Gå til innhold

Tråden om min 940 TURBO

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

  • Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan gjorde du da du tok vekk emblemene?ble det skille mellom der "Volvo" hadde stått og ellers på bakluka?hva polerte du med?

 

Ble så og si ikke skille, tok en lakk-rens og en polering med autoglym, mens j til slutt hadde på extra-gloss protection fra autoglym, nå ser du ikke at merket ha sittet der i det hele tatt...

 

for å fjerne emblemene brukte j hårføner til å varme opp med, slik så at limet på baksiden løsnet litt lettere, også brukte j tanntråd mellom baggasjeluka og emblemet til å "skjære" det løs... til slutt vaska j med rødsprit før j tok en lakkrens og polerete...

 

 

Her er forresten 2 bilder etter at j senka litt mer og fikk på stripe i frontruta... skal ikke senke så mye mer før j får tak i sommerhjul, så j vet hvor j ligger ann i løypa:)

 

0001.jpg

 

0002.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,får prøve det...R'en i grillen var en rå detalj må jeg bare få sagt...er det vanskelig å få moddet til noe slikt?(skal ikke herme,lurer bare på hvordan det gjørs:)

 

hadde lite å gjøre forrige helg, så ville prøve for å se hvordan det ble...

er ikke rare jobben som må til... pella vekk det gamle emblemet, vaska reint med rødsprit der merke satt, pussa med litt fint sandpapir på chrome`n rundt der merket satt, og lakkerte det svart... ble helt greit...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere der ute på forumet, er kun snakk om en liten detalj, men j spør uansett...

 

Skal få lakkert grill-ramma (ramma rundt grillen) i samme farge som bilen, hva tror dere om det? har en ekstra ramme til overs, som j evt tenkte j skulle enten beholde i krom eller lakke svart/antrasit grå...

 

Hva tror dere blir penest? bilens farge eller svart?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er jo et sikkert valg. Men bilens farge kunne blitt bra det og. ;)

Har sett bilder av flere s90'er med grillramma lakkert samme farge som bilen, og det er pent. Men aldri sett det på 940.

 

Selv lakkerte jeg min svart og ble bra fornøyd med det! :)

Hvis du lakker den svart kan du alltids gjøre det selv og, så blir litt billigere.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er jo et sikkert valg. Men bilens farge kunne blitt bra det og. ;)

Har sett bilder av flere s90'er med grillramma lakkert samme farge som bilen, og det er pent. Men aldri sett det på 940.

 

Selv lakkerte jeg min svart og ble bra fornøyd med det! :)

Hvis du lakker den svart kan du alltids gjøre det selv og, så blir litt billigere.

 

Blir ihvertfall ei ramme som blir lakkert i bilens farge, samt frontleppa... skal prøve å lakkere den andre ramma i svart å se hvordan det blir også, men tror samme farge som bilen blir greit...!:)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen som sitter på min 945 turbo -94 er helt i koksgrå den er knalltøff synes jeg. Bilen er koksgrå(metallic) så det passer som pølse i brød.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-style, sorry OT, men husker du vi snakka litt frem og tilbake om sotefilm..? hvor mange meter bør jeg kjøpe for å ta rundt om..? fare for jeg muligens må ha et ekstraforsøk på bakruta, men ellers skal det ikke være så mye svinn.. og har du i hode hvilke høyder jeg bør da? *hehe kan jo gå ut og måle selv men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-style, sorry OT, men husker du vi snakka litt frem og tilbake om sotefilm..? hvor mange meter bør jeg kjøpe for å ta rundt om..? fare for jeg muligens må ha et ekstraforsøk på bakruta, men ellers skal det ikke være så mye svinn.. og har du i hode hvilke høyder jeg bør da? *hehe kan jo gå ut og måle selv men..

 

Husker det vettu... hvis du skal kjøpe film, så er det vel 50cm bredden/høyden det er snakk om på 740, er litt usikker på bakruta, men mener det skal gå med 50cm bredde/høyde der også...!

 

er jo alltid greit med litt ekstra solfilm, hvis det skulle gå galt på et par ruter... ta å mål over lengden på alle rutene, også ser du lett hvor mye du vil trenge, pluss litt ekstra som reserve...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår