg:P er en DRIT jobb. særlig i 25- grader!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 er det letter på 740 eller? hørest ut som vifta mi tar i noe når jeg skrur på, en helvettes bankelyd Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råny Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Takker for alle gode råd og tips...fikk byttet d, gikk bedre enn jeg hadde trodd..litt banning ble d men.. litt for lite lys under der..men nå virker d igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg