Gå til innhold

BMW 325 eller 328?

Ranger emnet


ca(2)

Anbefalte innlegg

Det er kun et fåtall av folk som bygger BMW turbo i Norge som får godkjent det. Let etter en tråd her på forumet om akkurat dette, da finner du ut hvor vanskelig det er. Prata med tilsynet her for en stund siden, dem skulle ha dokumentert størrelse på bremsesylinder bla. Hvordan skal du få papirer på det? HÆÆÆ? :)

 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt...

 

Grunnen til at et fåtall får det godkjent er fordi de slurver, og tror at de evt skal få det godkjent uten noen som helst dokumentasjon.

 

Diameter på bremsesylinder kan du finne ut via TIS/ETK, har du ikke tilgang til dette er det bare å slakte en tilsvarende sylinder og måle...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du kan vis at du ikke har økt toppfarten i bilen selv om du har byttet motor så kan du beholde de orginale bremsene. Dette vet jeg siden jeg selv har fått godkjent BMW med 100hk mere enn orginalt.

 

E36 har samme karosseri selv om det er en 316 eller en M3.

Du må nok bytte drivlinjen hvis du skal ha i M3 motor og da øker du automatisk toppfarten i den siden den har en annen utveksling enn 325/328i.

 

Bremsene til M3 selges brukt for ikke så mange 1000 lappene så det er ikke så stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA.. Er amatører som må ha turbo eller kompressor for og få masse hk ut av en motor.

Er man dyktig til og trimme så trenger man ikke puste hjelp. Det er min mening..

 

Finnes ikke noe tøffere enn en S14 som puster på egenhånd med 300 hk..

Er bare det at alle er ikke millionærer;) koster seriøse ståler og N/A trimme motorer. Regn med 1000,- hesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal med så mye hester etter?

Sikker på at 95% av alle på forumet, som har bil, ikke klarer å utnytte bilen sin til det fulle, på bane vel og merke. Eventuelt svingete veier.

 

Det å lære når man skal gire i gitte situasjoner, ved et visst turtall, vite når man skal bremse etc ..

Rett og slett KJENNE bilen sin, vite hvor mye du kan presse bilen, gir mye mer fordel enn en fjomp med 300hk under panseret.

 

"Hva med 402m din tosk? eller lyskryss racing?"

 

Rett fram er en kjedlig sving.

Det var da mest retta mot de fleste her inne.

Sier ikke at det finns folk som ikke behersker bilene sine her.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eing i at det er dyrt og trimme sugemotor, men det var du som skrev at det var tallentløst og ikke bruke turbo/kompressor og det er jeg ikke eing i.

 

Turbo/kompressor er det samme som og dope seg synes jeg. :)

 

Turbo er genialt. Hvordan ellers kan du få samme dreiemoment i en 2,3t motor med 170hk, som i en BMW 530 med 258gamp? (Jeg har ca 280nm, bimmern har ca 300nm om jeg ikke husker feil.) Og vis meg den trimmen som kan øke dreimomentet med 50-60nm på bimmern for 5.000,- ) :)

Tror NA motorer er en utdøende rase.

 

ESS tuning kan skkert hjelpe deg. De har satt kompressorer på en god del bimmere.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår