Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

Jøss, slikt er veldig hyggelig å høre. Charader blir etter min mening fort tøffe, og diesel er jo genialt med tanke på driftskostnader. Du får slenge ut en tråd om du gjør noe med bilen.

 

 

Har så smått begynt å trekke om litt av dørsidene, blir helsort lær. Kan ikke ha CX-dørsider når man skal ha Turbo-seter, rødt og blått mot sort og grått blir veldig feil. Og Turbo-dørsider er ikke lette å oppdrive, spesielt fordi de, etter hva jeg vet, kun kom som 2-dørs. Da må man gå for køstom, og da gjør jeg det heller i tråd med resten av interiøret.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ettersom jeg og Laaars er ekstremt trege, og ennå ikke har bestilt oss noen Momo Team, tenkte vi å forhøre oss litt rundt Venom Motorsport. De selger nemlig Momo Team 300mm til £99.57 uten VAT, noe under Awesomes £110.63, og erfaringer rundt Venom hadde derfor vært veldig fint. Anbefalinger om seriøse selskaper som selger enda billigere mottas også med takk.

Man kan stille spørsmål ved om jeg/vi er gjerrige, og ja, man må gjerne få lov til å oppfatte meg som en skikkelig Onkel Skrue. Tingen er bare at jeg ennå ikke har funnet ut hvor de dyrker pengetrær, og ikke har jeg lært meg hvordan drite penger ennå heller. Derfor kan £10 bety en nevneverdig forskjell når andre deler skal kjøpes. Ikke at 120-130 kroner er mye i seg selv, men som det heter, "alle monner drar".

Men som sagt, erfaringer med Venom Motorsport (http://www.venommotorsport.com) setter jeg veldig stor pris på!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle monner drar".

 

Sa musa da hun pissa i havet:D

 

 

Men som sagt, erfaringer med Venom Motorsport (http://www.venommotorsport.co.uk) setter jeg veldig stor pris på!

 

Eirik

 

Har kjøpt div. dikkedarier derfra, gikk helt greit:)

Husk at det ikke er Toll på bildeler, bare moms.

Og husk å få trekt ifra Engelsk moms fra kjøpssummen, altså VAT..

 

http://www.venommotorsport.com , ikke co.uk;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa musa da hun pissa i havet:D

 

biggrin_upper.gif

 

Har kjøpt div. dikkedarier derfra, gikk helt greit:)

Husk at det ikke er Toll på bildeler, bare moms.

Og husk å få trekt ifra Engelsk moms fra kjøpssummen, altså VAT..

 

http://www.venommotorsport.com , ikke co.uk;)

 

Jepp, det skal vi nok få fikset ;)

Gikk litt fort i svingene angående adressen, jeg hadde selv vinduet oppe, men blandet med Awesome og diverse andre Britiske sider og gikk da utifra at det var en .co.uk-adresse, men den gang ei.

Uansett, takk skal du ha :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt meg en hel motor og girkasse til min 92-mod Charade 1,0 TD. Er det noen som har noen tips angående dette? Også fint om noen kunne tipse meg om hvor man kan få kjøpt deler og annet billig..

 

hva har det med tråden til Eirik og gjøre?:knock:

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye.. Men trodde dette var et forum for folk med lignende interesser, der man kunne snakke og spørre om ting..

 

Heisann,

 

Jeg anbefaler deg å lese igjennom Daihatsu-underforumet og legge ut en annonse på "Kjøp/salg"-delen av forumet du finner i menyen i høyre hjørne.

Du vil neppe få noen respons her, ettersom dette er min lille prosjekttråd. Hvis jeg var deg tror jeg egentlig jeg ville tatt meg en høggertur for å finne de delene du er på jakt etter, ettersom det ikke er mange Charade-eiere her inne.

 

Ellers kan jeg jo nevne at jeg leter etter en litt annerledes bakfanger, for å prøve å skille meg ut og ha en litt mer ekte Charade. Hvis det er noen som tar den ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så igjennom alle delene jeg har her forleden, og kom over disse, som faktisk så nye ut. Tok en shining med litt plastfornyer, og det er jo som om man skulle bestilt nye OEM deler fra forhandler.

 

inside_blanks.jpg

 

 

Holder med på bakluka for tiden, tok litt smårust og det så slik ut da jeg var ferdig i dag. Satser på å få på litt grunning i morgen, bortsett fra rundt viskerhull og dørlåsen, som skal sveises igjen en dag. Fant ut at Christian bedre kjent som NeonMuffler kunne få æren av å sveise litt for meg her.

Det ser forresten ut som om noe av slipingen er litt grov, men det er ikke tilfellet, det er ingen ujevnheter, selv om det ser skremmende ut.

 

tail_hatch_door.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor står i bilen nå?

 

Som nissan sier, karosseriet ble sent til etterlivet for Daihatsuer og omtrent det eneste som sto igjen var blokka m/ fester, girkasse og innsug, pluss rullende understell.

 

Vurderer muligheten for å lage en firedørs GTti, men da trenger jeg to biler, eventuelt en CB70/80 eller frontcut og disse vokser jo ikke på trær. Jeg kunne også tenkt meg å lage en G100 HD-EG, som da heller ikke er hverdagskost, men også her trenger jeg to biler/en bil og en motor/en bil og en frontcut.

Leter etter et fint karosseri, men ting tar tid.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte Christian i går, han kjent som neonlyddemper med den derre tyskerbørsa, den røde og hvite BMWen hans som går såå fort fremover.

Okay, nok tulling med Christian nå. Jeg har jo mye raskere fremgang :rolleyes:

Anyway, fikk da sveiset igjen hullene etter låsen, vindusspyler og visker. For de som lurer på hvordan jeg skal få opp bakdøra nå, her kommer svaret de har ventet på. Charade G100 har innvendig åpner av bakdøra, som gjør det ekstremt lett å cleane, slipper å tenke på pop-up kit eller sentrallås, spesielt ettersom låsen ikke er slik som på et par andre biler, at du kan låse igjen bakfra og. Her er det kun mulig å vri én vei, det er for å åpne.

Måtte sparkle litt etter sveisingen, hadde planer om å legge på litt mer og pusse ned ute, men da det begynte å regne måtte jeg da inn med luken og derfor, ingen progresjon, enkelt og greit fordi sparkelstøv er noe herk inne. Regner jo som besatt og, så jeg tror ikke det blir noen bildeupdates før i morgen, når luka er grunnet. Hvis alt går etter plan riktignok, noe det sjelden gjør.

Nok en gang, takk til Christian for sveising.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår