Gå til innhold

Hva duger dette apparatet til?

Ranger emnet


sc0ot

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Biltema har ikkje reservedeler til en dritt til de jævla møkka aparatene de selger.

En kompis av meg kjøpte det dyreste biltema sveise aparatet, selv om jeg sa det var noe dritt.

Har selv prøvd å sveise med det og det var bare kaldsveising,

og han kjørte over pistolen og knuste den og fikk ikkje tak i reserve deler, så nå står det uten å bli brukt.

 

Tror også bare at du skal få noen som har sveise aparat til å sveise for deg,

Litt dumt å "lære" på den bilen du skal bruke etter på.

Og det er ganske dyrt å leie gassflaske bare for å sveise littegrann på bilen.

 

Lykke til.

 

TM

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi kjøpte oss det her, http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/images/products/c150.jpg og det fungerer ypperlig.. Selv med tråd til å sveise uten gass funker det greit til småsveising. Gubben skulle innom å handle gass en dag også, så da blir det vel brått te at det apparatet blir flittig brukt.

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med tewin?

30-170 amper apparatet...

Er godt tilbud på det på torshov, og med tanke på at man får utgiftført det så blir det en meget gunstig pris...

 

Lurte også på om det er noen som har erfaring med metabo mig apparater..?

(er jo dobble prisen av et tewin apparat...)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen hos Torshov på det telwin-apparatet? En lenger oppe i tråden mente det var dårlige greier men etter å ha sett et par telwin-apperat i bruk tror jeg nok det er bra greier!

 

Har også fått et tilbud på et brukt "Kempomat" 150Amp komplett med slanger og regulator for 3500+moms, noen som har komentarer til dete apparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen hos Torshov på det telwin-apparatet? En lenger oppe i tråden mente det var dårlige greier men etter å ha sett et par telwin-apperat i bruk tror jeg nok det er bra greier!

 

Har også fått et tilbud på et brukt "Kempomat" 150Amp komplett med slanger og regulator for 3500+moms, noen som har komentarer til dete apparatet?

 

står en god del kempomater rundt på skipsverft og slikt, fått inntrykk av at det er gode saker, er ikke gale med 3500 for hele pakken (går utifra at pistol og det følger med) fordelen med å velge noe som er litt ordentlig er jo at en kan få service og deler til det lett,

 

har selv endel Lincoln sveiseapparat, 2 kompaktsveisere (vi130 mener jeg de heter) samt to litt eldre og tyngre 130A-likerettere hvorav da den ene har trådmater-påbygg.

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
¨

Hvor mye koster en beholder med gass?

For man skal jo bruke gass på MIG sveis ikke sant?

Har selv tenkt til å kjøpe det du har...

 

 

når man bruker gass heter det vel egentlig Mag og ikke mig..for du har aktiv dekkgass..men men..

Jeg kjøpte nettopp egen gassflaske. Den er på 10L og kostet 3200kr inkl en oppfylling(600Kr) alternativet mitt var å leie en 20L til rundt 1200kr året. Jeg bruker også secur18 som dekkgass til mitt bruk..

 

Har også kjøpt et migatronic apparat som jeg foreløpig er fornøyd med

rally.23.jpg

 

Dette kostet rundt 6000kr(med litt rabatt gjennom verkstedet)

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke pirkete eller noe, men jeg mener å huske at jeg lærte av sveise læreren min på grunnkurs mekaniske fag at både forskjellen på mig og mag er dekk gassen som blir brukt, men det er det sikkert en av dere som kan si sikrere enn meg da men.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår