Gå til innhold

Passer Ford 2.9 V6 i Kadett c?

Ranger emnet


-Supraguy-

Anbefalte innlegg

Noen som har sett dette eller noen motorer som er like brede/store ?

Lurte på om noen vet om det er plass til motoren og girkassa uten å måtte kappe og gøre. Har nemlig kanskje sjans til å få en gratis 2.9 v6 fra scorpio.

 

 

masse arbei+ d er noen drit motorer! Du får da 2.0 16V opel motor for 5-10tusen passer rett inn med rette kassa og bunpanna 150hk spreke motorer!

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett dette eller noen motorer som er like brede/store ?

Lurte på om noen vet om det er plass til motoren og girkassa uten å måtte kappe og gøre. Har nemlig kanskje sjans til å få en gratis 2.9 v6 fra scorpio.

 

Jeg og en kammerat gjorde noe lignende for en tid tilbake. Vi putta en 2,3 V6 fra en gammel granada nedi en Ascona B. Vi ville ha den så langt bak vi kunne, så vi måtte kappe en god del. (les slegge arbeid) Det morsomme var at for å få utløser armen til å fungere måtte vi skjære hull så den kom inn i coupen. Morro å se den flytte på seg når en clutchet.. Førte prøveturen var på vinter'n. etter mye jobbing. Det gikk som et reit uvær. Bokstavlig talt. (manglet en maifold og litt flere vitale deler.. hehe. For tung framme, sveisa sperre og snø.. men tror vi hadde fult på andre da panseret la seg godt over frontruta vår, og Kim styrte vildhingsten inn i hagen til nabo'n.. hehe. Det gikk til dunndass da vi lekte oss litt på grusen seinere. skulle spole ut alle gira, og da 5 ble lagt inn gikk leddet i mellomakselen i filler, og girkassa sprakk. og vi fikk oss en skikkelig støkk.. hehe. Selve karosseriet var oppbrukt fra før av. rammeskjev, men har alle delene liggende fortsatt. Dette var fra den tiden vi var unge og gale, nå er vi bare gale... hehe

 

Men for all del, ikke put slikt i en Kadett. Det blir sykt mye jobb. Kjøp deg en sierra, få tak i motorlabber fra sierra 2,3. og vips. en vinterbil med futt i... (og hævletes overstyrt...)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om det på omc.

 

Sitat:

 

maximale drehmomente

 

die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig

(hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av )

 

 

ascona-a/ manata-a 220nm

rekord-c 200nm

commodore-a 300nm

gt-a 220nm

kadett-b 220nm

rekord-d 200nm

commodore-b 300nm

diplomat-b 440nm

kadett-c 230nm

ascona-b 300nm

manta-b 300nm

rekord-e 230nm

commodore-c 270nm

monza-a/senator-a 300nm

 

dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt sykt sykt...

Hvem er tyskertøs har kommet opp med dette?:jackinbox

Når kom denne forskrifte? hvis det er en gjellende norsk forskrift skal den stå på NORSK, og ikke noe plagiat av noe et par tyske konsulenter har kokt sammen på kontoret mens de spilte inn en ny episode av "jah. jah.. Ich komme Helga!" drunk

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om det på omc.

 

Sitat:

 

maximale drehmomente

 

die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig

(hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av )

 

 

ascona-a/ manata-a 220nm

rekord-c 200nm

commodore-a 300nm

gt-a 220nm

kadett-b 220nm

rekord-d 200nm

commodore-b 300nm

diplomat-b 440nm

kadett-c 230nm

ascona-b 300nm

manta-b 300nm

rekord-e 230nm

commodore-c 270nm

monza-a/senator-a 300nm

 

dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja

 

Kan du scanne dette og legge det ut på nett? ville vert kjempefint om du kunne gjort det!

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår