Gå til innhold

Hva er det som vekker interessen for bil hos deg?

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Bare lurer litt på hva det er som driver de enkelte rundtom på forumet. For min del kommer førsteintrykk først og fremst. En pen bil gjør gjerne at jeg sperrer opp øynene. Motorlyd kan man få med Effektanlegg og Konfilter. Så det imponerer ikke mye.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye som driver meg, men nå om dagen går det tungt, får mange ganger lyst til å kaste inn håndklet, selge alt og kjøpe nybil med 60hk eller no isteden.... så det gjelder å suge til seg mest mulig inspirasjon. "taxi" og en kasse pils skal snart fordøyes, begynner å bli lav "mekke" promille i blodet....

det jg synes er "fett" med bil er ett cleant stilrent utseende, skal se ut som om bilen er designet sånn orginalt lissom, være en harmoni mellom detaljene. Motor er og xtremt viktig, godt drag gjennom hele registeret og suverent gode kjøreegenskaper er også en stor faktor.

stil, motor og kjøreegenskaper!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor, motor, motor (bruke den ja!), utseende, kjøreegenskaper og lyd er det jeg liker best med bil rangert i rekkefølge fra best, til mindre best....

Ble smittet av gamlingen sin interesse som liten snåttikk, og etter at jeg var med på en tur i en 68 Mustang Fastback, så var det gjort. 1 års tid etterpå kom bilcrossbilen i hus, og da var jeg solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. En bil som får deg til å føle at du er i ett med bilen er en god start, og så hvis den har et snasent utseende oppå der igjen så har du det man trenger.

Og ja, det skal ikke være for mange av den .. hehe.. (Golf, Supra, GTR Etc..)

Selv om det er mange av de, da mister'n litt av det å være "noe man ikke ser hver dag-momentet" ..

Ellers så liker jeg en god del biltyper. (selv om det er mange av de)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende betyr nok mest her.. Clean uten altfor mye prangende plastikk og sticker`s (nå får jeg vel så det holder :D )..

Det ser litt rart ut for meg, når en kommer med en bil som ser ut som et romskip, med big mouth front, og 20" hjul, og 90hk da.... Motor må liksom stå i stil og, hvis stylingen gjør at bilen ser "rå" ut..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Utseende betyr nok mest her.. Clean uten altfor mye prangende plastikk og sticker`s (nå får jeg vel så det holder :D )..

Det ser litt rart ut for meg, når en kommer med en bil som ser ut som et romskip, med big mouth front, og 20" hjul, og 90hk da.... Motor må liksom stå i stil og, hvis stylingen gjør at bilen ser "rå" ut..

du får ikke av meg! jeg er fullstendig enig. utseende og motor må stå i stil:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vel prata mye og lenge om hva som driver min bilinteresse....

Men det som får meg til å snu meg er nok

-Fet lyd (da tenker jeg ikke på hull i eksos annlegg lyd)

-Går bra (bra motor)

- Spesiell

- Gjennomført, liker små detaljer.

- og kjøre egenskaper såklart, er jo ikke morro med en bil som ser fet ut og ikke fet og kjøre..

- er heller ikke veldig fan av en kubikk med plastik, det må stå i stil og ikke være så sinnsvakt overdrevet.. *hint hint Max power*

Det er vel noe men som sagt vanskelig å sette det ned på skjermen...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er ei kringle i i fronten på bilen . Da er som oftest bilen ganske fin å se på . Og et noen har laga ei lita kake der det er 50% hvitt og 50 % blåttt , de bilene er også ganske fine å se på ( Bayeriche mach werk)

No skal e se formula one !!!!!!:D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg er så sta.. Hadde fornuften og ikke hjertet styrt hadde jeg ikke hatt råd til å like bil hehee...

For bil har jeg bestandig likt.. Når jeg var baby så måtte pappa ut å kjøre meg i søvn til tider :) For å kjøre bil/sitte på bil er det beste jeg vet :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel det og holde på med noe, skru på bilen og se at den liksom former seg etter din egen smak og at den ser ut og gjerne går som du selv ønsker.

I tillegg til miljøet rundt dette med bil, det er sinnsyk god holdning blandt bilfolk generelt, vennligheten og hjelpsomheten om noe går galt.

Nei, bil er livet nå, og det ser ikke ut som at interessen vil avta med det første.:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider