Gå til innhold

Volvo 360, undervurdert?

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

Hører mange som klager på 300 serien, greit ser bort fra de m renault motor. Hadde en selv. 85 mod 360 B200K motor m åpent filter og Volvo VX-kam. gikk greit.. klarte 180 på slett vei, 185 ned.. Var senka 40 mm og 195/50-15. 7x15.

Lå jævla godt på veien. Var min første bil, den fikk juling!! hoppa m den og.. Poenge er at den har veldi bra kjøreegenskaper, delt bakaksling og girkassa bak hjelper på.. Anbefales som førstebil.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hører mange som klager på 300 serien, greit ser bort fra de m renault motor. Hadde en selv. 85 mod 360 B200K motor m åpent filter og Volvo VX-kam. gikk greit.. klarte 180 på slett vei, 185 ned.. Var senka 40 mm og 195/50-15. 7x15.

Lå jævla godt på veien. Var min første bil, den fikk juling!! hoppa m den og.. Poenge er at den har veldi bra kjøreegenskaper, delt bakaksling og girkassa bak hjelper på.. Anbefales som førstebil.

Stemmer med deg på den!

Men man kan fort bli litt "bortskjemt" da, dersom man har dette som førstebil. Ikke mange biler i samme priskalsse som har de egenskapene som 360 nei! :wave

 

G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange som klager på 300 serien, greit ser bort fra de m renault motor. Hadde en selv. 85 mod 360 B200K motor m åpent filter og Volvo VX-kam. gikk greit.. klarte 180 på slett vei, 185 ned.. Var senka 40 mm og 195/50-15. 7x15.

Lå jævla godt på veien. Var min første bil, den fikk juling!! hoppa m den og.. Poenge er at den har veldi bra kjøreegenskaper, delt bakaksling og girkassa bak hjelper på.. Anbefales som førstebil.

 

Gode kjøreegenskaper? hmm, har ikke jeg merka hvertfall:roll:

Mulig den blir bedre viss man senker den en meter eller noe..

Ikke var den så glad i å bli kjørt på jordet heller :)

87 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode kjøreegenskaper? hmm, har ikke jeg merka hvertfall:roll:

Mulig den blir bedre viss man senker den en meter eller noe..

Ikke var den så glad i å bli kjørt på jordet heller :)

DeDion akslingen og vektfordelingen gjør at den har ganske bra egenskaper sammenlignet med mye andre biler faktisk. Selvfølgelig må man ha skikkelig gummi på skoa, man bør ha en senket bil, og man MÅ ha skikkelige støtdempere og IKKE sliten gummi/foringer i oppheng. Ordner man dette, så har man en liten billig sak som faktisk går godt, og har bedre kjøreegenskaper enn mye annet som det er naturlig å sammenligne med. Mye av dette kommer seff av den sinnsyke vektfordelingen som er i en 360.

Som et eksempel så kan det nevnes at min 360 GL Spirit veier ca. 1240Kg med halv tank. og da er vektfordelingen 640/600. Finner man så bra vektfordeling i noen annen standardbil egentlig?

Og var din 360 ikke så glad i å bli kjørt på jordet? hmmm.. mærkelich... Kanskje det ikke var bilen, men sjåføren det skortet litt på? :hammer

 

Mvh

G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeDion akslingen og vektfordelingen gjør at den har ganske bra egenskaper sammenlignet med mye andre biler faktisk. Selvfølgelig må man ha skikkelig gummi på skoa, man bør ha en senket bil, og man MÅ ha skikkelige støtdempere og IKKE sliten gummi/foringer i oppheng. Ordner man dette, så har man en liten billig sak som faktisk går godt, og har bedre kjøreegenskaper enn mye annet som det er naturlig å sammenligne med. Mye av dette kommer seff av den sinnsyke vektfordelingen som er i en 360.

Som et eksempel så kan det nevnes at min 360 GL Spirit veier ca. 1240Kg med halv tank. og da er vektfordelingen 640/600. Finner man så bra vektfordeling i noen annen standardbil egentlig?

Og var din 360 ikke så glad i å bli kjørt på jordet? hmmm.. mærkelich... Kanskje det ikke var bilen, men sjåføren det skortet litt på? :hammer

 

Mvh

G.

 

Ikke det smarteste å kjøre på jordet nei, men det var sabla gøy..

Det må vel kanskje legges til att bilen faen IKKE ville snurre.. Så noe er jo riktig..

Av å til så er den ganske så snill å burner på begge hjula:D

 

Ok bruksbil/ vinterbil for 4k

87 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår