Gå til innhold

Hvilke tilfelle er det størst sansynlighet for og ende opp i en ulykke?

Ranger emnet


Galkjeks

Anbefalte innlegg

Beskrivelse 1: En person som har hatt lappen i 2 dager og nettop anskaffet seg en brukt bil. Bilen bruker han nesten med en gang (2-3 dager) til og kjøre mot en rundkjøring i nermere 100 km/t. Han får bremset ned til 80 før rundkjøringen og skal svinge 90 grader til høyre. (betyr at han har ca 70-80 igjennom rundkjøringen)

 

Beskrivelse 2: En person som kjører BIL i 20-30 km/t i 30 sona, som ikke har lappen, men har kjørt moped omtrent hver dag i 2 sesonger uten og kræsje. 30 sona er et oversiktelig strøk og personen som kjører har bra nok kontroll over bilen (kjørt den mye) til og stoppe ved eventuelle hindringer. Stedet personen kjører på er han ganske kjent i, og det er snakk om en vei på maks 1000 meter. Personen tør heller ikke bryte fartsgrensa eller akserelere.

 

i hvilken situasjon mener dere at det er mest sjangs for ulykke? nå tenker jeg kun på ulykkene og ikke hva som er mest straffbart. selv skjønner jo at det er veldig ulovlig og kjøre uten lappen.

 

mvh

 

 

ps for de som leser dette første gang limer jeg inn et inlegg jeg skrev litt nedover på side 1:

 

hehe nei vi diskuterer en annen hendelse, men ba bare om deres mening.

skulle ikke nevnt noe om lappen, det gjorde bare så det dro temaet over til noe annet.

 

seriøse svar?

 

tingen er at personen som har kjørt i dette boligfeltet har kjørt trygt i 2-3 måneder. 10 min turer bare for og varme opp bilen liksom hehe. men han som kjørte i rundkjøringa kræsja og vræka hele bilen. han som jeg diskuterer med mente at det bare var "fett" og kræsje på den måten siden forsikringa liksom skulle ta alt. og at det er mye mer utygt og kjøre uten lappen etter fartsgrensene i en 30 sone når man har god kontroll på bilen. bare pga man ikke har lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beskrivelse 1: En person som har hatt lappen i 2 dager og nettop anskaffet seg en brukt bil. Bilen bruker han nesten med en gang (2-3 dager) til og kjøre mot en rundkjøring i nermere 100 km/t. Han får bremset ned til 80 før rundkjøringen og skal svinge 90 grader til høyre. (betyr at han har ca 70-80 igjennom rundkjøringen)

 

Beskrivelse 2: En person som kjører BIL i 20-30 km/t i 30 sona, som ikke har lappen, men har kjørt moped omtrent hver dag i 2 sesonger uten og kræsje. 30 sona er et oversiktelig strøk og personen som kjører har bra nok kontroll over bilen (kjørt den mye) til og stoppe ved eventuelle hindringer. Stedet personen kjører på er han ganske kjent i, og det er snakk om en vei på maks 1000 meter. Personen tør heller ikke bryte fartsgrensa eller akserelere.

 

i hvilken situasjon mener dere at det er mest sjangs for ulykke? nå tenker jeg kun på ulykkene og ikke hva som er mest straffbart. selv skjønner jo at det er veldig ulovlig og kjøre uten lappen.

 

mvh

 

Gjort noe dumt nå?

:hammer

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Galkjeks er 16-17 år, har kjørt i 30sonen osv, og en kompis kjørt i rundkjøringen osv. Så krangler de om hvem som er tryggest i trafikken. :)

 

Hehe, eller at han har tatt seg en tur i 20-30 rundtom i boligfeltet, som gikk bra, og nå har han lyst til å breisladde gjennom en rundkjøring:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Galkjeks er 16-17 år, har kjørt i 30sonen osv, og en kompis kjørt i rundkjøringen osv. Så krangler de om hvem som er tryggest i trafikken. :)

 

Hehe. Ler meg skakk. :hammer

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei vi diskuterer en annen hendelse, men ba bare om deres mening.

skulle ikke nevnt noe om lappen, det gjorde bare så det dro temaet over til noe annet.

 

seriøse svar?

 

tingen er at personen som har kjørt i dette boligfeltet har kjørt trygt i 2-3 måneder. 10 min turer bare for og varme opp bilen liksom hehe. men han som kjørte i rundkjøringa kræsja og vræka hele bilen. han som jeg diskuterer med mente at det bare var "fett" og kræsje på den måten siden forsikringa liksom skulle ta alt. og at det er mye mer utygt og kjøre uten lappen etter fartsgrensene i en 30 sone når man har god kontroll på bilen. bare pga man ikke har lappen.

 

:fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud a! kan ikke noen bare SVARE på spørsmålet da? ba jo spessielt om ordentlige svar, siden jeg viste at dere bare kommer til og si slike ting som dere har sagt hitill (untatt en da) jeg vet jo alt det dere har skrevet fra før, bare lurer på hva dere mener er mest SANSYNLIG at ender opp i en ulykke (pga jeg og en kompis greier ikke bli enige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-80kmt i en 90 graders sving i rundkjøring?

 

gjort det jeg... midt på natta og null biler i syne... veldig artig...

(bilen var en Ascona C for de som lurer)

 

 

Ang. problemstillingen din...

tror rundkjørings saken er farligst... da jeg testa det fikk jeg firehjuls sladd og sladda langt inn i motgående fil...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår