Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe? budsjettklasse..

Ranger emnet


Big-Boy

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har funnet noen go biter (alpine type-r) på megabillig.com så jeg lurte på om det er noen som har noe erfaring med megabillig? serriøse? leveringstid? garanti? osv.

Mvh Chris:)

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på 2 slike: http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=21&id=476

 

og så finne en forsterker til og drive det.. vill jo helst ha samme merke, men har sett på dynabel sine forsterke også.

 

er veldig usikker på hva jeg skal velge:(

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassen som de skal bygge nå blir portet opp hattehylla

Dette er uansett bil, ikke noen god løsning hvis ikke bassene også spiller opp gjennom hattehylle. Lag heller lukket kasse og så store hull som mulig i hattehulla. F.eks skjær ut huller til 6x9" og legg bare gitteret over, da har bassen huller å spille gjennom. Hva enn du gjør så ikke la bassen spille bakover og portene opp gjennom hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke se på ting med høy følsomhet om det er mye dunk du er ute etter? Vil tro at bare èn av disse alene vil spille høyere enn hva godt er. To stk sammen med ukens tilbud på Eltek vil spille så det holder.

Bare å ha i bakhuet at dB skalaen er logaritmisk så skal det ikke mye til å skjønne hva en må til med for å få Alpinesubene til å spille såpass.

De ville brent opp før dem kom i nærheten, hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal ha det billig og bra: Hvis man får seg PayPal-konto og ikke er redd for å handle på nett fra utlandet, kan man få vanvittig mye bedre dealer enn selv de rauseste, kameratslige norske forhandlerne gir inntrykk av at du får.

 

På denne måten kan du kan få varer for helt ned i EN FJERDEDEL, og i VERSTE fall halvparten av prisen her hjemme - inkludert frakt - om du handler på rett sted i utlandet. Amerikanske merker kjøpt fra visse amerikanske nettbutikker, er slik man gjør de beste dealene. En kamerat gjør dette støtt, og har sikkert spart mer enn 20.000 på hele anlegget han har. Dette består stort sett av Rockford Fosgate, men andre merker er også "offer" for samme syke prisforskjeller.

 

Samtidig må jeg understreke at jeg personlig foretrekker garantifordelene ved å handle fra norske forhandlere i Norge, men det kommer nå an på hvor gode priser jeg får. Foreløpig har jeg klart å holde meg innenlands! Men dersom jeg i framtiden skal ha f.eks. en CD-spiller til 10.000,- er det ikke noen fare for at norske Pioneer-forhandlere får pengene mine om jeg finner produktet et annet sted til halv pris, levert på døra. Jeg støtter norske forhandlere, men noen er bare FOR griske. Det er for lite konkurranse i Norge når distributører kan prise slik de gjør. Uff, jeg hadde vært flau. Men nå får jeg sikkert alle forhandlerne på nakken, og masse sinna PM'er! Så hysj på meg! :(

 

Uansett - er det virkelig budsjettinnkjøp, og du vil ha MYE for pengene, råder jeg deg til å leite på sider som slutter på .com fremfor .no, for å si det sånn! I mange tilfeller er det billigere å bestille nytt fra USA om det du kjøper blir ødelagt, fremfor å kjøpe ETT eksemplar i Norge og få nytt på garantien... Synd, men sant.

 

mvh

Jan Rune

- som er glad vi har de norske importørene, men mener de kunne vært litt snillere med oss som ønsker å kjøpe noe av dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja da var spillern kommet:D kjøpte en slik: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1313

og resten av anlegget bestillt=) bestillte dette:

2*: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=861

1*:http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=988

1*:http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1326

 

 

også skal de bygge slik en custom kasse til meg da:D har oppkjøring 10januar:D så dette blir bra;)

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår