Gå til innhold

Høy tomgang og utrolig dårlig drag.

Ranger emnet


skogstrollet

Anbefalte innlegg

Fikk byttet registerreima, ventiltetninger og toppakningen på min 1.6l golfII 85.

 

Etter dette har det skjedd to ting. Den går som en flymaskin på tomgang og mangler dragkraft. Må ofte ned i 2 gir for å komme opp slakke oppoverbakker. Bensinforbruket ligger også endel høyere enn akseptabelt.

 

Har sjekket med Haynes håndboka og ifølge veiledningen der på montering av registerreim så står den nye reima riktig. Har også forsøkt å flytte den en tann frem og tilbake. Det bare resulterte i at motoren gikk enda dårligere.

 

Noen fortalte meg at det kanskje kunne være tomgangsventilen som var gåen og motoren dermed fikk alt for mye bensin. Har demontert ventilen og prøvd å helle kaldt vann gjennom for så raskt skifte til kokende vann. Da beveger den seg ca. en, maks to, millimeter.

 

Så spørsmålet er da: Er det nok bevegelse? For om så er da er jeg uten noen fler gode ideer om hva det kan være og tar gjerne imot tips og gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg like gjerne bestil ny vokstermostaten nå(hvis du har en Pierburg 2e2 forgasser) haddde akkurat det samme problemet som deg..Byttet vokstermostaten og vips så var det som å kjøre en "ny" bil.... Iogmed at det går vann gjennom denne så pleier det å irre også går stempelet sakter og saktere med tida... Sitter i 2 skruer,det som skjer er at bilen "tror" motoren er kald så den pøser på med bensin,ergo så drukner forgasseren i bensin og får problemer med å forbrenne all bensinen

 

Bård Christian Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår