Gå til innhold

skogstrollet

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skogstrollet

  • Bursdag 03/04/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Molde/Oslo

skogstrollet's Achievements

  1. Skal sitte på en Astra. Kan hente i Østfold/Oslo/Akershus.
  2. Høyre forskjerm og frontfanger i farge mørk blå til Escort 96-> ønskes kjøpt. Også interessert i topp til 1.4 liter motoren som sitter i 96 eller nyere. Bor i Møre og Romsdal men bilen står i Østfold. Kan hente på strekningen Molde->Mysen.
  3. Som overskriften sier så trenger vår Opel Omega en ny kraftkilde. Har fått tak i byttemotor. Mangler da kyndig hjelp. Belønning avtales.
  4. Det var dårlig kontakt på pluggen til luftmassemåleren. Men takk for tipset! Kjekt og vite til en annen gang.
  5. Dette er en 98 modell motor med direktedrev. Motoren lugget enormt og var meget slapp i strikken inntil det ble byttet veivhussensor, luftinntaksmåler(luftmassemåler) og speedometersensor. Går nå endel bedre men ikke helt fornøyd. Har to like biler og den andre går som en drøm i forhold til denne. Denne er endel hardere i motorgangen og det kommer ut en stor sort eksossky ved igangkjøring enten ut fra parkeringsplass eller ved gasspådrag i fart. Smålugger litt innimellom ved kjøring men er stabil på tomgang. Har også prøvd og skifte ECU fra en delebil, for og sjekke om en har blitt chippet, uten at det hadde noe og si. Ingen feilkoder ved avlesning. Ideer/tips mottas med stor takk.
  6. Nå har jeg skiftet vokstermostaten. Tomgangen er bedre men bilen går alikevel som en bøtte med dritt :confused: . Andre feil kan prøve å rette på/søke etter?
  7. Fikk byttet registerreima, ventiltetninger og toppakningen på min 1.6l golfII 85. Etter dette har det skjedd to ting. Den går som en flymaskin på tomgang og mangler dragkraft. Må ofte ned i 2 gir for å komme opp slakke oppoverbakker. Bensinforbruket ligger også endel høyere enn akseptabelt. Har sjekket med Haynes håndboka og ifølge veiledningen der på montering av registerreim så står den nye reima riktig. Har også forsøkt å flytte den en tann frem og tilbake. Det bare resulterte i at motoren gikk enda dårligere. Noen fortalte meg at det kanskje kunne være tomgangsventilen som var gåen og motoren dermed fikk alt for mye bensin. Har demontert ventilen og prøvd å helle kaldt vann gjennom for så raskt skifte til kokende vann. Da beveger den seg ca. en, maks to, millimeter. Så spørsmålet er da: Er det nok bevegelse? For om så er da er jeg uten noen fler gode ideer om hva det kan være og tar gjerne imot tips og gode forslag!
  8. Vil en 1.6TD motor fra caravelle 1990modell passe i en golfII? Caravellen har bakhjulstrekk så er litt usikker med tanke på motorfester osv.
  9. Vurderer å kjøpe meg en A4 diesel. Spesielle fallgruver? Høy kilometer... hva skal man spes. se etter? Hva skal man spes. se etter uansett kilometer? Kjente feil med 95/96 modellene? Rust? Chiptuning. Har det noe for seg? Hvordan er verditapet? Og ellers all annen relevant interessant informasjon rundt A4.
  10. Er en Endura-E 1.3L 44kwh injection motor ja. Tenker litt på bensinforbruk også. Den som sitter i nå bruker 0.8l/mil og det hadde vært greit med en som hadde litt mer kraft og mindre støy og helst hadde samme/mindre mindre bensinforbruk. Så vidt meg bekjent er xr3i motorene mer ... bensintørste..
  11. Av mange grunner er det praktisk for meg å ha en varebil men den lille bråkete 1.3l endura bensinmotoren er en plage. Så spørsmålet er da: Kan jeg sette i en Zetec-SE (fra Puma/Focus) 1.6-1.7l, uten større problemer, i min 97 modell Courier? Eventuelt hvilke detaljer må jeg ta hensyn til og hvilke problemer vil jeg støte på?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår