Gå til innhold

"Innvendig" motorvask

Ranger emnet


masada 626

Anbefalte innlegg

Har en eller annen plass vært borti at man bytter ut en del av motoroljen med parafin,diesel? for og renske opp innvendig.noen som vet der?

 

veit at man kan helle diesel i olja og la det renne gjennom motoren men IKJJE kjøra med det.

man får tak i "engineflush" eit stoff som du heller i olja og kjører ettpar km og så bytter du olja. fåes på div bilforretninger

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvordan tror dere lagerbaner etc får smøring med diesel? Får dere ut all dieselen når dere skifter olje....? Står det i noen instruksjonsbøker eller faglitteratur at det er bra å blande diesel i motorolja?

 

Prøv heller oppskriften under, så er du sikker på at du ikke føkker opp noe, pluss at du får ut det meste av driten. Koster deg ikke allverden heller.

 

1. Kjøp billig syntetisk olje på Biltema e.l. .

2. Kjøp et billig oljefilter.

3. Kjøp syntetisk olje av god kvalitet. (viktig!)

4. Kjøp et oljefilter av god kvalitet. (viktig!)

5. Skift olje til billig syntetisk olje fra Biltema e.l. .

6. Skift til billig oljefilter.

7. Kjør motoren i ca. 20 min på varierende turtall.

8. Tapp ut billigolja, skru av billigoljefilter.

9. På med oljefilter av god kvalitet.

10. Fyll på olja av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikkje kjøre med diesel i motorolja.

broderen hadde diesel i olja og lot det renne gjennom motoren. han hadde toppdekselet av slik at han fekk helt ned i alle oljekanaler. helte eit par liter gjennom og det kom masse oljeguffe ut bunnpanna. lot det stå stille ett par timer og så helte han på med ny motorolja og lot da renna igjennom motoren.

tilslutt så fyllte han på rett olje mengde og kjørte bilen litt og etter det så bytta han olje igjen. og da var alt på topp.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei flaske med sånn innvendig motorvask på min lokale CD Cardic butikk.

Hadde det på en motor som hadde stått i 8år og som hadde mistet kompresjonen. Kjørte med den på motoren i en knapp halvtime, kjennte motoren våknet til liv igjen da. Skiftet olje og oljefilter etterpå, og motoren har vært helt topp etter den tid.

Hadde sikkert vært lurt å tatt av bunnpanna og fått renset ut alt både derfra og fra oljesilen og, men det gjorde ikke jeg da.

Diesel i oljen høres litt småriski ut syns jeg da men..

Funker kansje det også, uten at jeg vil anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke jeg,men det er vel derfor det finnes slike fantastiske forum:) takk for mange fine svar og rask respons.tror jeg skal demonter bunnpanne og toppdeksel i dag og skylle igjenna med diesel faktisk.vil tro at det meste vil renne ut igjen,bare det for stå åpent lenge nok.også skifte ut oljen etter kort tid,dette tror jeg vil gjøre susen.en skikkelig reingjøring av bunnpanne,er viktig tror jeg.kommer tilbake når dette er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår