nnnneh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Nå savner jeg turbovolvoen min så fælt at jeg har bestemt meg for et nytt prosjekt. Stasjonsvogna med 566 000km og automatgir blir degradert til vinterbil og ny bil skal kjøpes inn. En 1989 Volvo 245GL med B230F motor og manuell gir. Planer: Understell: Senkesett, 17", Stivere gassdempere, stivere krengningshemmere, orginale foringer (for å beholde et snev av kjørekomfort) Motor/Drivverk: 1997/1998 B230FK med bensinchip og tenningschip, orginalkam for å beholde det deilige bunndraget. M90 girkasse TrueTrack diff. Eksteriør: orginalt. orginal lakk (vinrød metallic) orginale sorte lister og grill. ALLE ruter unntatt frontruten sotes med 4% lysgjennomslepp (gidder ikke proff toning. får like bra og holdbart resultat med film (alt handler om teknikk og riktig verktøy)) Alle emblemer fjernes, bakluken får 1 stk. VOLVO emblem i 38mm høyde fra Volvo Bussar AB på venstre side og 1 stk. R emblem i 50mm høyde fra "B7R" emblem også dette fra volvo buss. blir porno :) bakluka byttes til nye typen (dama går VK1 billakk så ser ikke problemet her :D) flere forslag? noen som har aning om hva motor/girkasse kommer til å koste når det er komt ned i bilen? berre M90 kassen koster jo en formue så må kjøpe motor med gir for å få vettug pris. Sverige er nok plassen tenker jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Dette blir bra =) Men hvorfor 245?:) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Dette blir bra =) Men hvorfor 245?:) ulv i fåreklær vettu ;) Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 hehe.. men kunne hatt en 244 da? Men blir kult unansett da :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har hatt 5 240'er. 2 coupe, 2 sedan og ei stasjonsvogn.. og tro meg, du fatter ikke hvor upraktisk en sedan er før du har hatt ei stasjonsvogn ei stund. mye penere, mer praktisk, god plass, sleeper.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hehe.. Skjønner =) Lykke til vidre:) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Har du fått gjort noe på dette prosjektet ditt?ble litt nysgjerrig nå Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 hehe.. prosjektet ble lagt dødt på kjøpsstadiet. bilen var nydelig. unntatt i virkeligheten. var MYE rust, lakken var forferdelig dårlig og prisen var alt for høy! desverre.. men er på jakt etter nytt prosjekt. har forskjellige håp og ønsker da men.. 95-> 960 3.0 24V med kompressor (stasjonsvogn, V90) 245 med Chevy 350, kompressor og datasprut. 245 med FK motor. MAX (4-500Nm? :D) moment langt nede i registeret 245 med noe moderne turbodiesel greier i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 "245 med Chevy 350, kompressor og datasprut." Stakar 240... hvor mange hundre kilo med avstivere har du planer om å bruke? :D Ei 350 med presse passerer lett 1000 NM... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 "245 med Chevy 350, kompressor og datasprut." Stakar 240... hvor mange hundre kilo med avstivere har du planer om å bruke? :D Ei 350 med presse passerer lett 1000 NM... ypperlig :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Detta hørtes tøft ut. Jeg skal værtfall få prøvd volvo med kompressor + rødblokk/alu-blokk en gang i livet mitt veit jeg. Er sjelden man ser det! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 "245 med Chevy 350, kompressor og datasprut." Stakar 240... hvor mange hundre kilo med avstivere har du planer om å bruke? :D Ei 350 med presse passerer lett 1000 NM... ja, da snakker man fort om *masse* peng.. 1000nm, da holder ikke truetrac lengre.. Mouth to mouth, sier den duger til 654nm.. var visst et uoffissiellt tall fra produsent. (ps. nye typen truetrac). men, ja.. vi kan jo også diskutere at om man kjører som bestemoren, tåler ting mer, men de som har 1000nm, har de for en grunn. mao. man må vel da bytte til en amcar aksling elns, amcar girkasse, spesialmellomaksel, etc. stive av bilen med bur, helsveise, etc. $$$$ men dritfett da :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 DaB: det hjelper ikke om diffen tåler mer, jeg vil tro at stikkakslingene går føyken før true trac'en gjør det... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 DaB: det hjelper ikke om diffen tåler mer, jeg vil tro at stikkakslingene går føyken før true trac'en gjør det... sant nok :P mellomaksel også. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 ingenting er umulig.. det umulige tar bare litt lenger tid!! (og cash såklart :p) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.