Gå til innhold

eivdjo

Bruker
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eivdjo

  • Bursdag 01/08/1991

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi 100 Q

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland - Voss

eivdjo's Achievements

  1. Hei. Har nesten ein heil Audi 100 sport med 2.2 MC motor til salgs. Skalet er solgt men har mykje igjen. Står på Djønno i Hardanger. -Motor -Girkasse -Hjerne (forhåpentligvis) -Komplett understell (dempere osv) -Ellers småting som radiator, intercooler, lykter osv. Usikker på pris, men er ønskelig om nokon vil ha alt. Kontakt på eivdjo@gmail.com eller 95866975 Eivind Kontakt
  2. Jeg har bruksbil med 2.3 10v og delebil med 10vt og den eksosen er lik. Kan hende det er forskjeller på grenrør eller noe, men etter kat. er den i alle fall lik, og derifra er det ikke noe problem og lage selv.
  3. Det passer absolutt med kvite felger på 100 i mine auger! Min bil:
  4. Vil absolutt anbefalle å lage et selv dersom du har mulighet til det. Har selv laget meg et "skikkelig" et med eksosdeler fra biltema. Lagde meg flens selv, 2.5 tommer hele veien fra kat. bak til Simons lyddemper :) Veldig fornøyd :)
  5. Hei. Vurderer nå å selge min Audi 100 2.3 10v 1989 modell grunnet skolegang til høsten, og rekker ikke å få ferdig prosjektet før jeg flytter. Jeg holder til i Hardanger, nærmere bestemt Djønno, en 40 min fra Voss. Jeg har en hel 100 som har vært bruksbil, og en delebil med 2.2 10v turbo. Har fått godkjent søknad om ombygging av Biltilsynet, så vil helst selge alt samlet. Info om den hele bilen: KM stand ca 240 000, alle foringer og alle stag byttet foran. Alle foringer byttet bak. Dette hjalp utrolig, ettersom mange var dårlige. Bremser (calipper, klosser, skive) er "nye" foran og bak. Tatt fra delebilen, med 2.2 turbo, det innebærer enstempla calippere og ventilerte skiver. Alt av håndbrekk og bremser var låst fast, men dette ordna jeg med å hive av alt det gamle, og vaske og pusse og sette på de fra delebilen. Dette ble utrolig bra. Noen nye bremseskjold også. Ellers ble bilen godkjent med 1 feil tidligere i år, og det var dårlig eksosoppheng. Etter dette bygget jeg og tremenningen min, som er utdannet landbruksmekaniker, eksosannlegg fra biltema, 2.5 toms fra katalysatoren og bak, med en lyddemper som så på slutten går ut i en simonsens lyddemper. Tremenningen min har vært med på mye, og sørget for at det er gjort riktig Ellers er bilen hel og grei, forrige eiger må ha rygga på noe bak ettersom det er en liten bulk og litt rust på bakskjerm. Ser ut som om starter, og tennplugger er nye, derav også pluggledninger. Inni er bilen pen og fin, minimal slitasje på frontseter, meget bra bak. Originalt audi annlegg med utgang til høretelefoner i hattehyllen bak. V8 "styling" bak, men ikke helrødt, og frontgrill med tåkelys, selv om tåkelysene ikke står på bilen. Takluke er tett, og fungerer akkurat som den skal. Av det negative kan jeg nevne et litt dårlig hjullager på høyre side foran, dette håper jeg å få byttet før salg selvsagt. Også en liten rustflekk på venstre side bak bakdør. Sentrallåsen fungerer også kun på høyre side foran, dvs at skal man låse alle dørene må man gjøre det der. Hvorfor vet jeg ikke. Serviceheftet er så vidt jeg kan huske ganske fullt, register reim er stram og fin, og forrige eiger bytta vannpumpe. Da jeg kjøpte bilen var den ikke bra, og nå er den absolutt den beste bilen jeg har hatt, har tidligere hatt Audi 80Q og Jetta 2. Jettaen er forøvrig til salgs også om det skulle være av interesse. Vil egentlig ikke selge, ettersom jeg har fått godkjent ombygging som sagt, men er dessverre nødt grunnet jeg må vekk til høsten. Forøvrig har delebilen kun rulla 180 000, og dette var virkelig en gull bil før en kompis kræsja den. Denne hadde Mc-2 motor, som nå er tatt utav og lagret. El-vinder, klimaannlegg, kjørecomputer, og denne bilen går det an å få på veien igjen med en del deler dersom man legger penger i det. Ny frontrute er det største krav, foruten at den er ganske ribbet for deler nå. Bilen har også originalt sportsunderstell så vidt jeg forstår. Jeg kunne virkelig ha tenkt meg 25 000 for alt, ettersom jeg kan få 7-10 000 for turbomotor med girkasse og medfølgende el-nett. Mvh Eivind Lorentzen Djønne All kontakt taes på eivdjo@gmail.com eller ring/sms til 95866975
  6. Litt gammel tråd, men har fått godkjent søknad om ombygging. Dersom dette kan hjelpe noen, kontakt meg gjerne på eivdjo@gmail.com
  7. Vurderer å selge min. Audi 100 2.3 10v 1989 modell. Mye nytt, blitt en bra bil. Kjøpt av en familiemann, så bærer litt kosmetisk preg av at det har vært barn i nærheten. Har også 2.2 10vt motor og delebil stående, og har fått godkjent ombygging av biltilsynet. Selges p.g.a skolegang til høsten og lite tid til å fullføre prosjektet. Kan dette være interessant?
  8. Har sendt søknad om godkjennelse av ombygging på bil til to trafikkstasjoner, både Voss og Odda. Har kun fått svar fra Voss og de sier jeg må få papirer eller klarsignal fra hovedimportøren av Audi før jeg kan begynne. Så må jeg få bekreftet av et verksted at det jeg har byttet faktisk er byttet. Spurte Møller Norge før jeg sendte inn søknaden til trafikkstasjonene, og de sa de ikke hadde noen papirer på en slik ombygging. Så sendte jeg søknaden inn til de og, og lurte på om de kunne gi meg et klarsignal på en slik ombygging dersom det jeg hadde skrevet ble byttet. Fikk likevel svar at de ikke kunne hjelpe meg. Ufattelig dårlig
  9. Grisefeit! Hva er egentlig forskjell på V8 baklykt og "vanlig" ?
  10. Hei. Har kontaktet Møller angående ombygging, og i mellomtiden spør jeg her også. Noen som kanskje har gjort dette tidligere regner jeg med. Er interessert i å bytte motor i min Audi 100 2.3 10v. Er dette råd å få godkjent? Noen som kanskje har papirer tilgjengelig, i tilfelle Møller ikke svarer? Info om min: Merke: AUDI Modell: 100 (44) Quattro Typ: 2.3 Karosserikode: 44 Motorkode: NF Motoreffekt: 98 Info om donorbilen: Merke: AUDI Modell: 100 (44) Quattro Typ: 2.2 Turbo Kat Karosserikode: 44 Motorkode: MC Motoreffekt: 121
  11. Hei. Selger nå bilen min siden jeg har kjøpt ny. Den var i en liten ulykke der venstre framskjerm og bærebroen på samme siden røk med. Dette ble byttet ved 210 000, sammen med en del andre deler. Har kun hatt 3 eigere. Kjørt av en gammel mann opp til 200 000, og til 219 000 er den brukt av meg og faren min. Den har noen småfeil utseendemessig som følge av ulykken, men bruksverdien er stor, og her er det masse bil igjen! Jeg vil ha 12 000 for den, men dersom kjøper tar årsavgiften med seg, og bestemmer seg raskt går den for en mindre penge. Følger med 2 sett med dekk og felg. Derav 4 gode piggdekk, og 4 gode/ok sommerdekk. Send helst sms eller ring på 95866975 Mvh Eivind
  12. Det at det ikke er samme råkarosseri vet jeg jo. Jeg har tidligere sett 80'er som er godkjente med en annen motor, men husker ikke hvilken. Lå en til salgs på autodb en stund med rød front, fordi fronten var bygd om. Uansett så hadde denne bilen den gamle typen 20vt motor vistnok, det burde kanskje ha noe å si?
  13. Hei. Har en sliten 80Q med 1.8 liters motor stående, og en kompis har en 100 med 2.2 turbo motor(20v) stående som er kræsja. Så vi leker litt med tanken på å bygge om 80'en min. Vet det er blitt spurt om før, og har bladd gjennom de trådene som er, men jeg spør likevel. Er fembolts understell et krav for å få dette lovlig?
  14. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5398&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Noen som har erfaringer?
  15. Som topic sier, passer håndbrekkwiren fra en Golf 2/3 på en Jetta 87 mod?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår