Gå til innhold

g60 til vr6 bytte

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

For å få det godkjent må du nok bytte:

 

Bremser, nav, motor og lednings nett ++

Enkel operasjon.

 

Om bilen er importert før 01.01.1996 (noe som den ikke er) så slipper du avgifter på ganske mange tusen. Billigste er vel å kjøpe en orginal vr6.

Om du ringer møller så kan de nok lage et papir til deg.

Også må du bytte til VR6 panser.. Ellers får du ikke lukket det igjen.

Og girkasse må du vel også ha.

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette jeg å, å swappe min 2.0 8V til VR6, men fant ut at avgiftene ble så høye. Nye bremser, motor m ledningsnett, girkasse, bensinpumpe, osv osv.. Snakket med Tollen og de sa avgiftene ble å komme på rundt 15000,-

Selve motoren, bremsene og alt som skal til koster vel rundt 20000-25000 skal du ha alt, mulig mindre også. Du sparer jo cash om du jør det selv, men jeg regnet med at jeg måtte ha hjelp.

 

Så jeg regnet sånn her: Ca verdi på bilen min: 60000,- + 15000 + 25000 + 5000 (til mekaniker som hjelper meg, mulig mer $) = I overkant av 105000 kr.

Da drar jeg heller til Tyskland å importerer en VR6 Corrado. Da kommer det på ca. 80-100k har jeg regnet ut.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette jeg å, å swappe min 2.0 8V til VR6, men fant ut at avgiftene ble så høye. Nye bremser, motor m ledningsnett, girkasse, bensinpumpe, osv osv.. Snakket med Tollen og de sa avgiftene ble å komme på rundt 15000,-

Selve motoren, bremsene og alt som skal til koster vel rundt 20000-25000 skal du ha alt, mulig mindre også. Du sparer jo cash om du jør det selv, men jeg regnet med at jeg måtte ha hjelp.

 

Så jeg regnet sånn her: Ca verdi på bilen min: 60000,- + 15000 + 25000 + 5000 (til mekaniker som hjelper meg, mulig mer $) = I overkant av 105000 kr.

Da drar jeg heller til Tyskland å importerer en VR6 Corrado. Da kommer det på ca. 80-100k har jeg regnet ut.

Smart.. også mye mindre jobb a gitt :D

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen smal sak det der altså! Det vet jeg alt om, for jeg har gjort det i min, men det går hvis en ikke stresser å legger go-viljen til...Som regel alltid noen deler eller noe som mangler eller som en skulle hatt!(Hvis en ikke får tak i komplett dele-bil da)

-Jeg får faktisk lukket igjen G-60 panseret :)

Corrado G-60

Audi A4 -avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen smal sak det der altså! Det vet jeg alt om, for jeg har gjort det i min, men det går hvis en ikke stresser å legger go-viljen til...Som regel alltid noen deler eller noe som mangler eller som en skulle hatt!(Hvis en ikke får tak i komplett dele-bil da)

-Jeg får faktisk lukket igjen G-60 panseret :)

Åh så fint.. da fikk jeg ikke så dårlig samvittighet for at jeg kjøpte vr6 panseret på forumet ;P

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge vr6 i min i vinter og om noen har lyst å poste noen problemer med løsninger så hadde det vært gode greier :)

hellothere er egentlig ikke så mye problemer som dukker opp, om man har alle delene man trenger. bygget om min, og det eneste jeg knota med var EL-nettet. pga av at jeg brukte GOLF 3 el- nett. :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår