Bilmann Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 På 1.8 motoren er det vel tromler bak? Da vil du i så fall ikke få godkjent 2.0 16V. Tror du vil slite med å få godkjent 2.0i også. Heldigvis er det en del biler på huggeriene som har 2.0i. Da kan du ta alle bremsedetaljene derfra for en billig penge, og få bilen godkjent for 2.0i 16V, siden det er samme bremser på 2.0(115hk) og 16V(150hk). Nærmere opplysninger finnes i Haynes-mekkebok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Jeg vet det er flere på http://www.calibra.no som faktisk sliter med og bli kvitt de. Du får de for slik og ingenting. Og de befinner seg over hele landet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 På 1.8 motoren er det vel tromler bak? Da vil du i så fall ikke få godkjent 2.0 16V. Tror du vil slite med å få godkjent 2.0i også.Heldigvis er det en del biler på huggeriene som har 2.0i. Da kan du ta alle bremsedetaljene derfra for en billig penge, og få bilen godkjent for 2.0i 16V, siden det er samme bremser på 2.0(115hk) og 16V(150hk). Nærmere opplysninger finnes i Haynes-mekkebok. Var det jeg trodde :thumb Men da ser jeg ikke vitsen med og oppgradere motoren uansett, for det blir ikke store forskjellen på 2.0 8v og 1.8 8v... My stress og mas for ingenting med ledningsett osv da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21432782 Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zupreme Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 1,8 8V har vel 90hk, 2,0 8V har 115hk. jeg vil si at det er en viss forskjell her ja. 2,0 8V (C20NE) får du til rundt tusenlappen. Hvis du skal ha C20XE 2,o 16V bør du skifte girkasse. En annen ting er at de som kom med C20XE orginalt har delt hjuloppheng bak, ikke stiv bakaksling som C20NE-bilene har. Derfor har de andre bakbremser. Evt du kan kjøpe deg en hel delebil. Koster ikke mange lappene, og da får du komplett bremsesystem, motor, girkasse, ledningsnett og en haug reservedeler :cab En ide kan være å melde seg inn i Opel Motorsport Club. Da får du tilgang til bruktbørsen der med svært gode priser på det meste. http://www.opelmotorsport.com Siter 00 Omega 2,2 16V 86 Ascona "GSi" 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Som Bilmann sier så er det tromler orginalt bake på 1.8 og de mindre motorstørrelsene. I tillegg er bremsene fremme litt mindre. Derfor må du få byttet både bremser foran og bak samt noen stag for å få godkjent oppgradering til 2liter. Nå er det ikke store forskjellene på 2.0 8v eller 16v når det gjelder bremser, 16v turbo kan også godkjennes på firebolt bare bremsene oppgraderes. Når alt dette er sagt så kan man jo nesten spørre litt om det er verdt det å ta kostnaden med å bytte motor og bremser når en ganske grei vectra med 2.0 8v ikke koster så alt for mye for tiden. Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
St|gs Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Har en delebil på hånd i nærområdet som jeg trolig får kjøpe så problemet er nok løst:cool:. Når det gjelder omc så er jeg nok allt medlem der m'm Siter -95 Vectra A 2,0 16V :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Driver og bytter motor i min bil nå, har 1 komplett dele bil som motoren kommer ifra. Håper bare at en 2.0I 8V passer på min 4x4 2.0I 8V. gear kassa skal være like, bare at min bil har en påhengt fordelingskasse. Lett og bytte motor på disse bilene, ikke mye elektronikk og ikke mye vakumslanger. Bare løss skruene og løft opp motoren. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 hehe. Bare sleng i det største dere finner... bremser er ikke så nøye, stopper da likevel, tar bare litt lenger tid... dessuten er det ikke bremsen som skal brukes, men gassen... ;) hehe Nejda, bare kødder... :P selvsagt mer enn bare bremser som må byttes ved større motorbytte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.