ovlov86 Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Kunne faktisk fint hatt en 360.. Stygge som få originale men.... Ideel sladdebil! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 En syk svenske som har satt en Jaguar V12 i en 340.. http://www.300power.com/forum <-- ligger under "Film/Foto" der Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 en 360 er tøff bil. vi hadde en 360 spirit en gang. fint interiør, veldig behagelig å kjøre og den er litt sportslig med original hekkspoiler, vindaviser og grøftelys syntes jeg. Den hadde rød motor og den startet alltig og gikk bra. Veide lite og var lett å kontrollere på glatta. eneste er at den hadde ikke de beste fremkomlighetene på snø. Men jeg hadde ikke nølt med å kjøpt meg en slik bil. man får mye for pengene hvertfall. rust er vel eneste problem etter hva vi hadde. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Veier lite? Min hadde en egenvekt på 1260Kg i vognkortet, det er jo pinadø omtrent det samme som en 240! Men det føles ikke som om det er en stor tung bil, mye pga den nær idèelle vektfordelingen i bilen. Leit at de ikke kom med skikkelig oppheng til bakakselen, for da hadde det vært en Über-genial bil! Har sett at Svenskene har montert på aksler og oppheng i fra 240, og det fungerte da bra! Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 rart det er så forskjell på det der.... min veier 1075+fører i vognkortet, det er en 3dørs da Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 1213kg for 4/5 dørs med 2 liter forgasser og manuell 1233kg for 4/5 dørs med 2 liter sprut og manuell Det er vekt på KUN bil. 1.4 liter 3 dørs veier 1070kg for bare bil...... Men da snakker vi ikke Volvo lenger... Du har jo hverken Volvo motor eller girkasse, og når da den er skrudd sammen i Nederland som resten av 300 serien, da teller det liksom ikke som Volvo... Og det var vel kanskje en 340 serie bil du hadde da? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa tha beer Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 man vil ikke ha nederlanske volvoer:P svensk powah!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 man vil ikke ha nederlanske volvoer:P svensk powah!! Sier DU? Som kjører 360? Sjekk på plata som står nede i motor rummet på bilen din.. "Assebled in..." ?? :tannløs Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Du har jo hverken Volvo motor eller girkasse, og når da den er skrudd sammen i Nederland som resten av 300 serien, da teller det liksom ikke som Volvo... Glenn og det veit du jævlig mye om eller?? Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 og det veit du jævlig mye om eller?? Tydeligvis ikke så JÆVLIG mye nei.. Trodde du kjørte 343 jeg! :pray Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Tydeligvis ikke så JÆVLIG mye nei.. Trodde du kjørte 343 jeg! :pray Glenn men kan heller ikke forstå at det skal være store vektfoskjellen på 3 dørs og 5 dørs Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Min veier 1095. Kan dere ikke bare se i haynes istedenfor å krangle da..... 240 aksel på 300 er vel ikke helt genialt, mer ufjæret vekt og dårligere vektfordeling foran/bak. Bedre er nok 300 oppheng med 4 link og wattlenk... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Haaken, 4link er ikke vits på DeDion, den har ingen misjon! Men Wattlink går.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 men kan heller ikke forstå at det skal være store vektfoskjellen på 3 dørs og 5 dørs 3 dørs er nok en del stivere i karrosseriet, så den trenger vel ikke så mye ekstra stål for å stives av. Så derfor er vel en 4/5 dørs såpass mye tyngre..? Tallene kom i fra håndboka til 360 '88. Så de bør vel stemme sånn noenlunde? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Haaken, 4link er ikke vits på DeDion, den har ingen misjon! Men Wattlink går.. :) Stemmer! 4-link er det ingen vits i å bruke på en stiv aksel. Men foran derimot, så kan man benytte seg av det, selv om det neppe gjør så mye fra eller til på en slik bil. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg