Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nok helt sikkert "litt" forskjell på en charade og en golf når det gjelder hjulvinkler bak!?

 

Tviler på at det er felgen alene som gjør at det ser rart ut bak på den golfen :sleeping

 

 

 

Har nå sittet i over 1 time og lest hele denne tråden.

Er kjempe imponert over Eirik som har fått til så mye på egenhånd!

Når Eirik startet tråden kunne han så og si ingenting, men han har lært seg å sveise,spakkle,pusse,grunne,demontere og montere ting.

Og det som er nesten enda viktigere enn å lære seg ting er å faktisk tørre å åpne kjeften og spørre om ting man er usikker på!

Mange av dere som har svart på ting Eirik har spurt om, har vært jævlig arrogante og kommet med mye bullcrap!

Til tross for mange usaklige og negative tilbakemeldinger har Eirik enda ikke gitt opp..

Jeg er rimeli sikker på at mange av dere andre har hatt noe stående i garasjen som er ett prosjekt..og som enda er det siden dere har gitt opp!?

 

Eirik var 15 år da han startet denne tråden, så det er bare helt på tryne å komme med sarkastiske innspill på arbeide han gjør. Dere som er så imot denne tråden er vel såpass gammle at dere skjønner vel at en på 15 (nå 16) ikke er like "god" som dere er som sikkert har skrudd bil i alle år?

Skjønner jo de som bare fleiper med Eirik men som samtidig støtter ham, Men det er mange som kunne tenkt seg om 2 ganger før de svarte..

 

Jeg er klart skeptisk til valget av bilen Eirik startet på, men alle kan jo ikke kjøre 240 eller bmw?

Samma hvilken bil der er så lenge det er han som skal bruke den og er fornøyd ;)

Jeg synes dette er den råeste bilen på forumet, og mye av det er fordi det er en bil de fleste aldri kunne drømme om å gjøre noe med :)

 

Men Eirik..

Hva ER egentlig planene med denne nye charaden? :P

Så du nevte noe om en frontleppe..og at du skal ha felger da.

Ser du nevner at du ikke liker styling, har du likevel lyst til å gjøre noe drastisk med utseende?

 

Håper å se denne bilen i max power eller gatebil endag om du skjønner,hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet i over 1 time og lest hele denne tråden.

Er kjempe imponert over Eirik som har fått til så mye på egenhånd!

Når Eirik startet tråden kunne han så og si ingenting, men han har lært seg å sveise,spakkle,pusse,grunne,demontere og montere ting.

Og det som er nesten enda viktigere enn å lære seg ting er å faktisk tørre å åpne kjeften og spørre om ting man er usikker på!

Mange av dere som har svart på ting Eirik har spurt om, har vært jævlig arrogante og kommet med mye bullcrap!

Til tross for mange usaklige og negative tilbakemeldinger har Eirik enda ikke gitt opp..

Jeg er rimeli sikker på at mange av dere andre har hatt noe stående i garasjen som er ett prosjekt..og som enda er det siden dere har gitt opp!?

 

Eirik var 15 år da han startet denne tråden, så det er bare helt på tryne å komme med sarkastiske innspill på arbeide han gjør. Dere som er så imot denne tråden er vel såpass gammle at dere skjønner vel at en på 15 (nå 16) ikke er like "god" som dere er som sikkert har skrudd bil i alle år?

Skjønner jo de som bare fleiper med Eirik men som samtidig støtter ham, Men det er mange som kunne tenkt seg om 2 ganger før de svarte..

 

Jeg er klart skeptisk til valget av bilen Eirik startet på, men alle kan jo ikke kjøre 240 eller bmw?

Samma hvilken bil der er så lenge det er han som skal bruke den og er fornøyd ;)

Jeg synes dette er den råeste bilen på forumet, og mye av det er fordi det er en bil de fleste aldri kunne drømme om å gjøre noe med :)

 

Men Eirik..

Hva ER egentlig planene med denne nye charaden? :P

Så du nevte noe om en frontleppe..og at du skal ha felger da.

Ser du nevner at du ikke liker styling, har du likevel lyst til å gjøre noe drastisk med utseende?

 

Håper å se denne bilen i max power eller gatebil endag om du skjønner,hehe ;)

 

Hva skal man si til dette? Jeg tror ikke egentlig jeg har ord.. Aller først, takk!

For å begynne med det første først, ja, jeg lærte utrolig mye av den første bilen min. Jeg kan ikke sveise. Jeg har prøvd, men uten verken sveiseapparat eller lappen for å dra ut til folk med sveiseapparat er det litt vanskelig. Har satt meg som mål at en dag skal jeg lære det skikkelig. Utover det har jeg vel lært hvordan grunne og sparkle, men egentlig mest hvordan ikke grunne og sparkle. Jeg dreit meg så hardt ut på den første bilen et par ganger at det er helt sykt. Det er det man lærer av, ikke bare legge på litt grunning. Det å få det pent, og for- og etterarbeidet, er vanskelig. Jeg er ennå langt fra "utlært", men at jeg fikk en innføring er vel riktig å si.

 

Det å skru inn og ut skruer derimot, det lærte jeg vel relativt bra. Her var det også "prøv og feil som oftest ender i feil"-mentaliteten, og her dreit jeg meg også skikkelig ut et par ganger. Brakk skruer, skrudde dem runde, men nå vet jeg iallfall hva jeg skal gjøre for ikke å gjøre det neste gang. Jeg ga jo litt opp, å skrote hele det gamle karosseriet er jo å gi litt opp. Men at jeg lærte mye av de dumme spørsmålene - det gjorde jeg så absolutt.

 

Du er ikke den eneste som er skeptisk til mitt valg av bil for å si det slik :)

Men du verden for en følelse. Hver gang jeg går mot bilen, hver gang jeg ser bilen, smiler jeg så bredt. Den følelsen av å endelig ha bilen jeg har villet ha i to år (jeg kjøpte faktisk den gamle 17.10 for to år siden), er fantastisk. Folk kan si akkurat hva de vil om bilen min - det er min bil og det er jeg som kan ha det gøy med den :)

 

At den kanskje kan bli "grei nok" med senk og felger er vel så, men at det er den råeste bilen på forumet er å ta hardt i :)

 

Felger og senk gjør mye med bilen, jeg tror ikke jeg trenger å gjøre så mye mer i første omgang utvendig :)

 

Igjen, tusen takk skal du ha. Slike kommentarer er veldig hyggelige å lese :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Det er som regel prøv og feil-metoden man lærer mest av ja :)

Det er flott at du i det hele tatt gidder å spøre gang på gang, uansett hvor mye negative svar du får av de som tror de er så mye bedre selv.

(Dette gjelder ikke alle, det er mange her som har svart utrolig bra og har holdt seg seriøse ovenfor Eirik)

 

Men som du sikkert har hørt mange ganger før:

"Det finnes ingen dumme spørsmål..."

 

Okei, Kanskje ikke den råeste bilen på forumet.. Men tøff er den iallefall ;)

Jeg hadde nok ikke brydd meg så mye om jeg så en slik en utenfor en butikk, Men etter at du kom med denne hit så har den jo blitt en liten "legende",Hehe :)

 

Kjempe moro å se at noen i din alder begynner med noe slikt uten så mye erfaring, og som jeg skjønte det så var det ikke så mye hjelp å få rundt deg heller i starten..Inntil noen karer fra forumet kom innom :)

 

Men nå er jeg litt sulten så jeg avslutter her :)

 

Vi snakkes,Eirik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16 aaring som ikke liker plastikk styling :thumb

Er det uvanlig? :P

 

Ett par tips

 

Senk myye mer

Faa paa noen kantfelger, 13" holder vell

Lakker framfanger og bakfanger i bilens farge

Vekk med alt av emblemer

Bort med vindusvisker bak

 

Må nok ha endel senk, ja. Begynner med 35mm i første omgang, så kan jeg få brukt Bilstein-demperne mine litt og. For et par sider siden presenterte jeg felgvalget, blir nok Work Equip 03 eller noe lignende, 15". Med 13" må man senke ubrukelig lavt :P

Tror nok fangerne forblir sorte, blir nok rett og slett for mye blått hvis jeg lakker i bilens farge ;)

 

hvorfor har du forskjellige plater foran og bak?

hvorfor kjøpte du ikke to,like?

 

Bestilte fra Autogeek, der man kunne velge enten random eller custom skiltdesign, om man vil ha "genuin" Japansk stil eller et ord, for eksempel p0Rn. Valgte random, men jeg visste jo ikke at random betydde at jeg fikk to helt forskjellige skilt, man skulle jo tro at det satt en person og faktisk tenkte "Her er det en som har bestilt to skilt, han skal sikkert ha et foran og et bak", iallfall ikke bare satsa på at jeg skulle ha to forskjellige. Jaja, kan godt bestille 71-01 til neste år en gang og donere bort det andre til pappas Yaris for eksempel, da blir han nok glad ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert rota felger? Orker ikke bla meg gjennom hele tråden for å sjekke :D

Er veldig svak for GT3 modellen på små hatchbacker, lakk bilen din hvit, senke mer og kjøp et sett røde GT3 så er du der!

http://www.topgear.co.uk/acatalog/15__Rota_Alloy_Wheels_&_Tyres.html

 

Og ikke gå for 13 tommere. Det ser skamrått ut når du får senka nok, men det får du neppe til på lovlig vis...

 

Edit - bilde av hjula på Mitsubishi cyborg coupe:

rota-GT3-92ecplise.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16 aaring som ikke liker plastikk styling :thumb

 

Ett par tips

 

Senk myye mer

Faa paa noen kantfelger, 13" holder vell

Lakker framfanger og bakfanger i bilens farge

Vekk med alt av emblemer

Bort med vindusvisker bak

 

Litt enig men ikke helt:

-Behold vindusvisker bak.

-Behold fangerene sorte.

-Behold vindusvisker bak.

-Behold emblemer.

 

Er vel ikke noe euro stuk han går for, heller klassisk japansk (JDM-look?)

Ikke meninga å spamme ned tråden her, men jeg har tro på at charaden kan bli fet som fy med riktige mods. Noe ala denne civicen?

Less is more:

Todds_civic.jpg

 

ORANGE BLINKERS 4 LIFE (Han mangler jo bare ulakka fangere) :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert rota felger? Orker ikke bla meg gjennom hele tråden for å sjekke :D

Er veldig svak for GT3 modellen på små hatchbacker, lakk bilen din hvit, senke mer og kjøp et sett røde GT3 så er du der!

 

Ja, du sier noe. Har såvidt kikka innom Rota ja, kunne godt tenkt meg for eksempel RB eller GT3, men er veldig tent på Work Equip nå :)

 

Og ikke gå for 13 tommere. Det ser skamrått ut når du får senka nok, men det får du neppe til på lovlig vis...

 

Nei, tenkte samme tanken selv. Så på et coiloversett fra New Zealand her forleden, men det er ekstremt dyrt, ei er det TÜV-godkjent.

 

Litt enig men ikke helt:

-Behold fangerene sorte.

-Behold vindusvisker bak.

-Behold emblemer.

 

Er vel ikke noe euro stuk han går for, heller klassisk japansk (JDM-look?)

Ikke meninga å spamme ned tråden her, men jeg har tro på at charaden kan bli fet som fy med riktige mods. Noe ala denne civicen?

 

Hehe. Tror vi har omtrent samme syn på det med bakluke og fangere. Fargen er for lys, må nok ha noe som bryter opp. Visker'n og emblemene går egentlig mer på at jeg ikke orker i første omgang, blir nok kanskje noe etterhvert der. Tenkte vel å kjøre JDM/Euro-look, som mye går ut på det samme. Lav, brei og dekkstrekk :)

Og du, det er aldri dumt med tilbakemeldinger ;)

 

 

Steef, den modden der var bare helt sinnsyk. Var som å se det jeg har gått rundt med i hodet lenge. Nå jeg jo gjøre dette her :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår