Gå til innhold

Bilforumets Volvoer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

detta blir bruksbilen min, men den må lakkeres på nytt pga en giddalaus lakkerer som ga F*** dukenukem

 

bruksbilen.jpg (beklager størrelsen)

 

det som er gjort hittil:

- bytta forstilling

- bytta motor og girkasse

- bytta hele elnettet (møkkajobb)

- nye bremseskiver foran og bak

- overhalte calipere foran og bak

- nye felger (17" borbet)

- senkesett

- bytta dempere foran og bak

- vinge

 

planer videre:

 

- hellakkering (igjen...)

- svart skinninteriør

- bytte frontrute

- EU-kontroll

- bygge anlegg

 

er egentlig fornøyd med det meste med tanke på at det er et "budsjett-bygge" har ikke brukt 20k på den engang. men atter en gang, er drittoppgitt pga lakken..

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SweetDartysS405.jpg

 

FrontDartysS40.jpg

 

BakendeDartysS40.jpg

 

Volvo S40 99mod. 1.8l motor.. Bilen er orginal nå, men kommer eksos, senking, åpent luftfilter,

fjærning av listene og emblemene, ny grill, treverket inni skal byttes ut til carbon ooog bodykit all around..

 

Har veeeldig lyst til å slenge inn ny motor, med turbo.. Men det blir vel ikke før jeg vinner i lotto,

eller får mye penger fra en annen plass.. :P

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrisKrogstad:

Momentum? Motor? Gir? Utstyr?

 

Ser hønnfin ut :D

 

:thanks

Er en summum (Tror det steves sånn).

Motor: Lett massert 2.0 Turbo med ca 240Hk.

Gir: Automat Både synd og deilig.

Utstyr: Tja alt utenom original navi. De felgene på det nederste bildet er felgen til vinterhjulene. Brukte de originale dekkene mens jeg ventet på OZ 20" og kjørte dem litt på bane. Var Dritkult.

Bilen skal sannsynligvis senkes ca 1-2 cm til til neste år. Men er jo en bruksbil og oppfører seg veldig bra uansett underlag. Selv men 245/30-20" dekk.

Bilen krenget ikke noe spesielt når jeg kjørte den på rudskogen heller, men den spiste opp halvparten av frontdekkene på 5 x 10min kjøring dragcar .

Det var de originale 18" dekkene.

Hvis noen til neste år vi gå litt sammen og holde av ett sted på Gatebil for oss med volvo så si ifra. Blir gjerne med.

BMW 320DAT ESS tuklet med.

Bilstein understell

20" Black edition felger

Double exhaust 2x4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thanks

Er en summum (Tror det steves sånn).

Motor: Lett massert 2.0 Turbo med ca 240Hk.

Gir: Automat Både synd og deilig.

Utstyr: Tja alt utenom original navi. De felgene på det nederste bildet er felgen til vinterhjulene. Brukte de originale dekkene mens jeg ventet på OZ 20" og kjørte dem litt på bane. Var Dritkult.

Bilen skal sannsynligvis senkes ca 1-2 cm til til neste år. Men er jo en bruksbil og oppfører seg veldig bra uansett underlag. Selv men 245/30-20" dekk.

Bilen krenget ikke noe spesielt når jeg kjørte den på rudskogen heller, men den spiste opp halvparten av frontdekkene på 5 x 10min kjøring dragcar .

Det var de originale 18" dekkene.

Hvis noen til neste år vi gå litt sammen og holde av ett sted på Gatebil for oss med volvo så si ifra. Blir gjerne med.

 

Beklager, mente Summum.. Du har jo kromlister så da får det jo ikke vært no annet.

Du var ikke gjerrig da du tok ut den bilen nei :D Men slik skal det være :D

 

Veldig fin.

 

Jeg er med på et slik "treff" jeg, har lappen da :D

 

Du kjører med Michelin Pilot Sport på BBS'ene eller Pirelli P-Zero Rosso?

 

Jeg kjørte med Michelin Pilot Sport på Nebulafelgene mine da bilen ble kjørt på rudskogen, satt meget godt men dekkene ble spist opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen til neste år vil gå litt sammen og holde av ett sted på Gatebil for oss med volvo så si ifra. Blir gjerne med.

 

Hadde vært kult.. egen plass for "volvoklubben". iallefall om jeg får snekra sammen bilen slik at den er noe å se på (høre?)..

 

blir kanskje litt mange 240 og 740 da... kulest med nyere biler slik som din egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fargekoden? og hvor mye kosta det?

 

 

fargen heter så mye som 619 E6 og er kjøpt på bilxtra i lillestrøm. kosta 1500kr/l hvis jeg ikke husker feil. ble sjekka på maskina og det er ingen bilprodusenter (som de kunne se i systemet) som bruker den fargen som en orginalfarge.

 

var 5l rett i dass.. :deng

 

lakkerte innvendig i dører,døråpninger, panser, bagasje og motorrom.

skal man skifte farge, så skal man skifte farge.

 

hvorfor lurte du?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, mente Summum.. Du har jo kromlister så da får det jo ikke vært no annet.

Du var ikke gjerrig da du tok ut den bilen nei :D Men slik skal det være :D

 

Veldig fin.

 

Jeg er med på et slik "treff" jeg, har lappen da :D

 

Du kjører med Michelin Pilot Sport på BBS'ene eller Pirelli P-Zero Rosso?

 

Jeg kjørte med Michelin Pilot Sport på Nebulafelgene mine da bilen ble kjørt på rudskogen, satt meget godt men dekkene ble spist opp :D

 

Kjørte på Pirelli Pzero Rosso.

Satt også veldig bra, men ble spist opp dem også.

De som var merkelig var at i kantene så ble dekket litt taggete/ruglete/grovt. mens resten av dekket og bakdekkene var jevnt slitt.

Bakdekkene var bare slitt halvparten av fordekkene igjen.

Sitter bare å drømmer og ser for meg bilen med bakhjulstrekk. Det hadde vært deilig. Devil

Bildet gjør ikke lakken en tjeneste. Da denne er det peneste på bilen (foruten felgene). Den er ny av året og heter: :magic magic blue. Ser sort ut i flatt lys og i normalt lys er den mørkeblå, mens i sol og litt sterkere lys bytter den på å være sort/blå/lilla. Dritkul. Nesten som cammeleon men ikke så flashy.

BMW 320DAT ESS tuklet med.

Bilstein understell

20" Black edition felger

Double exhaust 2x4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med på en egen liten krok på gatebil......

 

 

Morro å få samlet nye volvo`er på et sted..... og noen gamle gode......

 

Har sett bilen din forresten. kjører Hvit sprinter i Halden om Mandagene. Kul bil, men greier ikke helt venne meg til rumpa på de bilene. Skjønner ikke hvorfor de smalner inn sånn.

BMW 320DAT ESS tuklet med.

Bilstein understell

20" Black edition felger

Double exhaust 2x4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår