Gå til innhold

Til de som lurer på hva de skal kjøpe! (Bilstereo, altså!)

Ranger emnet


BoomBoxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Si ifra når du skal selge dem da TOmmen, hehe........har lyst til å prøve subzero neste gang ja.

 

Hvor kjøpte du dine da?

Skal si ifra OM de skal selges heter det vell;) Kjøpte mine av Lars Engen jeg, meget hyggelig mann å handle med. Veldig fornøyd med dem, spiller kjeller dypt, og da mener jeg dypt. Samt at de spiller meget pent også, bra lydbilde. Blir vell noe bedre når jeg skal kjøre en H1 amp til på de, 1 H1 amp på hver 12";)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg trenger en forsterker og subwoofer i bilen min, har en vw golf 3 cl 1993 modell. hva er forskjellen på 24v forsterker, 2 og 4 kanals forsterker og sånt ? hva bør jeg kjøpe? trenger og en subwoofer, som gjør at det blir super boom boom effekt i bilen når jeg skrur opp lyden, hehe :P noen som kan finne noe billig og BRA til meg? har ingen erfaring av å installere bilstereo i bil, bare jeg får kjøpt rette produkter så klarer jeg sikkert å installere, men jeg har ingen aning hva jeg skal kjøpe :$

 

takk for hjelp <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg foreslår at dere lager ein eigen tråd om det dere lurer på. Slik at det ikkje blir rot og mykje tullball. (dessuten er det vel mange, deriblant meg, som ikkje gidder å svare når fleire begynner å spørja om ting i ein annen sin tråd)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden denne siden her er for noob som meg så kan jeg spørre dumme spørsmål:

kommer frontsett bestandig i par, altså at det er med to store høytalere (eks: 4" eller 5 1/4") og to diskanter? (eks: http://www.iceaudio.no/index.php?fun...adb0c445a44451)

 

Ja (er med delefilter og)

Og eg som ikkje skal svare i denne tråden!!!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 5 weeks later...

Jeg, som er amatør i dette, kan jo komme med mine erfaringer.

Spillere, eller headunits:

Sony, skuffende, dårlig lyd, dyre, veldig merkevarebygging på noe som ikke er så bra, var ok før xplod kom inn i bildet og de hadde noen satans menyer.

Blaupunkt, ok spillere, noe spesielle mot de japanske men helt ok, veldig irriterende at man må betale i dyre dommer for å få ett stikk til RCA-koblinger til forsterker, svake fester på frontene og har hatt lit problemer med CD-utløsninga, selv på en ny en.

Pioneer er det merket jeg har fallt for der, bra lyd, skuffer sjeldent, uansett prisklasse, lette å bruke. Vet at folk har trøbbel med jordingsbanene til RCA-koblingene, men ikke vært ute for det selv.

Alpine, bra, men syns det koster mer enn det smaker, er og litt dumt at designen har stått stille siden de bare tok kasetter.

Rockford, imponert over lyden, men ikke over prisene.

Clarion, liker ikke bare

Panasonic, helt greit men ikke på topp

 

Høytalere:

JBL er vel det merket jeg har blitt imponert over

Sony, spillte ok ei beite, men egentlig svak diskant, svak bass, men det i mellom er jo ok, men er jo ikke bra n år spilelren gir mere trykk enn de tåler.

Cerwin Vega, hadde noen 6x9, en verdig utfordrer til klassiske JBL decade etter min mening, men finner de ikke, hvem har, er de alle bra?

 

Bassere:

JBL har igjen imponert, masse trøkk, fra ei minimal kasse og en 10" bass.

Pioneer har jeg hatt, TS-W3004 SPL, kraftige saker, men krever litt for mye av forsterker i min prisklasse.

 

Forsterkere: Liten erfaring, men Magnat har hatt noen helt greie simple forsterkere, blaupunkt, velocity virker ok.

 

Lurer på hva slags erfaringer folket har med rainbow egentlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår