Gå til innhold

Din fart er....

Ranger emnet


CorollaLaban

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på noe ang de derre skilta som viser "Din fart er <farta di>" langs veien. Hva slags måte bruker disse skiltene for å måle farta di? For jeg har nemmelig en laservarsler/radarvarsler ståendes på hele tiden når jeg kjører, men den piper ikke når jeg kjører ved sånne skilt. Har en whistler 1743. Tar denne ikke akkurat skiltetsfrekvens? Eller... Litt surt hvis snuten bruker samme teknikk med sine fartsmålinger...

peXon.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trodde de brukte samme systemet som fotobokser jeg? Altså følere i bakken.

 

 

det er svært få fotobokser som har følere i bakken.om du ser sann ca 30 50m før fotoboksen så er det en strømboks lignende sak som det sitter en radar inne i.

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er svært få fotobokser som har følere i bakken.om du ser sann ca 30 50m før fotoboksen så er det en strømboks lignende sak som det sitter en radar inne i.

 

FEIL

 

Det ligger to kabelslynger under asfalten, inni den boksen der sitter elektronikken til måleutstyret.. og i fotoboksen står kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fotobokser har følere i bakken ja.

 

Angående de målerne så vet jeg ikke hva det er, men alle jeg har sett har stått på en tilhenger, og de flytter de rundt i distriktet med gjevne mellomrom, så det ville ikke gått med målere i bakken. Tror det er noe radar-/laser-opplegg av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært laser eller radar, hadde den vel klart å lese alle sin hastighet?

Har dere ikke lagt merke til at hvis dere ligger litt tett i trafikken, takler den ikke å vise deg? Men heller han foran deg... Tror heller det er et system på de mobile målerne med at de regner ut fart utifra passering av to målepunkter.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passerer et par "din fart er" hver dag med lastebilen, i 60-sonen litt bortenfor huset mitt viser boksen 0-1 i feil forhold til speedometeret, men i 50-sonen i byn (nøstet) viser den 6-7 feil! i 80-soner viser de 0-1 feil og.. så eg satser på at den ene i 50-sonen viser feil, ellers har eg kjørt rundt for fort med volvoen (og opelen og forden) siden eg fikk lappen..

 

lastebilspeedo skal forresten være helt nøyaktige

 

 

edit: lurer på om ikkje den i 50-sonen på landås og viser like mye feil..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en whistler 1743.

 

Du kan mye om radar/laser detektorer ser det ut som :hammer

 

Fy faen Whistler lager de dårligste detektoren på markedet omtrent. De suger rett og slett. Skal du ha noe som redder ræva de kjøper du gjerne en bra detektor. Whistler redder deg hvertfall ikke på laser siden de sikter mot skiltet/lysene dine, og laser stårlen er utrolig liten, så den plukker ikke opp det om de ikke skyter rett på Whistler'n din. Enste du har noe som helst sjangs mot er en "constant on" radar, da får du kanskje en liten advarsel, men det er UTROLIG forskjell på en bra detektor og en dårlig en, så kast den du har nå og bruk 4-5000 kroner, og bestill fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår