Kristian S. Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Håper noen kan hjelpe meg. Skjønner ikke en dritt. For en ukes tid siden begynte blinklysa og parklysa på bilen min å leve sitt eget liv. Sikringene røyk og alt var bare kaos. Bytta blinklysrele og sjekka ledningene. Fant ut det var sokkelen til baklys/bremselyspæra som lagde problemene. I dag begynte høyre blinklys å lyse hele tida. Slår jeg på nødblinkern begynner alle å lyse, ikke blinke. Blinker jeg til venstre funker det som normalt. Slår jeg av hovedlysa virker begge blinklysa som vanlig. Slår jeg på nødblinkern med hovelysa av blinker både parklysa og blinklysa. Ingen sikringer som ryker nå. Noen som vet hva detta kan være? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Håper noen kan hjelpe meg. Skjønner ikke en dritt. For en ukes tid siden begynte blinklysa og parklysa på bilen min å leve sitt eget liv. Sikringene røyk og alt var bare kaos. Bytta blinklysrele og sjekka ledningene. Fant ut det var sokkelen til baklys/bremselyspæra som lagde problemene. I dag begynte høyre blinklys å lyse hele tida. Slår jeg på nødblinkern begynner alle å lyse, ikke blinke. Blinker jeg til venstre funker det som normalt. Slår jeg av hovedlysa virker begge blinklysa som vanlig. Slår jeg på nødblinkern med hovelysa av blinker både parklysa og blinklysa. Ingen sikringer som ryker nå. Noen som vet hva detta kan være? Kan ikke være dårlig jording? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Sjekket releene? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 joringsfeil.. min også var sånn, og når jeg slo på langlysa stoppa bilen.. Så røska jeg litt i koblingene på venstresida fremme, og da slutta det.. Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Har sjekka at jordinga er okei. Drev å forska litt i stad. Nå virker nødblinkeren normalt når tenninga er av. Slår jeg på tenninga begynner de å lyse. Instrumentlysa er også på hele tida, selvom jeg slår av lysa. Blinklysreleet lager en jævla stygg lyd hvis jeg blinker til venstre. har prøvd tre forskjellige releer og alle oppfører seg likt. Tok ut sikringa til blinklys og parklys, men blinklysa på høyresida lyste for det. Tok også av releet, men de fortsatte å lyse. tok også ut pærene til blinklysa på høyresida, men det lyste i dashbordet at blinkern sto på. Jeg skjønner fortsatt ingenting. kan det være releet til hovedlysa eller tusenmeterne kanskje? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 da har du et problem med at de får strøm fra et anna sted. Har du montert noen ekstra lys/lagd egne koblinger bør du fjerne det. Høres veldig jordingsfeil ut, eller ødelagte lednigner... Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 OT: Sett bakpå vinduet ditt? La fra meg en liten hilsen jeg :P Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Nei, det har jeg ikke sett. Skal sjekke etterpå. Bilen står hjemme på garasjeplassen til pappa i dag. Gidder ikke å kjøre når de lysa kuker så jævlig. Også er den så stygg medvinterhjula... Så da er det mest sannsynelig tusenmetera, stereon eller turtelleren som som er roten til alt ondt. Skal prøve å koble det ut etterpå. Faen heller! skulle ikke gått tegning, form og farge på vgs knock Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 lol... :P tabbe det ja.. Synes ikke den så så gæli ut jeg, med de vinterhjula.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hehe... Nå så jeg hilsnen din. Har akkkurat vært i garasjen og prøvd å koble av stereon og tusenmetera. Starta opp bilen og blinklysa lyste for det. Skrudde av tenninga og titta på Blinklysreleet og ledningene til hovedlyktene. Ikke noe ser ut til å være galt. Prøvde å statre opp bilen igjen etter et par minutter og da ville den ikke starte. Batterilampa i dashen lyste og etter et par forsøk var det ikke noe liv. Så da er det vel noe som ligger og suger strøm. eller hva? Skjønner mindre og mindre jo mer jeg skrur. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Faen heller!!!!! Nå har lysa funka fint helt frem til i stad. Da begynte blinklysa å kuke igjen! vaska bilen i stad og etter det begynte høyre blinkers å lyse hele tida. Sist gang jeg prøvde å fikse det, så fant jeg egentlig ikke ut hva som var galt. Det bare begynte å virke igjen, etter at jeg hadde tatt pærene ut og inn, sikringene ut og inn og titta på ledningene til lysa. Hvor går ledningene til blinkersa fra foran? Ligger de under gulvteppet? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 alle rare elektronikkfeil i kjøretøy skyldes stort sett jordingsfeil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kan jordingsfeilen være i bensinpumpa? Når jeg slår på nødblinkeren med tenninga av, så kommer det en summelyd fra under bilen med litt surkling hver gang lysa blinker. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kan jordingsfeilen være i bensinpumpa? Når jeg slår på nødblinkeren med tenninga av, så kommer det en summelyd fra under bilen med litt surkling hver gang lysa blinker. det hørtes ikke bra ut ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Okei... Skjønner ingen ting jeg. De skal jo ikke ha noe med hverandre å gjøre egentlig. Bilen funker som normalt, bortsett fra blinkersen. Er det noe jordledninger fra pumpa til karosseriet? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg