Probe GT Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Turboer skal visst gi 40% mer effektivitet i forhold til uten, men nå driver jeg og tester ut visse ting. Har montert tempratur følere etter turbo, den ligger på ca. 30-40grader, da du gir på litt går den fort opp til 50-60grader.. dette er jo sinnsykt ueffektivt i tanke på hvor lite oksygen som kommer til forbrenningen. Tenker på langkjøring da du bare cruiser bortover, uten og la den lade noe luft. :fire: Skal montere tempraturmålern etter intercooler straks, like før manifolden så skal vi få se akuratt hvilken tempratur den puster inn! FØLG SPENT MED :hammer Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Dette er jo en normal temperatur. Komprimeres luft, må temperaturen økes. energien må overføres til noe. Derfor er en ren og god ladeluftkjøler viktig for å få ned temperaturen. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Helt riktig, luftpartiklene kommer nærmere hverandre og da blir det varmere, og akuratt som motsatt er hvis du drar dem fra hverandre blir det kaldt:) Tenkte jeg bare skulle legge ut noen tall, tenkte at det var morsomt og se, og la andre interesserte også se, syntes du det kanskje var en dum ide? assman Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Nei, for all del. Interesser i tallene jeg å. Er dette jeg jobber med hver dag. Du kan da prøve en ting til. Sprut vann på ladeluftkjøleren under kjøring. Det oppnår du noe effekt på. Vann har 4 ganger høyere varmeverdi enn luft. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Derfor jeg lagde denne tråden, spennende og diskutere og kanskje klekke nye muligheter sammen:) forklar denne igjen litt nøyere, forstod jeg det riktig; vann på intercooleren? Visste du også at vann er 600 ganger tettere en luft? Tenke jeg skulle gi en fakta også:D Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Som Subaru gjør på noen biler. Spruter vann på utsiden av ladeluftkjøleren. Som sagt har vann 4 ganger høyere varmeverdi og vil derfor stjele mere varme fra luften som passerer gjennom, og det betyr mere effekt. Prøv å blås ett sted på armen din. Så har du på vann og blåser en gang til. Da vil du merke en mye mere kjølende effekt. Det er dette prinsippet jeg mener. Prøv dette når du har fått montert temp føler. Så får vi se effekten i dette også. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 forklar denne igjen litt nøyere, forstod jeg det riktig; vann på intercooleren? impreza`n har det... egen "dusj" som dusjer ic`n med kaldt vann når du kjører.. har hørt rykter om att det gir 30 hester ekstra i en orgilal impreza.. men det tviler jeg nå ganske godt på da.. dahlback sa i en film att han hadde 35grader etter ic`ne (som står i serie forøvrig) har sett sånne vannkjølingssett på ebay til renault 5 turbo, men bør lett kunne lages selv.. Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Ja, kan legge inn egen tank med pumpe... 98kr på biltema for komplett sett med tank, pumpe, rør og dyse. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 tror egentlig det er mere effektivt hvis du får kald luft rett på luftfilteret å ikke varm motorromluft i det:P lag hull i panseret :D evt hvis du har panser som åpnes i bakkant kan du prøve å ha det oppe for å få bedre luftgjennonstrømning..for å teste da... gjør litt forskjellige sprell å skriv ned resultata... jeg vil å se! Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Husk at du må ha en dyse som sprer i vifteform, ikke slik som dysene til frontrutevaskere etc. Hvis du får tak i et co2 apparat (brannslukker) så sjekk temperaturen etter at du har sprøytet dette over IC også. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Sprute bensin på den, eller ei dyse før/rett etter turbo. Sies på gasserturbo at gasser før turbo er mer effektivt enn IC Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 bensin på den??? føler alt tar fyr da.. bmw har vel hatt no magic rocket fuel greier de har hatt i lufta som egentlig bare var vann.. men jeg snakker om å spraye vann utapå ic`n..ikke no i den da... Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Det med vann på IC er ganske interesant, og spesielt vidd det er en liten dush som fordamper. Det trengs faktisk meir energi til for å endre agregattilstand (is til vann og vann til damp) uten å endre temperaturen enn å varme vann fra 0-100 grader celcius. Dvs: Fra vann 100 grader C til damp 100 grader C ved atmosfærisk trykk tar meir energi enn o varme samme mengde vann fra 0-100 grader C. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Husker jeg var med i en tråd her for en liten stund siden, da snakket vi om at svære laste skip hadde vannsprut ellerno inn i turboens luft turbin husker ikke helt men. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Det blir ikkje benytta vanninnsprut på skipsmotorer meg bekjent. Dei skipsmotorene eg har hatt mest med å gjøre, på henholdsvis ca 1000 hk, 3500 hk og 17000 hk hadde vannavkjølte ladeluftkjølere, men ikkje noke meir. Men den største hadde faktisk vannavkjølte stempel og dieseldyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg