Probe GT Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Ok.. Jeg har vannkjølt turbo forresten, og jeg kjører ikke med åpent luftfilter i motor rommet, jeg har filterboks med innsugs rør godt plassert! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Eneste skipsdisler bruker vann i innsuget til, er til vannvasking av turboen. Ikke noe til effektøkning. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 vil ikke si jeg har kunskaper om akkurat dette..men en på jobben snakkte om at vanninnsprut i kuleren var gudd når du kom lit opp i turtall, for vann ekspanderte noe sinnsykt når det kom inn i sylinder, at du fikk en eksplosivt utbytte av det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 stemmer bra det. Vann i sylinderen under kompressjon: Temperaturen under kompresjonen gjør at vannet omgjøres til damp, og det vill si 3000 - 4000 ganger mere volum. (1 m3 med vann = 3 -4000 m3 med damp) Vist jeg ikke husket alt for feil der. Edit: Van hjelper også mot tenningsbank. (med forbehold) Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 14000 har jeg lest noe sted at det utvider seg da det blir til damp, men hvordan blir det med forbrenningen av bensin da det er så fuktig i brenn kammeret? tennpluggen burde jo få litt større jobb og gjøre.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Damp er tørt over 100 grader celsius. Kommer den under 100 grader, så kondenseres den til vann igjen. Men kokepunktet er avhengig av trykket. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Helt riktig, derfor kan du varme vann fortere under trykk, med trykk koker;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=93043 Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Without Intake Average 80.9° With Intake Average 54.6° Difference from other run +26.3° -26.3° Difference from outside air +32.6° +6.3° The purple line is the first run without the cold air intake, the blue line is the second run with the cold air intake, and the yellow line is the exterior temperature during the run. The most obvious part of the graph is the extreme difference in temperatures between the two runs. Even at idle, there's a 26.3° difference in temperature, and the maximum difference occurs at the 18 second point where the intake air of the second run is 35.4° cooler. The average temperature of the first run was 80.9°, while the second run averaged 54.6°, a difference of 26.3°. As a rule of thumb, it's figured that for every 10° drop in intake temperature, you gain 1% horsepower. On a first generation GT, that would be an increase of 2.6%, or about 4 horsepower. The graph shows a peak for the first run at the 17 second point, after which the hot air in the engine compartment is flushed out and the intake begins getting cooler air. Basically, the car needs to reach 20-30mph before there's enough airflow to flush the hot air out. The second run manages to do the same thing, three seconds quicker and with a noticeably smaller peak. I plan to install a heat shield between the engine and the air filter. I expect the graph to be much flatter then, since there will be very little engine heat reaching the intake. Beklager engelske versionen flushit Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 impreza`n har det... egen "dusj" som dusjer ic`n med kaldt vann når du kjører.. har hørt rykter om att det gir 30 hester ekstra i en orgilal impreza.. men det tviler jeg nå ganske godt på da.. dahlback sa i en film att han hadde 35grader etter ic`ne (som står i serie forøvrig)har sett sånne vannkjølingssett på ebay til renault 5 turbo, men bør lett kunne lages selv.. F.o.m Evo 7 har disse orginalt montert vannsprut på IC. Manuell og automatisk som regner ut når du trenger kaldere luft. Den bestemmer dette utifra ladetrykk temperatur og kjørestil om den skal starte spylingen. At dette gir 30 hester tror jeg ikke mye på i Norge. På vinters tid vil man miste effekt hvis luften blir for kald. At Dahlback har 35 grader er vel ikke for at han ikke får kjølet den mere ned, men at forbrenningen er best på den temperaturen. Hvis jeg kobler inn IC spyling på automatisk når det er kaldt ute skjer det aldri at den kobler inn. Dette er for at den i utgangspunket er kaldere enn optimalt Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.