ibanez Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg fant ikke noe minus på coilen. Ikke mobb, jeg er førstegangsmekker og lærer mens jeg holder på Uansett, må vel kjøpe ny idag, og da tenkte jeg på den her: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89451 Så får jeg kjøpe ny senere når økonomien har gått seg til litt. Noen meninger imot denne? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg fant ikke noe minus på coilen. Ikke mobb, jeg er førstegangsmekkerog lærer mens jeg holder på Uansett, må vel kjøpe ny idag, og da tenkte jeg på den her: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89451 Så får jeg kjøpe ny senere når økonomien har gått seg til litt. Noen meninger imot denne? minus på coilen er den ledningen som IKKE er isolert. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 http://www.hovin.net/gallery/volvo/IMG_0336 Koble på den nærmeste polen på bildet.. hvor jeg har tre ledninger ut fra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Du vil antageligvis ikke kunne måle jord på ene ledningen, for fa må fordeleren stå riktig. Skru på tenninga på det trinnet som får oljelampe++ til å begynne å lyse, deretter måler du etter +12volt på ledningene på coilen mot minus på batteriet (eller direkte på chassi), enten med prøvelampe, eller med ei pære og to ledninger. Ledningen med støm skal du da som sagt IKKE bruke - for da vil du også steke instrumentet ditt. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Tenk hvis han vil ha speilegg samtidig da! ^^ må jo være ypperlig! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hehe, faen da! Kjøpte ny coil og ny ledning fra fordeleren til coilen. Skifta bare ledningen først, fordi jeg ville ikke helt kjøpe den med at coilen var kortsluttet, og jommen startet den ikke på første forsøk, etter 2 dager uten kjøring. Vanligvis bruker den 20-30 sek på å starte når den har stått over natta. Coilen ble returnert idag, og jeg hadde 200 kronasjoser til overs til bensin. Ikke at det ble mer enn 16 liter med dagens lovlige ran-priser. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 årne det med Bremsekraftsforsterkerslangen? :P Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 såg brakka di oppå lånke i hælga.. du må bynnj å ta litt røst, hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 RØST? Det har vi ikke sett? (a) Hehe neida, men det blir ikke tatt noe rust på den, den skal selges før jeg drar i militæret i Juli. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg