Haaken Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hva er ville dere brukt da? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hva er ville dere brukt da? Brukt? Til hva da? det er litt forskjell på hva 4-link og wattlink brukes til da... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Brukt? Til hva da? det er litt forskjell på hva 4-link og wattlink brukes til da... Glenn Jeg veit hva det er...... Hvordan ville du hengt opp bakakselen da er det jeg lurer på..... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Wattlink er det beste. 4link brukes for å stive opp akselen, så den ikke vrir seg når man gir på. Det er ingen vits på en DeDion aksel. Heller ikke en standard delt aksel. Dobble reaktions-stag og wattlink hadde nok passet bra.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Jeg veit hva det er...... Hvordan ville du hengt opp bakakselen da er det jeg lurer på..... Jeg tror ikke du har helt oversikt over hva det nei. Wattlink er IKKE et hjuloppheng, slik som 4-link er. Det er to forskjellige bruksområder. Som Guldbrandsen skriver, så er wattlink bra for å hemme akselen i å vri seg i forhold til karrosseriet, sideveis. Som feks: Når du kommer inn i en venstre sving, og karrosseriet vil legge seg over mot høyre side. Da vil wattlinken heller trekke bakakselen opp mot karrosseriet, for å forhindre denne krengningen. Altså så vil rumpa di komme nærmere bakken, desto mer karrosseriet forsøker å krenge. Videre skriver Guldbrandsen at doble reaksjons stag ville vært bra, og det stemmer jeg 110% for. Du merker GODT at det sitter stag kun på ene siden når du går hardt inn i eller ut av en sving, med pedalen i bånn. Det går veldig greit i sving en vei, men ikke den andre veien. Dette kommer av at akselen drar seg fremover på ene siden, men ikke på den andre. Da får du litt 4ws feeling, noe som kan være litt uvant. Videre så kunne kanskje 1 eller 2 reaksjons stag på undersiden av akselen være noe å prøve ut? Sånn at akselen blir holdt i samme vinkel i lengderetningen av bilen, slik at du ikke får så lett vridning av akselen under akselerasjon og brems. Dette vil også hjelpe på bedre vilkår for drivlinjen din, mtp. lavere belastning på leddene på drivakslene. Men skal du gjøre noen slike endringer på 360n din, så legg ut bilder da mann!! Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Jeg veit hva det er. Derfor jeg skriver det.... Det jeg lurte på var hvordan ville du gjort hvis du skulle kvitte deg med bladfjærene. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hvis man skal bytte ut bladfjærene må man lage støtdempertårn da, også må man fikse noe bærearmer til drivakslene. A-armer kunne jo gått ann å prøvd. Hvis man har litt for mye fritid, da.. ;) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Jeg veit hva det er. Derfor jeg skriver det.... Det jeg lurte på var hvordan ville du gjort hvis du skulle kvitte deg med bladfjærene. Det virket bare ikke slik på måten du stillte spørsmålet. Tenkte du trodde at wattlink var et hjuloppheng jeg, det var slik jeg forstod deg. Bytt til armer fra 240 da vel? Men da kan du like godt flytte over hele akslingen. Eller få tak i hele oppsettet fra en Alfa, med fjærer og hele pakka. Men da snakker vi jo om total ombygning av bakhjulsopphenget, så jeg tror nok at EU kontrollen din ryker i samme slengen. Du vil nok helt sikkert få noen stygge blikk neste gang noen skal titte under bilen din, med påfølgende demontering av skilter, og beskjed om å vise bilen som ombygd kjøretøy. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hehe....har blitt et par fine diskusjoner her inne grunnet mine dårlige formuleringer ja:P Jaok, har ikke planer om det. Blir mye job og ganske dyrt. Men på "drømme 360'n" er det ikke bladfjærer;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Flytt over noe ifra en Cosworth eller lignende da vel? Delt aksel på den og. kan jo lage DeDion selv :-P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 En smakbit av hva enkelte kan gjøre med en 300 Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ja, og det var jo.. lurt.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.