Gå til innhold

Pioneer TS-W306DVC Subwoofer 30cm, 1000W, Dobbel Talespole

Ranger emnet

Twistedmist

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal bygge meg en kasse til dette elemtet. Noen som vet hvordan kasse jeg burde bygge. Skal ha en trykk kasse men vet ikke om jeg skal bygge den firkantet eller ikke.. Noen som har lyst til å regne det ut for meg å kanskje lage en tegning med cm og alle lengder og dybder.

Skal bygge denne kassen i en bmw 316i compact 94 og veggen bak må være skrå. Er dette elementet noe bra??

Her er specs fra en side jeg fant elementet på:

Generelt:

Produkttype: Sub-bassdriver for bil

Høyttaler Type: Passiv

Høyttalerdiameter: 12"

Nominell (RMS) utgangseffekt: 400 watt

Maks. utgangseffekt: 1000 watt

Responsbåndbredde: 18 - 500 Hz

Inngangsimpedans: 2/8 ohm

Følsomhet: 89 dB

Overføringsteknologi: Kabel

Høyttalere inkludert Subwooferdriver for bil - 10" - 400 watt - 18 - 500 Hz - 2/8 ohm - kabel

Driverdetaljer Subwooferdriver for bil : 1 x basshøyttaler-driver - 12" - Dual Voice Coil

Utskjærings- og monteringsstørrelser

Dybde 15.7 cm

Hilsen twistedmist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg skal bygge meg en kasse til dette elemtet. Noen som vet hvordan kasse jeg burde bygge. Skal ha en trykk kasse men vet ikke om jeg skal bygge den firkantet eller ikke.. Noen som har lyst til å regne det ut for meg å kanskje lage en tegning med cm og alle lengder og dybder.

Skal bygge denne kassen i en bmw 316i compact 94 og veggen bak må være skrå. Er dette elementet noe bra??

Her er specs fra en side jeg fant elementet på:

Generelt:

Produkttype: Sub-bassdriver for bil

Høyttaler Type: Passiv

Høyttalerdiameter: 12"

Nominell (RMS) utgangseffekt: 400 watt

Maks. utgangseffekt: 1000 watt

Responsbåndbredde: 18 - 500 Hz

Inngangsimpedans: 2/8 ohm

Følsomhet: 89 dB

Overføringsteknologi: Kabel

Høyttalere inkludert Subwooferdriver for bil - 10" - 400 watt - 18 - 500 Hz - 2/8 ohm - kabel

Driverdetaljer Subwooferdriver for bil : 1 x basshøyttaler-driver - 12" - Dual Voice Coil

Utskjærings- og monteringsstørrelser

Dybde 15.7 cm

Hilsen twistedmist

Blei ganske usikker når jeg leste disse opplysningene.

Altså dette er en sub bassdriver 12" Pasiv, med UTGANGS effekt på 400W????

Og lenger ned så er det informasjon om en 10" sub. på 400W

og enda en 12" sub.

Har du en link til den siden du henta dette, så blir det lettere å hjelpe, så sant noen andre her allerede veit hva dette er snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ganske usikker når jeg leste disse opplysningene.

Altså dette er en sub bassdriver 12" Pasiv, med UTGANGS effekt på 400W????

Og lenger ned så er det informasjon om en 10" sub. på 400W

og enda en 12" sub.

Har du en link til den siden du henta dette, så blir det lettere å hjelpe, så sant noen andre her allerede veit hva dette er snakk om

Er nok snakk om dette elementet ja

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10130&taxonomy_id=430-467

Frequency response 18 - 500 Hz

Sensitivity (1W/1m) 89 dB

Qts 0.48

Recommended sealed enclosure (Litres) 24 - 49.6

Lowest resonance frequency (FS) 32.9

Maximum Power 1.000 Watt

Nominal input power 400 Watt

Vas 51.8 l

Woofer size (cm) 30 cm

Front VCCS (Voice Coil Cooling System) Nei

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah men var ikke akkuratt det jeg spurte etter... hehe det var rikmtig at det var en 12" men er dette elementet bra????

Ellemente er nok ganske bra det, men trenger helt sikkert en god forsterker, noen her kan sikkert anbefalle deg noe, om du ikke har allerede. Dynabel har en monoblokk som skulle hive masse lyd i den.

Ut fra de forslagene fra fab. som nevnt i en tråd, så ville jeg lagd kassa slik:

eksempelkasse.jpg

Dette er innvendig mål og kassa skulle bli en 31L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x 500W er den i allefall ikke på, det er helt sikkert. vil tro den er på rundt 2x 200-250W RMS 4 ohm brokoblet ved ca 14.4V ut ifra sikringsstørrelsen.

er mye mer en bare watt som har noe å si, men ut ifra effekten så skal den holde lenge ja. bruker du alle 4 kanalene til å drive subben bør det bli bra. men som sakt er det mye mer en watt som har noe å si, og jeg kjenner ikke til forsterkeren din, så den tør jeg ikke uttale meg noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på specsa på den så står det at det er en 4 kanals forstærker. så står det videre at den har en utgnangsmaxeffekt på 4*500w så jeg vet ikke helt..den spilte 2 rocford fosgate 12" med 1500w pr elemnt helt prikkfritt så tror nok at det som står er riktig....

Du kan tro akkurat hva du vil, men jeg synes jeg må nevne for deg at hvis de greier å klemme 2000 watt ut av en forsterker som har 2x30 ampere sikringer, har de løst energiproblemet i verden for all framtid.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på specsa på den så står det at det er en 4 kanals forstærker. så står det videre at den har en utgnangsmaxeffekt på 4*500w så jeg vet ikke helt..den spilte 2 rocford fosgate 12" med 1500w pr elemnt helt prikkfritt så tror nok at det som står er riktig....

mulig d er en 2000w 4-kanaler, men den har IKKE 2x30amp sikringer assman :D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider