Gå til innhold

Tråden om min 940 TURBO

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

jaja, etter som j er litt glad i å knipse litt bilder av bilen i ny og ne, tenkte j at j like greit kan lag en ny tråd om bilen min, der j kan slenge opp bilder og info etc...

 

Så da får j begynne med litt info og noen bilder fra j kjøpte den i Mai 2005 og til nå... (ikke store forandringer her, men litt og litt blir det etterhvert...)

 

B230FT motor med 165HK og 0,8 bar ladetrykk

M46 Girkasse

Komplett svart interiør med svart helskinn

3" JT Superflow fra turbo med 1 lyd-demper

Senket 60mm +/-

Lakkerte speil

Fjernet hengerfeste

Fjernet lyktepussere

Igjen sparklet hull etter lyktepussere samt lakkert opp igjen

850 R-vinge

35% Sunguard solfilm

35% Sunguard solfilm i frontruta (stripe)

USA blinklys foran

Hvite blink runt hele

Turbotryksmåler i venstre luftekanal

Pioneer og soundstream anlegg

Turbo-grill (classic-grill)

Turbo performance club dekal

Lakkert frontleppa

Lakkert grill-ramma

Dobbelt baklys (oppe og nede)

16" Hydra felger

17" Titanium felger (nåværende sommerfelger)

Ecomax Vikingchip

Justerbar WG (0,8 - 1,4 Bar)

Ny clutch og trykkplate

 

 

Planer fremover:

Volvo S80/XC70 sideblinklys

960 Dørhåndtak

A-Kam

(16T Turbo, større IC og evt tenningschip)

 

 

 

Sikkert en hel del mer, men kommer ikke på så mye mer i farten, men dette blir oppdatert ettersom hva som blir gjort osv...

 

Så kommer det noen bilder fra Mai 2005, og senhøsten 2005...

Her hadde j vært eier i en uke :)

DCP03231.jpg

 

DCP03240.jpg

 

DCP03239.jpg

 

Akkurat fått på solfilm og 3" eksos...

DCP03285.jpg

 

DCP03284.jpg

 

DCP03283.jpg

 

Prøvde felgene til en kompis av meg, Rondell 8,5 X 17"

Bilde003.jpg

 

Bilde002.jpg

 

Bilde001.jpg

 

Bilde005.jpg

 

Siste bildene j tok før snøen kom, etter at USA blinkersene og R-vingen var montert...

DCP03389.jpg

 

DCP03388.jpg

 

DCP03387.jpg

 

DCP03385.jpg

 

DCP03384.jpg

 

DCP03381.jpg

 

DCP03380.jpg

 

DCP03376.jpg

 

Så var snøen her, kom brått på med sommerdekk...

DCP03391.jpg

 

DCP03392.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det ealoken...!:)

850 R-Vingen kjøpte j av en fyr skokloster i sverige for 1500 SEK... På turboperformanceclub.com ligger det ofte slike vinger til salgs...

 

Budsjette på stereodelen er ubestemt, vil ha litt mer lyd også får j prøve å bygge så pent som mulig så det ser vettugt ut og samtidig spiller greit, så vi får se litt...

Blir vel kjøp av noen felger til våren går j ut ifra, så er ikke umulig at det ødelegger litt for stereo-prosjektet mitt... *sikler på 18" nebula felger* hehe

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) bare hyggelig. jeg har Morel jeg i min bil, og skal vel ha det komplett. er meeeget fornøyd :) koster litt men oh god, å deilig lyd :)

 

blir bra med 18" på sommern ja, hvor fåes 80 mm senke sett?

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) bare hyggelig. jeg har Morel jeg i min bil, og skal vel ha det komplett. er meeeget fornøyd :) koster litt men oh god, å deilig lyd :)

 

blir bra med 18" på sommern ja, hvor fåes 80 mm senke sett?

 

 

Mvh Erik

 

Gleder med voldsomt til våren igjen ja, for er spent på å se bilen med 18" nebula eller med evt noen andre 17" som måtte komme på...!:)

 

80mm senkesett fåes hjemme i garasjen, ved hjelp av black`n and decker og litt tålmodighet... ;)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin 940 du har ja. :)

Skaff deg noen fete felger. Ble jo veldig mye bedre bare med Rondell felgene. ;)

Bilen din er senka 40mm uten noe kapp noe sted? Har akkurat montert Lesjöfors 40mm senkesett på min og, men har ikke fått den ut av garasjen og sett hvordan det ble enda så. ;)

Skal legge ut en tråd om 940en min selv snart, har gjort litt småting med den, og driver å fikser mer. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin 940 du har ja. :)

Skaff deg noen fete felger. Ble jo veldig mye bedre bare med Rondell felgene. ;)

Bilen din er senka 40mm uten noe kapp noe sted? Har akkurat montert Lesjöfors 40mm senkesett på min og, men har ikke fått den ut av garasjen og sett hvordan det ble enda så. ;)

Skal legge ut en tråd om 940en min selv snart, har gjort litt småting med den, og driver å fikser mer. ;)

 

Takk for det...

Blir nok noen fete felger etterhvert regner j med, men ikke før til våren igjen...

 

Er vel senket rundt 40mm med litt sammensigende fjører, men mer senking blir det til våren når det kommer nye felger...!:)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

 

blir vel chip, ny WG og litt annet dill, men ikke noe mer enn det... er ikke ute etter no trim-prosjekt foreløpig, så får holde med det... :)

åkey.det som er så fint med slike motorer er jo at det ikke skal så mye til for at det skal gå brukbart :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm liker når jeg hører en som skal sote framruta også! er sinnsykt barskt! hvor mørk er filmen du har på siderutene egentlig?

ble stoppa med en kompis for et par dager siden, da måtte vi flekke av på siderutene forran..da ble det så jalla at vi bare dro av resten også..

 

men gå for rondell i 18"! er kraftig fine felger..men 17 blir litt for små etter min smak..og det er jo ikke så veldig mye som skiller 17" og 18"..

felga til kameraten din, er det gummihuset felger? er det Rondell eller kopier? har ikke helt forstått meg på det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm liker når jeg hører en som skal sote framruta også! er sinnsykt barskt! hvor mørk er filmen du har på siderutene egentlig?

ble stoppa med en kompis for et par dager siden, da måtte vi flekke av på siderutene forran..da ble det så jalla at vi bare dro av resten også..

 

men gå for rondell i 18"! er kraftig fine felger..men 17 blir litt for små etter min smak..og det er jo ikke så veldig mye som skiller 17" og 18"..

felga til kameraten din, er det gummihuset felger? er det Rondell eller kopier? har ikke helt forstått meg på det der..

 

 

Er litt tøft med hel-sota front rute, helt til man blir stoppa... hehe

solfilmen på siderutene er 35% styrken, der 0% er helt mørkt og 100% er helt lyst...

Front ruta skal bli sota med 45% eller 53%, men trur det blir den lyseste filmen for å være sikker...

Bakruta har j ikke fått tatt enda, så den skal j ta i nærmeste framtid, den blir 35% eller 20%...

Det som er så fint med den filmen her i forhold til biltema, cd cardic film osv, er at denne er ripefri, og at den er X-antall ganger lettere å legge på...!:)

 

Om det er rondell felger eller kopier, vet j ikke... de ble byttet med noen 19" felger... volvo240tic på forumet her vet nok det bedre tenker j, siden det var hans gamle felger som satt på 240`n hans...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å okei.. ja de 35%'ene er lys-gjennomtrengningen.. jeg hadde tatt(tar;)) samme på bakruta som på sidene..for å få det til å mest mulig i ett..

 

åssen film bruker du forresten? er du dyktig å legge på? jeg er rimelig grønn, så jeg vurderer jo å levere min inn..men det blir jo fort noen lapper, så om du har en tryllefilm som er grei å legge selv, så prøver jeg vel kansje det.. hvor kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å okei.. ja de 35%'ene er lys-gjennomtrengningen.. jeg hadde tatt(tar;)) samme på bakruta som på sidene..for å få det til å mest mulig i ett..

 

åssen film bruker du forresten? er du dyktig å legge på? jeg er rimelig grønn, så jeg vurderer jo å levere min inn..men det blir jo fort noen lapper, så om du har en tryllefilm som er grei å legge selv, så prøver jeg vel kansje det.. hvor kjøpte du?

 

Mest sannsynlig blir det 35% bak, men det vil tiden vise... :)

Solfilmen j har brukt på 940`n er Sunguard solfilm som j kjøpte hos solfilmspesialisten på furuset, og det er en meget god film å legge på, men den koster jo selvfølgelig litt mer enn cd-cardic film, men i lengden vil det lønne seg pga slitestyrken i filmen, den kan ikke sammenlignes i det hele tatt...

Selv har j lagt på solfilm på 8 forskjellige biler, der det de enkleste har vært volvo 240 og 740...! den første bilen j la på, var min første bil, og det resultatet ble så som så, med cd-cardic film... men etter å ha gjort det noen ganger, så skal j love deg at det blir mye lettere å legge på etterhvert... du lærer deg fort noen triks og hvordan du skal få det bedre og penere...!

 

J vil anbefale deg sunguard sin film fra min side, men sikkert noen andre som har vært borti andre bra filmer også... men å jobbe med en cd-cardic film i forhold til sunguard sin, er helt utrolig stor forskjell...! på 940`n brukte j en hel dag (fra 9 om morgenen til 9 på kvelden) og da starta j fra bunn av... av med alle deksler, ut med ruter, legge på film, grovskjære filmen, skrape ut såpevann, la rutene tørke på et varmt badegulv, finskjære solfilm, gå over med såpevann og skrape ut resterende såpevann, slipe kanten med en fin negelfil, legge de på varmegulvet til neste rute er ferdig, og deretter sette de inn igjen en etter en ettersom de blir ferdige...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår