BurnPr00f Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Får litt penere lyd med 2 potter, men man får mer effekt med 1 potte. Bråker ikke voldsomt med 1 potte, helt kurrant!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Får litt penere lyd med 2 potter, men man får mer effekt med 1 potte. Bråker ikke voldsomt med 1 potte, helt kurrant!! Må si at jeg synes ikke at lyden tok helt av.. MEN defentlig mer effekt, grommer lyd, kommer stikkflammer om du rusern godt :) fetterått ;) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Da blei det bytte av eksos anlegg grinchy http://www.pedersens-racing.no/bil/JT-superflow/ Dette er årsaken til at jeg byttet det nå. så ligger økonomien litt utenfor det planlagte. men men det skal bare går bra :) Pakken kom! Krom "3,5 stuss! Enda litt mer problemer, frieksos. Stuss og potter! Gammelt og nytt stilt opp mot hverandre! Kommer seg på plass =) Ute å prøve hører. Nå var det gamle eksosn veldi dårlig så det er nok grunnen til at jeg merket enn del forskjell på effekt. Kommer blå stikkflamme om man ruser litt. er så fornøyd! lyden er heller ikke overdrevet grom. jeg var litt skeptisk til det, men det funker helt fint:) kan jo nevne at du må kjøpe eksospasta i tillegg og man må bytte boltene på turboen(de sitter jævlig godt, så legg av enn god del tid på de) :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 ta å lag en liten film da? :) høre korleis heriheten høres ut.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Hmm.. du burde seriøst vurdere å skaffe deg det plast-dekselet under fanger'n...Enderøret er pent, men det er derimot IKKE en halv-eloksert eksospotte ;) Som syns under bilen din i lang vei..hehe. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 ta å lag en liten film da? :) høre korleis heriheten høres ut.. :) skal få til det ja :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Hmm.. du burde seriøst vurdere å skaffe deg det plast-dekselet under fanger'n...Enderøret er pent, men det er derimot IKKE en halv-eloksert eksospotte ;) Som syns under bilen din i lang vei..hehe. den ligger nå her, var noe snø og is som tok et godt tak i den :P så skal få den på plass.. vet det ser domt ut.. :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Blei en super lyd ;) Grom lyd.. Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 den ligger nå her, var noe snø og is som tok et godt tak i den :P så skal få den på plass.. vet det ser domt ut.. :) merka du mykje forskjell på de orginale og 3" ? og korleis var passforma? :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 merka du mykje forskjell på de orginale og 3" ? og korleis var passforma? :) som jeg har prøvd å understreke er at det orginale eksoen var ødelagt. så vet ikke 100% men d ble mye bedre da jeg fikk byttet. passformen var ikke 100%, måtte kappe litt.. Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Lur idé å ha kobberpasta på mutrene på turboen så sitter de ikke så hardt neste gang ;) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Og eventuelt bytte ut til syrefaste bolter og muttre, samt sprengskiver ;) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 sprengskive er ikke særlig smart å bruke... når turboen blir 900 grader varm, så mister sprengskiva selve "fjær" trykket sitt mot mutter'n, og da fungerer den som en vanlig skive til slutt. Man ser det godt ved å ta av en sprengskive EN gang etter en skikkelig tur...null spenn igjen. her brukes heller muttere som er ovale i ene enden... de holder mye bedre, og kan tom. brukes flere ganger om de låser. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 sprengskive er ikke særlig smart å bruke... når turboen blir 900 grader varm, så mister sprengskiva selve "fjær" trykket sitt mot mutter'n, og da fungerer den som en vanlig skive til slutt. Man ser det godt ved å ta av en sprengskive EN gang etter en skikkelig tur...null spenn igjen. her brukes heller muttere som er ovale i ene enden... de holder mye bedre, og kan tom. brukes flere ganger om de låser. Jeg har brukt sprengskiver på min, og dem mister spennet ja, men dem har fortsatt den hakkete overflaten. Det låser bedre. Og det med ovale muttre, så kreves det vel endel press for å greie å få ei syrefast mutter oval.. Bytter ut så mye jeg kan til syrefast på min bil jeg.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 jeg har tatt av de gammle mutterne og skrud ut de boltene som var der og sotte i helt nye bolter inn i turboen.. :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.