StianG Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hei, lurer på hvor mange mindre ca. kilo jeg kan få ved å fjerne asfalt mattene i bilcross-sierran?. Er dette noe dere pleier å gjøre eller blir det for mykt? Er det ellers noe som tar mye vekt dere foreslår at jeg tar bort? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hei, lurer på hvor mange mindre ca. kilo jeg kan få ved å fjerne asfalt mattene i bilcross-sierran?. Er dette noe dere pleier å gjøre eller blir det for mykt? Er det ellers noe som tar mye vekt dere foreslår at jeg tar bort? Av sikkerhetsmessinge årsaker så er det lurt å fjerne alt slikt ja. :hammer :hammer Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Blir for mykt? Tror ikke bilen blir mykere av å fjerne asfaltplatene, men blir litt lettere. Mange gjør dette, men det er også mange som ikke tenker på sin egen vekt. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 da fjerner jeg de asfalt mattene, mens min egen vekt er det ikke grunn til å tenke på enda. Ett spørsmål til: Pleier dere å bare ha ett rett røyr til eksos eller bruker dere orginale eksosanlegg?. Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Originalt eksos pleier som regel å bli litt knappt. Spørs hvordan motor du kjører med så klart, men litt større og med en dempepotte holder som regel. Hadde 3" raka rør med en hjemmelagd potte på min Fiat.. Det bråkte noe j***** fra 8000 o/min å oppover iallefall.. Men husk at du skal klare støykravet også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Originalt eksos pleier som regel å bli litt knappt. Spørs hvordan motor du kjører med så klart, men litt større og med en dempepotte holder som regel. Hadde 3" raka rør med en hjemmelagd potte på min Fiat.. Det bråkte noe j***** fra 8000 o/min å oppover iallefall.. Men husk at du skal klare støykravet også da. OK, er en orginalt(enn så lenge) 2,0L sierra motor, tenkte jeg kunne bruke ett 2,5toms rør men en lyddemper(eksosen brekte av på sist løp uansett). Men skal jeg sette lyddemperen så langt som mulig fremme eller bak? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 OK, er en orginalt(enn så lenge) 2,0L sierra motor, tenkte jeg kunne bruke ett 2,5toms rør men en lyddemper(eksosen brekte av på sist løp uansett). Men skal jeg sette lyddemperen så langt som mulig fremme eller bak? Noen som vet foran eller bak? Er det noen som også vet hvordan man kobler inn hydralistisk håndbrekk? tenkte jeg skulle kjøpe ett slikt: RS3624 Ombyggingskit for 870,- http://www.kollevold.no/bremsedetaljer/brekk.htm Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Hadde demperen helt bak på min da. Var ikke jeg som byggde den i sin tid da men, så hva som er mest effektfullt og riktig er jeg ikke sikker på faktisk. Men den gangen vi kjørte VW var også alltid potta bakerst. Var vel ikke mye valg heller på de motorene da men :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Takker for svar! Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg