Gå til innhold

Trenger hjelp med støyping i glassfiber.

Ranger emnet

FireSt0rM

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å bygge til kasse av glassfiber i bilen. Har en Mazda 323F '94. Har ikke styrt med glassfiber før så jeg lurer på om noen har bilder eller en tutorial som jeg kan se etter mens jeg styrer med det. Jeg skal ha 2x12" Cadence Triplex elementer med magneten ut på kassen. Tenkte en på hver side av bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værså snill og send inn tips visst det er noe spesiellt jeg trenger og vite mens jeg holder på. Kommer til å sjekke forumet ofte denne tiden, det er første gang jeg gjør det så det er sikkert en del problemer jeg kan støte på mens jeg styrer med dette.

------------------------------

Slik så det ut i begynnelsen. Tallentløs kjedelig standard kasse, men ledninger overalt og ikke litt bra å se på engang. For ikke å snakke om den fantastiske hattehyllen som ble laget en natt det var lite å finne på.. dukenukem

CIMG1035.jpg

Nå har jeg tatt ut det som er å ta ut i bagasjerommet og teipet klart for første laget med glassfiber.

CIMG1781.jpg

Dette er etter det første laget er lagt, ligger og tørker mens jeg skriver nå. Kan ikke vente til jeg får begynne å lage til hele etter det har stivnet! Skal bli en artig helg :D

CIMG1782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke bare polyester? bruker vel glassfiber matter også?

Var litt vanselig å se at du brukte matter på det bilde.

.... Hvorfor skal han ikke støpe rett på teipen?? ALLE gjør jo det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bruk gjerne en plast som er litt "feit" til å maskere mot karosseriet. Byggplast (den tykke) duger kjempefint. Eller så får du bare ha det i bakhodet at delen skal av, så tenk litt på slippvinkler:-) Lykke til... Ellers så finner du nok endel hjelp om du går inn på http://www.westsystem.no Tror du kan laste ned brukerveiledning som pdf hos dem.

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så får du bare ha det i bakhodet at delen skal av, så tenk litt på slippvinkler:-)

For å få av teipen? lol :P

Uansett om teipen siter igjen på glassfiberen eller ikke vel?

Skal vel ikke se bak der uansett. Så om noe av teipen siter

igjen har da ikke SHIT å si. Men men..

Teiper slipper jo lett fra karoseriet da. Så det skal ikke være no problem

å få den løs. "Plast teip" fester seg nok bedre i karoseriet.

Har ikke provø det selv men vil tro det.

Men uansett... tror dette blir bra jeg :P

EDIT : Jeg leste litt feil :D Vinkelsliper \ slippvinkel :P hehe morro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få av teipen? lol :P

Uansett om teipen siter igjen på glassfiberen eller ikke vel?

Skal vel ikke se bak der uansett. Så om noe av teipen siter

igjen har da ikke SHIT å si. Men men..

Teiper slipper jo lett fra karoseriet da. Så det skal ikke være no problem

å få den løs. "Plast teip" fester seg nok bedre i karoseriet.

Har ikke provø det selv men vil tro det.

Men uansett... tror dette blir bra jeg :P

noen liker at det er gjemmonført på baksiden også, andre driter i det, jeg synes det er lettere å få ut avstøpet om du bruker en annet tape, og slipp middel, men hva du eller dere bruker driter jeg i:) kommer bare med mine tips og erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider