SyClOnE Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Bilen er en GMC Syclone. Motor: 4.3 V6 m/ turbo. Det som skjer: Jeg kjører normalt, innimellom "lugger" den litt når jeg skal gi på.. Og plutselig kan den stoppe. Virker som om dette skjer på et turtall mellom 1200-1500 o/min. Når dette skjer, må jeg vente litt, så starter den. Har en lampe som det står "Engine check" på, og denne skal lyse til bilen starter, de gangene den ikke vil starte, slukker denne lampen med en gang. Har feilsøkt littegrann, og det er gnist, og bensin fram til Fuelrail'en. Noen som har noen tips? På forhånd takk. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Sjekk for: - lekkasje på turboen/slangen - Bensin filteret eller bare ta kjerra med på sjekk siden ENGINE CHECK lampa lyser.!!!!!!!!!!! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Skal sjekke filteret, men er tvilsomt at det er det, da det er bensintrykk fram til fuelrail'en. Engine check lampa lyser ikke under kjøring. Kun når du skal starte.. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 hmmm... merkelig... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by SyClOnE Bilen er en GMC Syclone. Motor: 4.3 V6 m/ turbo. Det som skjer: Jeg kjører normalt, innimellom "lugger" den litt når jeg skal gi på.. Og plutselig kan den stoppe. Virker som om dette skjer på et turtall mellom 1200-1500 o/min. Når dette skjer, må jeg vente litt, så starter den. Har en lampe som det står "Engine check" på, og denne skal lyse til bilen starter, de gangene den ikke vil starte, slukker denne lampen med en gang. Har feilsøkt littegrann, og det er gnist, og bensin fram til Fuelrail'en. Noen som har noen tips? Det første tipset er selvsagt å sjekke feilkoder.. Den logger nok noe. Ellers vil jeg tippe at det kan være coilen som er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Høres ut som det er no elektrisk feil med enten tenninga eller styreenheten. Tror ikke det er en "fysisk" feil om du skjønner... Se på pluggene, de gir ofte indikasjoner på hva som kan være feil Om du har trykk frem til fuelrailen når du står stille betyr ikke at du har trykk frem når du kjører. Dysene er jo lukket når motoren ikke går, og da kan man få trykk med verdens dårligste bensinpumpe, tetteste filter og tette rør! Kan jo og sjekke vakum i tanken, neste gang den stopper, ta av tanklokket med en gang, det skal ikke komme "svooooosj" lyd! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Har sjekket om det lå noen feilkoder inne, og det gjorde det ikke.. Har målt trykket fra fuelrail'en, og det ligger på mellom 35 og 40 psi når jeg skrur på tenninga (har da selvfølgelig sluppet av alt trykk i systemet først). Skal få byttet filter. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Da var feilen funnet.. Hjernen var gåen.. Fikk den ut, og når mn dunket forsiktig på den mens bilen gikk, begynte motoren og fuske.. Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Bra du får fikset den Geir! Det er en RÅ bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 JEg har omtrent samme problemet, men håper jeg har en annen løsning:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Dunker på den så kommer feilen? Kan være noe dårlig kontakt inni der. Da kan det jo være håp å slippe å kjøpe en ny ECU. Se om det er muligheter for å åpne enheten inn til åpene kretser. (Noen styreenheter er fyllt med beskyttende 'gummidritt' som gjør det umulig å gjøre noe som helst inni der) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Har fått åpnet den, og kretskort og slikt er dekket med noe som kan ligne silicon.. Noen som vet om firmaer som kan feilsøke og evnt. fikse sånt? Mvh Geir. Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 kan jo vurdere ett haltech sprut eller lignende også kanskje? er som regel dyrt når det gjelder org ecu, så om prisforskjellen ikke er så stor vet jeg hva jeg ville valgt.... gir jo en del mer hester og mange flere muligheter Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Originally posted by SyClOnE Har fått åpnet den, og kretskort og slikt er dekket med noe som kan ligne silicon.. Noen som vet om firmaer som kan feilsøke og evnt. fikse sånt? Mvh Geir. http://www.simco.no driver jo med litt sånn. Du får ringe å høre. Vet ikke hvordan man skal komme under gummi/silikon(?) laget men... har prøvd en gang uten mye hell. Ellers så er forslaget om å kjøpe datasprut ikke dum, hvis du ikke får fikset den du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 bare å ta seg veldig god tid å skrape vekk på de områdene du vil til, kan være litt vanskelig da man leter etter dårlig kontakt da, men det "silikon laget" er jeo der for at komponenter ikke skal riste løs. Kan være så heldig at det er i pluggen det er vakkel kontakt..? Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.