selbekk Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 jeg har tenkt meg å kjøpe en ny clutch til bilen min, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe en sportsclutch eller oem clutch. Jeg mener, er det virkelig så stor forskjell som prisene foreslår? På bahnbrenner koster en stage 1 clutch omtrent 3000kr, mens en OEM clutch koster rundt 1000kr. Er det verdt det? Jeg kjører sjelden på bane, men en tur eller to i året blir det vel. Jeg racer ikke så mye rundt i byen heller, så clutchen får ikke så mye juling som andre. Og trenger man å ta ut motoren for å skifte clutch? Hvor mange timer tar det ca. på verksted? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 jeg har tenkt meg å kjøpe en ny clutch til bilen min, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe en sportsclutch eller oem clutch. Jeg mener, er det virkelig så stor forskjell som prisene foreslår? På bahnbrenner koster en stage 1 clutch omtrent 3000kr, mens en OEM clutch koster rundt 1000kr. Er det verdt det? Jeg kjører sjelden på bane, men en tur eller to i året blir det vel. Jeg racer ikke så mye rundt i byen heller, så clutchen får ikke så mye juling som andre. Og trenger man å ta ut motoren for å skifte clutch? Hvor mange timer tar det ca. på verksted? Det vil cd ta 2-3 timer tenker jeg. Jeg skiftet på min gamle og brukte orginal clutch. Skulle jeg byttet nå hadde jeg kjøpt en som tåler litt. Tror ikke du vil angre på det. Volksport.no og protrim.no kan hjelpe med clutch. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 jeg har tenkt meg å kjøpe en ny clutch til bilen min, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe en sportsclutch eller oem clutch. Jeg mener, er det virkelig så stor forskjell som prisene foreslår? På bahnbrenner koster en stage 1 clutch omtrent 3000kr, mens en OEM clutch koster rundt 1000kr. Er det verdt det? Jeg kjører sjelden på bane, men en tur eller to i året blir det vel. Jeg racer ikke så mye rundt i byen heller, så clutchen får ikke så mye juling som andre. Og trenger man å ta ut motoren for å skifte clutch? Hvor mange timer tar det ca. på verksted? jeg leverte min på det som het Clutch & brems men som nå eies av mekonomen, de byttet clutch på min på dagen for ca 5K og den skulle være ganske så overkill for det motoren min kan yte, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd... Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Kjekt å ha en clutch som tåler litt juling :iconsm Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Skifta for tre måneder siden, brukte jeklig lang tid og hadde store problem med å få ut girkasse..alt annet gikk greit, men var sinnsykt trang så måtte bruke rå makt for å få den ut :op Kjøpte original jeg, kosta vel overkant av 2000,-...kjører bare vanlig men sjekka heller ikke ut annet, siden jeg kjøpte den med gåen clutch og måtte skifta asap.. Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Skifta for tre måneder siden, brukte jeklig lang tid og hadde store problem med å få ut girkasse..alt annet gikk greit, men var sinnsykt trang så måtte bruke rå makt for å få den ut :op Kjøpte original jeg, kosta vel overkant av 2000,-...kjører bare vanlig men sjekka heller ikke ut annet, siden jeg kjøpte den med gåen clutch og måtte skifta asap.. Den orginale tåler antakelighvis litt juling om den er helt ny om man ikke skal leke seg på bane osv.. Orginale deler koster mye da. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Den orginale tåler antakelighvis litt juling om den er helt ny om man ikke skal leke seg på bane osv.. Orginale deler koster mye da. Sant det, uoriginal kosta 1800,- Betalte vel 2500,- jeg faktisk.. Holder vel noen år, blir nok ikke så mye kjøring på bane så! :driving Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Sant det, uoriginal kosta 1800,- Betalte vel 2500,- jeg faktisk.. Holder vel noen år, blir nok ikke så mye kjøring på bane så! :driving Sachs Clutch på volksport koster litt over 5k ettersom jeg husker så det er jo litt forskjell i pris. Men etter det selbekk beskriver vil jeg tro en org. clutch holder lenge. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Mener en original VR6 klutch skal passe rett inn, og den er litt sterkere. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTD-RACING-CLUTCH-CORRADO-G60-GOLF-JETTA-PASSAT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQitemZ8009636727QQrdZ1QQsspagenameZWDVW "Holding capasity 400% over stock" Skulle tro d holder.. billig er den og. En Sachs clutch på ebay ligger på rundt 150 dollar ser jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 http://www.specclutch.com har godt utvalg, samme med eiptuning. Ellers så kan du jo alltids kjøpe en sachs powerclutch fra hellanor, hadde dette på 16vG60`n, funket helt greit. Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Den orginale holder ganske bra så er ikke vits med en super duper clutch. Eneste er at det blir mere slitasje på det meste om du kjøper en av/på clutch. Vet ikke hva folk sier om sinter clutch i rush trafikken.. er vel et slit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.