Hovin Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 http://s6.photobucket.com/albums/y240/Skimmy1/volvo%20240%20red/?action=view¤t=PIC_0004.jpg Her er et bilde uten EGR.. plomber gummien som kommer fra eksosen, og den eventuelle hylsen du har på innsuget.. og om du har luftfilterboks, plomber på toppen der og.. Edit: Du har K-gasser, og dermed ikke noen hylse på innsuget.. men plomber resten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Aahh, i see. Takk for tipset, skal få gjort dette. Spør sikkert mer om hva og hvordan osv før jeg begynner Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Idag ble det litt skruing: -Fikk bytta en slange fra bremsekraftforsterkeren som så voldtatt ut, rett og slett. Den var slitt av, og det er ganske kraftige slanger vi prater om.. -Skifta ratt til turbo rattet. Var godt med noe mindre iallfall! -Tok av øyelokkene, var uheldig og ødela de desverre, hadde tenkt og lakke de og se hvordan det tok seg ut, men den gang ei.. Kanskje jeg prøver å fikse de. Får se. -Fiksa langlysbryteren, den var gåen, skifta til ny Imorra går jeg igang med skifting av brekk-wire og skraping av lim fra lyktene. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 kjørte noen måneder etter min skulle inn,den gamle, ble heldivis aldri stoppet da. Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ok, idag gikk jeg på montering av en turteller jeg kjøpte for en tid tilbake. Det er en ting jeg ikke fatter, og det er den ledningen som skal på tandingspolan, som jeg regner med er coilen? Hvor skal denne kobles? Har koblet alt annet, jorda, fått lys og slikt, men den teller ikke turtall :( Noen som har en løsning på dette? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ledningen skal kobles på den ledningen fra fordeleren til coilen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Aaahh, da skjønte jeg. Takk skal du ha! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ikke den tykke ledningen, men det regner jeg med at du skjønte... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Jeg stussa litt over det der, jeg endte opp på at det måtte være den, og dreit meg loddrett ut, nå startern ikke ;) Har du bilde av hvilken kabel jeg skal koble den på? mvh en skamfull ibanez Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 fakta? ikke første april nå? eeh... da har du kortslutta coilen din. meteret er vel kansje også busted... jeg skulle nok ha forklart bedre. det går en tynn ledning fra coilen med en bestemt fargekode, denne finner du igjen på coilen... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Auda. driti på draget nå? doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Faen! Seriøst? Så jeg må ikke bare erstatte den ledningen? Haha, helvete, må vel dra en tur på volvo huggern og handle deler imorra da. Faen faen faen! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Coil får du hos enhver bilrekvisitaforhandler, koster 500kr+ men det er verdt det! Prøv å koble opp instrumentet for du kjøper nytt. Hvis du har et voltmeter skal du velge den tynne ledningen til coilen som IKKE har +12volt når tenninga er på. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 http://s6.photobucket.com/albums/y240/Skimmy1/volvo%20240%20red/?action=view¤t=PIC_0004.jpgHer er et bilde uten EGR.. plomber gummien som kommer fra eksosen, og den eventuelle hylsen du har på innsuget.. og om du har luftfilterboks, plomber på toppen der og.. Edit: Du har K-gasser, og dermed ikke noen hylse på innsuget.. men plomber resten.. En gang for alle: Kanskje litt vanskelig å se grunnet teksten, men EGR'en er det røret som går inn på innsuget. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Hehe, lurer på hvor mye strøm det gikk gjennom den turtelleren din jeg :p Turtellere vår vel signal fra minusen på coilen? Biltema har også coiler til en mye hyggeligere pris, men de prøver å fortelle deg at de ikke bør brukes på biler med el-tenningsanlegg. Likevel vet jeg av en sierra som har fungert fint med slik coil i 2 år snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg