240 V8 POWER Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 du har vell LITT mer enn bare k.kam, når du har 300hk? :Poginale råder.. hmm leker me livet :D nei da! recept på motorn din da? visste du ikke at k-kammen gir 300hk? :thumb 19t, dreia stempel, kl-grenrør, 3", k&n, grønne cossie dyser, større lmm, btr, chippa 2.4, porta 405, k-kam, og sikkert noe jeg har glemt i farten Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 sitter og diskuteres med min far her nå, og han mener at når du setter i a-kam så vil motoren gå ujevt og at du må ha justerbart kamdrev. noen her som har satt i a-kam som vet noe om dette? Nei. Det stemmer ikke. Den vil ihvertfall ikke svive noe styggere enn en B21A på tomgang, og de tusler ganske fint på tomgang når de er i storform. Det er ikke noe problem å skifte, siden alle Volvo originalkammer har alle samme basesirkel, så du trenger ikke shimse om for å bytte kam. Mao. kan du jo bare bytte og prøve... Justerbart kamdrev trenger du bare på K-kam, hvis du vil flytte dreiemomentet litt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 B200K motoren funka fint med VX-kam, over 3700-6400 gikk den godt. Med Y-kammen som er original var den død over 5000.. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 B200K motoren funka fint med VX-kam, over 3700-6400 gikk den godt. Med Y-kammen som er original var den død over 5000.. Var det noen andre modifikasjoner på den B200k'en? du skjønner jeg har selv en slik.. å om den ble litt "sintere" så skulle jeg ha hadt meg en slik :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Nei. Det stemmer ikke. Den vil ihvertfall ikke svive noe styggere enn en B21A på tomgang, og de tusler ganske fint på tomgang når de er i storform. Det er ikke noe problem å skifte, siden alle Volvo originalkammer har alle samme basesirkel, så du trenger ikke shimse om for å bytte kam. Mao. kan du jo bare bytte og prøve... Justerbart kamdrev trenger du bare på K-kam, hvis du vil flytte dreiemomentet litt ned. Må shimse når man bytter til H-kam værtfall... de andre vet jeg ikke.. bruker alltid bladføler og måler/justerer før jeg hiver på reg-reima... :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 så det er altså helt sikkert at en A-kam bare kan dyttes nedi en B230FT? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 JA.... så lenge den har fordelerspor Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ja, alle dem kammene går jo om hverandre, er bare snakk om justering for å få den til å gå som man vil, og å slippe ventiltikking / klakkelyder fra kammen som slår nedi dem brikkene... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.