Gå til innhold

Problemer med lysene.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg. Skjønner ikke en dritt.

For en ukes tid siden begynte blinklysa og parklysa på bilen min å leve sitt eget liv. Sikringene røyk og alt var bare kaos. Bytta blinklysrele og sjekka ledningene. Fant ut det var sokkelen til baklys/bremselyspæra som lagde problemene.

I dag begynte høyre blinklys å lyse hele tida. Slår jeg på nødblinkern begynner alle å lyse, ikke blinke. Blinker jeg til venstre funker det som normalt. Slår jeg av hovedlysa virker begge blinklysa som vanlig. Slår jeg på nødblinkern med hovelysa av blinker både parklysa og blinklysa.

Ingen sikringer som ryker nå. Noen som vet hva detta kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan hjelpe meg. Skjønner ikke en dritt.

For en ukes tid siden begynte blinklysa og parklysa på bilen min å leve sitt eget liv. Sikringene røyk og alt var bare kaos. Bytta blinklysrele og sjekka ledningene. Fant ut det var sokkelen til baklys/bremselyspæra som lagde problemene.

I dag begynte høyre blinklys å lyse hele tida. Slår jeg på nødblinkern begynner alle å lyse, ikke blinke. Blinker jeg til venstre funker det som normalt. Slår jeg av hovedlysa virker begge blinklysa som vanlig. Slår jeg på nødblinkern med hovelysa av blinker både parklysa og blinklysa.

Ingen sikringer som ryker nå. Noen som vet hva detta kan være?

Kan ikke være dårlig jording?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka at jordinga er okei.

Drev å forska litt i stad. Nå virker nødblinkeren normalt når tenninga er av. Slår jeg på tenninga begynner de å lyse. Instrumentlysa er også på hele tida, selvom jeg slår av lysa.

Blinklysreleet lager en jævla stygg lyd hvis jeg blinker til venstre. har prøvd tre forskjellige releer og alle oppfører seg likt.

Tok ut sikringa til blinklys og parklys, men blinklysa på høyresida lyste for det. Tok også av releet, men de fortsatte å lyse. tok også ut pærene til blinklysa på høyresida, men det lyste i dashbordet at blinkern sto på.

Jeg skjønner fortsatt ingenting.

kan det være releet til hovedlysa eller tusenmeterne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke sett. Skal sjekke etterpå. Bilen står hjemme på garasjeplassen til pappa i dag. Gidder ikke å kjøre når de lysa kuker så jævlig. Også er den så stygg medvinterhjula...

Så da er det mest sannsynelig tusenmetera, stereon eller turtelleren som som er roten til alt ondt. Skal prøve å koble det ut etterpå.

Faen heller! skulle ikke gått tegning, form og farge på vgs knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Nå så jeg hilsnen din.

Har akkkurat vært i garasjen og prøvd å koble av stereon og tusenmetera. Starta opp bilen og blinklysa lyste for det. Skrudde av tenninga og titta på Blinklysreleet og ledningene til hovedlyktene. Ikke noe ser ut til å være galt.

Prøvde å statre opp bilen igjen etter et par minutter og da ville den ikke starte. Batterilampa i dashen lyste og etter et par forsøk var det ikke noe liv.

Så da er det vel noe som ligger og suger strøm. eller hva?

Skjønner mindre og mindre jo mer jeg skrur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen heller!!!!! Nå har lysa funka fint helt frem til i stad. Da begynte blinklysa å kuke igjen! vaska bilen i stad og etter det begynte høyre blinkers å lyse hele tida.

Sist gang jeg prøvde å fikse det, så fant jeg egentlig ikke ut hva som var galt. Det bare begynte å virke igjen, etter at jeg hadde tatt pærene ut og inn, sikringene ut og inn og titta på ledningene til lysa.

Hvor går ledningene til blinkersa fra foran? Ligger de under gulvteppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider