Gå til innhold

Turbo varme...

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Turboer skal visst gi 40% mer effektivitet i forhold til uten, men nå driver jeg og tester ut visse ting.

 

Har montert tempratur følere etter turbo, den ligger på ca. 30-40grader, da du gir på litt går den fort opp til 50-60grader.. dette er jo sinnsykt ueffektivt i tanke på hvor lite oksygen som kommer til forbrenningen. Tenker på langkjøring da du bare cruiser bortover, uten og la den lade noe luft. :fire:

 

Skal montere tempraturmålern etter intercooler straks, like før manifolden så skal vi få se akuratt hvilken tempratur den puster inn!

 

FØLG SPENT MED :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, luftpartiklene kommer nærmere hverandre og da blir det varmere, og akuratt som motsatt er hvis du drar dem fra hverandre blir det kaldt:)

 

Tenkte jeg bare skulle legge ut noen tall, tenkte at det var morsomt og se, og la andre interesserte også se, syntes du det kanskje var en dum ide? assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Subaru gjør på noen biler. Spruter vann på utsiden av ladeluftkjøleren.

Som sagt har vann 4 ganger høyere varmeverdi og vil derfor stjele mere varme fra luften som passerer gjennom, og det betyr mere effekt.

 

Prøv å blås ett sted på armen din. Så har du på vann og blåser en gang til.

Da vil du merke en mye mere kjølende effekt.

 

Det er dette prinsippet jeg mener.

 

Prøv dette når du har fått montert temp føler. Så får vi se effekten i dette også.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklar denne igjen litt nøyere, forstod jeg det riktig; vann på intercooleren?

impreza`n har det... egen "dusj" som dusjer ic`n med kaldt vann når du kjører.. har hørt rykter om att det gir 30 hester ekstra i en orgilal impreza.. men det tviler jeg nå ganske godt på da.. dahlback sa i en film att han hadde 35grader etter ic`ne (som står i serie forøvrig)

har sett sånne vannkjølingssett på ebay til renault 5 turbo, men bør lett kunne lages selv..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig det er mere effektivt hvis du får kald luft rett på luftfilteret å ikke varm motorromluft i det:P lag hull i panseret :D evt hvis du har panser som åpnes i bakkant kan du prøve å ha det oppe for å få bedre luftgjennonstrømning..for å teste da... gjør litt forskjellige sprell å skriv ned resultata... jeg vil å se!

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin på den??? føler alt tar fyr da.. bmw har vel hatt no magic rocket fuel greier de har hatt i lufta som egentlig bare var vann.. men jeg snakker om å spraye vann utapå ic`n..ikke no i den da...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vann på IC er ganske interesant, og spesielt vidd det er en liten dush som fordamper. Det trengs faktisk meir energi til for å endre agregattilstand (is til vann og vann til damp) uten å endre temperaturen enn å varme vann fra 0-100 grader celcius.

 

Dvs: Fra vann 100 grader C til damp 100 grader C ved atmosfærisk trykk tar meir energi enn o varme samme mengde vann fra 0-100 grader C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår