bjartmar86 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Etter en liten diskusjon med en mekaniker lurer jeg på en ting.. Jeg snakket med en mekaniker på Nissan / BMW som hadde en 325 med 320 topp, og det skulle vist gå bedre. Jeg har lagt merke til at Top Secret også har valgt dette i sin Supra (3sGTE). Så også at det er andre som bruker RB25det topp på RB30ET motorer. Hva er eventuellt fordelen med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Økt kompresjon pga mindre forbrenningskammer i de mindre toppene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 når det gjeller bmw og sikkert mange andre er det at toppene fra mindre motorer tåler mere da det er mere gods i dem. mindre kjøle kanaler osv. men ulempen er at man ofte må bearbeide disse toppene mye før dem er brukendes. portes frese ut forbrenings kammer osv., Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Gir stort sett mindre HK, men mer NM. RB25 topp på RB26 stemmer nok ikke, er mer gjort andre veien. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passagt18 Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 På bmw motorene som du nevner er at 2 liter toppen er mer stabil på grunn av mindre kjølekanaler... mindre forbrenningsrom så har du en sugemotor er jo dette positivt, med tanke på høyere komp.. men det er innsugs og utblås kanalene er mindre.. så jeg vet ikke om det er no efektøkning i det hele tatt med å bytte fra 2.5 til 2.0 topp... det de som oftest gjør er å sveise igjen kjølekanele litt å plane toppen på nytt... for å få den like stabil som 2 liter toppen... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg