Gå til innhold

Tråden om min 940 TURBO

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

  • Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye tilsvarer en runde foran sånn ca. i mm?

Du har lesjöfors du og? Han som konstruerte det må jo være helt :hammer i huet, bilen ser jo ut som en båt i plan etter man har montert det.

 

Må nemlig kappe litt på min og lurer på hvor mye. Syns du det ble bra med en runde? Så bilen blir "plan" på en måte, hvertfall hjulbuene i forhold til hverandre...

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tilsvarer en runde foran sånn ca. i mm?

Du har lesjöfors du og? Han som konstruerte det må jo være helt :hammer i huet, bilen ser jo ut som en båt i plan etter man har montert det.

 

Må nemlig kappe litt på min og lurer på hvor mye. Syns du det ble bra med en runde? Så bilen blir "plan" på en måte, hvertfall hjulbuene i forhold til hverandre...

 

 

Ut ifra øyemålet mitt, så vil j tippe at en runde på Lesjöfors fjørene utgjør ca 2-3 cm, hvis ikke mer også, vanskelig å si... ble fornøyd med resultatet, jevnt stuk hele veien, står ikke på ræva, men bikker bittelitt forover, noe som j syns er helt ok... spent på å få på felger, så j får se hvordan utseende blir...

men skal ikke se bortifra at j må fram med Black and decker`n en gang til når felger er montert...

 

Vanskelig å se det her, men her er bildet før ekstra senking:

Bilde08.jpg

 

 

Her er bildet etter ekstra senking:

0001.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det liv og røre gitt... :)

 

Har skjedd lite i det siste, bortsett fra en skikkelig lakk-rens og polering...

Har plukka ifra hverandre grillen for diverse lakkering som blir gjort i påsken, samt at frontleppa skal av i dag, så den blir lakkert i samme slengen...

 

kommer noen nye bilder i/etter påsken...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk rens og polering er jo litt jobb det og...blir glad når jeg ser så fine biler som denne bli tatt godt vare på:)

 

Godt å kunne se en blank og ren bil ja, ikke vondt for sjela det...!:)

 

Noen andre småting som skal bli gjort i løpet av april/mai er, sommerfelger og dekk, vikingchip, ny wastegate, solfilm bakrute, XC70 sideblinklys, nye lykteglass foran pga sprekk og riper...

 

Og en stor-service er rett rundt hjørne, med bytte av reg-rem, vannpumpe, bensinfilter, div foringer ++...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjort noe i det siste eller?

 

Tja, har faktisk tatt skikkelig vårpuss på bilen, smurt inn skinnseter og dørtrekk med skinnbehandling, smurt inn alle lister med no klissete greier, så nå er de blanke og fine, vasket med høytrykks-spyler i dørkarmer etc, avfetting og understellsvask under bilen er tatt, skal plukke ut alle setene i helga antagelig, å støvsuge og renset litt under der...

venter på å få igjen noen deler fra lakkering (frontleppe,grill-ramme, skrå-merke i grillen), får de igjen på søndag så da skal det monteres, samt nytt emblem i grillen fra Volvo...

 

Ellers har det ikke skjedd så mye egentlig, påsken var jo mest fyll og fanteri, så ikke mye fornuftig j fikk gjort da egentlig...

 

Blir vel noen bilder da dette er gjort, og antagelig da sommerfelgene er på...!:)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! i dag kom pakka med klistremerke fra TPC i sverige, etter 8 uker... hehe...

 

Så i helga blir det montering av merke i frontruta...

 

Lurer på en ting, noen som tror det blir tøft med klistremerke nederst i frontruta, istedet for den klassiske metoden oppe i frontruta?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg ville gått for den klassiske metoden oppe i frontruta,fordi jeg syns det er penest,og da kan folk lettere lese det så står der...

 

Ja, den "safe" metoden er jo oppe i frontruta, men hadde hatt lyst til å prøvd noe nytt også... hmmm... får prøve meg litt fram i morra tenker j, så får vi se hva valget blir til slutt...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår